מנחם קרביצקי | יום ז' תמוז ה׳תשפ״א 17.06.2021

הגנה ברשת היא לא עניין לצדיקים! ראיון עם בכירי 'רימון' בישראל

 מדוע הגנה לאינטרנט אינה רק לצדיקים? האם סינון אוטומטי יכול למנוע סכנות? על הסכנות המרכזיות בתקופה זו, כל הפרטים בראיון המלא
הגנה ברשת היא לא עניין לצדיקים! ראיון עם בכירי 'רימון' בישראל
קרדיט: Compare Fibre - unsplash

שלמה הופנר, מנהל שיווק למגזר החרדי באינטרנט רימון בראיון לCOL:

"אם יש טעות שצריך לתקן היא שסינון ברשת היא חומרה לצדיקים. שצריך להיות מאוד ירא שמיים כדי להתחבר לשירות סינון. 
האמת היא שלא צריך להיות ירא שמיים בכלל. הצורך בסינון כיום איננו צורך רוחני, הוא צורך בסיסי של כל אדם שחפץ חיים. יותר מזה, הביטוי הנכון איננו סינון, אלא הגנה"
עולם הרשתות החברתיות פותח בפני כל אחד מילדינו אפשרות של קשר עם כל אדם בעולם. אנחנו יכולים לשלוט איכשהו מי יהיו החברים שלו, מי המורים, עם מי הוא מסתובב בחוץ. אין לנו שום דרך מעשית כהורים לוודא שברשת הוא לא ייצור קשר עם אדם שיזיק לו".

וסינון אוטומטי יכול למנוע סכנות?
"יותר משלוש מאות מיליון תמונות חדשות מועלות לאינטרנט בכל יום ועוד לא דיברנו על כמות הסרטונים או כמות הטקסטים. אפשר לדמיין כלי אחר חוץ מסינון אוטומטי שיכול לסרוק ולסנן את הכמויות האלה? ועוד בזמן אמת, כדי שנוכל לצד ההגנה גם לגלוש חלק ומהר כמו שאנחנו רוצים? מערכות הסינון היום מאוד מתקדמות. 

מזמן לא מדובר על חסימה של אתרים מסוימים. יכולת הבינה המלאכותית מסוגלת לדוג היום ביטויים נפיצים בהתכתבויות שמתקיימות באמצעות הרשת ולהתריע עליהם להורים. זאת רק דוגמה אחת".


מבצע ענק - אינטרנט ביתי כולל סינון מובנה. לחצו כאן>>>


"כמות המידע שעולה בכל רגע נתון לרשת היא בלתי ניתנת לתיאור", אומר משה רוזנטל, סמנכ"ל אגף הטכנולוגיות באינטרנט רימון. 'רימון' הישראלית נחשבת לאחת המובילות בתחום ברמה בין לאומית וספקית הסינון הגדולה בישראל. 

"בעבר הפילוח שלנו היה ברמת האתר, היום אנחנו נדרשים לזהות כל תוכן שמשתמש ברשת חברתית העלה. ומזמן לא מדובר רק על תמונות, אותן יחסית קל לזהות. אנחנו מדברים על רבבות של סרטונים. טקסטים. 
קחו למשל סרט וידאו שמועלה לאתר שיתוף תכנים ואורכו 30 דקות. יכול להיות שרק בדקה 16 יופיע תוכן לא ראוי. אנחנו צריכים לסרוק את הסרט לכל אורכו, לבודד כל פריים שמצולם בו, אלפי תמונות בודדות שמרכיבות סרט, ולעשות את כל זה במהירות שלא תפגע בחוויה של המשתמש".


 

אם מדוע לא כולם מבינים את הצורך בסינון?

"בחברה הדתית דיברו מאוד מוקדם על הצורך בסינון", אומר הופנר. "גם בחברה החרדית, בחצרות ובקהילות שונות, החלו לדרוש סינון בשלבים מוקדמים יחסית. אבל לצד זאת, הרוח השולטת במגזר החרדי ביקשה לאסור את השימוש ברשת בכלל, גם אם בשטח התרחשו דברים אחרים. 
זו הסיבה שלפעמים דווקא צעירים שגדלו במערכת החינוך החרדית לא מספיק מודעים לסכנות הקיימות. מבחינתם, הביקורת נגד האינטרנט שייכת לדור הקודם, למחנכים, לממסד שלדעתם הציב רף מחמיר מידי, והם הרי אחרים. 

זו בדיוק התפיסה המוטעית שצריך לשרש. הגנה ברשת היא לא עניין לצדיקים. היא עניין לכל אדם שרוצה להשתמש באינטרנט בלי להיפגע ואת זה - אגלה לך בסוד מבינים גם לקוחות שלנו שאפילו אינם יהודים". 


מבצע ענק - אינטרנט ביתי כולל סינון מובנית. לחצו כאן>>>


 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.