3 הגורמים המשפיעים ביותר בקידום אתרים
בעולם קידום האתרים חשוב להיאזר בסבלנות ולזכור כי תכנית פעולה של קידום אתר אורגני, הכוללת את כל הרכיבים שבאמת יכולים להביא את האתר למיקום גבוה בגוגל, היא רב שלבית. אסטרטגייה לקידום אורגני תהיה ארוכת טווח, כיוון שהיא תתמקד בשלושת הגורמים שישפיעו על תהליך הקידום.
מהם שלושת הגורמים בעלי ההשפעה על קידום אתר?
מומלץ להבין את הכוחות השונים שיכולים להאיץ את העלייה של אתר אינטרנט מסוים למעלה, אל הדף הראשון בתוצאות החיפוש, כדי לדעת כיצד ניתן לשדרג ו"לשפץ" את התוכן באתר, על מנת להגיע להישגים המיטביים.
אלו הם שלושת המשפיעים ביותר מבין הכוחות הללו:
- כמות הגולשים שנכנסים ישירות לאתר שלכם: הרעיון הוא להגיע למלוא פוטנציאל הכניסות הישירות, כלומר שכמה שיותר אנשים יקישו את הדומיין שלכם בלי שום עצירות בדרך. להישג כזה מגיעים רק אתרים שפונים ישירות לקהל היעד.
- כמה זמן כל גולש שהה באתר עצמו: אם לקוח פוטנציאלי נכנס לאתר שלכם, אבל יצא בתוך דקה או שתיים – חשוב להבין מה גרם לו לנטוש. ככל שהתוכן באתר יהיה מעניין יותר מבחינתו והוא יקבל בדיוק את המידע שחיפש ואת חווית השירות הטובה שהוא מצפה לה, כך יגדלו הסיכויים שהוא ימשיך לגלוש – וגם ירכוש את השירות המוצע באתר.
- לכמה עמודים שונים נכנס הגולש: ככל שמספר העמודים שהלקוח הפוטנציאלי יבקר בהם יהיה גבוה יותר, המשמעות היא שהתוכן באתר גרם לו לרצות לחקור אותו עוד ועוד. "טיול" בתוככי האתר פירושו התעניינות הולכת וגוברת וכמובן – סיכוי סביר יותר לסגור מכירה.
גוגל יעדיף לקדם אתרים איכותיים ומדרג אתרים פופולריים בדירוג גבוה מאחרים, כאשר את סולם התוצאות הוא מחלק לפי הגורמים הנ"ל וכמובן גם על פי מאפיינים אחרים של אתרי אינטרנט, לרבות שימוש במילות מפתח שכיחות, תוכן מגוון ומתחדש, קישורים מאתרים חיצוניים ועוד.
קידום אתר – מלאכת מחשבת של מקצוענית
למרות שגם לקמפיינים ממומנים יש את היתרונות שלהם והם, ללא ספק, יכולים להביא דחיפה ראשונית גדולה ולהגדיל את היקף הגולשים שנכנסים לאתר לראשונה, העבודה המאתגרת היא כפולה: לגרום לעוד ועוד גולשים חדשים לבחור דווקא באתר הזה ולא במתחריו, כמו גם להחזיר פעם אחר פעם את הגולשים הוותיקים יותר.
קידום אתר איכותי המתבסס על אופטימיזציה של האתר ובדיקות קבועות לבחינת ביצועים, הוא זה שבאמת יעשה את עבודת השיווק האפקטיבית ביותר, לאורך זמן.
מידע נרחב על קידום אתרים בכלל ועל קידום אורגני בפרט, תוכלו לקרוא בבלוג SEOLINKS וכך להכיר מקרוב את הדרכים הטובות ביותר להביא את האתר שלכם למקסימום הפוטנציאל שלו.