הרב משה אסמן חוזר לליובאוויטש
לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
16 תגובות
1.
מגיב מקרמנצוק
כ' אלול ה׳תשס״ג
אחרי שרבני אוקראינה החליטו למנות רב ראשי החליטו שצריך להוריד את הכתב סירוב.
3.
כל הכבוד למפשרים בעניין
כ' אלול ה׳תשס״ג
כך ראוי המעשה לכבוד גדול לכל חסידי חב"ד
4.
קייב
כ' אלול ה׳תשס״ג
כל הכבוד
5.
יראו וילמדו
כ' אלול ה׳תשס״ג
כל הכבוד אפשר גם אחרת צריך ללמוד מהם ממלחמות אף אחד לא מרויח ובודאי שיש שלום זה גורם נחת לכ"ק נשיא דורינו
6.
לא הבנתי
כ' אלול ה׳תשס״ג
לא הבנתי את הקשר בין צעירי חב"ד באה"ק לעניני חב"ד בקייב.
7.
kein iruu vchein yassu
כ' אלול ה׳תשס״ג
al ahavas isroel ve al bashlicus mitaam tsach sheharei harebe sam otam leachraim al hashlichus behaver haiomim, velo al lebayov vechulei
8.
נו נו
כ' אלול ה׳תשס״ג
מענין שאת כהן שכולם אמרו שהוא לא בחב"ד צא"ח עדיין מכירים כשליח
9.
צא"ח בארץ הקודש ברוסי'ה!?
כ"א אלול ה׳תשס״ג
האם יש הוראה מהרבי שצא"ח בארץ הקודש צריכים לפתוח סניפים ברוסי'!?
לכאורה ישנם שם השלוחים מ'אור אבנר' שע"י מרכז לעניני חינוך ב 770.
11.
על זה נאמר
כ"א אלול ה׳תשס״ג
"תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם". רק הגיע הרה"ר הרב עזריאל חייקין לקייב וכבר ב"ה נעשה שלום בין יריבים. והלוואי שיהא זה שלום אמיתי ולא רק אחוות לוחמים... ימים יגידו.
14.
הודעה מוועד השלוחים בחבר-העמים
כ"א אלול ה׳תשס״ג

במענה לשאלת רבים אודות הפרסומים בימים האחרונים, הננו להבהיר בזה עמדתנו:

"ועד השלוחים" בראשותו של הרב בערל לאזאר שי' הוא האחראי על פעילות השלוחים וחב"ד במדינות חבר העמים.

מבוסס על תשובת הרבי לשלוחים בשנת תשנ"ב "יתאספו כולם יחדיו ויחליטו", התאספו השלוחים והחליטו למנות את "ועד השלוחים" כאחראי על הפעילות במדינותינו.
המינוי התקבל ואושר ע"י המרכז לעניני חינוך (ואושר שוב ע"י ועד רבני ליובאוויטש הכללי בעת הד"ת על קאזאחסטאן בשנת תשס"ב), וכפי הידוע לנו זהו רצונו האמיתי של הרבי.
עמדתנו שפעילות צא"ח אה"ק בקייב ובישיבה ברוסטוב אינה "חוקית" מבחינת החוק החב"די שקבע הרבי, על אף כל מערכת היחסי ציבור שבונים סביב.
בעבר כבר היו ניסיונות של צא"ח אה"ק לפתוח סניפים ופעילות תחת מטריית "אגו"ח רוסי'" ולאחר דין תורה שהתקיים בעניין נפסק שאין להם שום רשות לפעול במדינותינו, כפי שנתפרסם כבר בקובץ שהו"ל הרשד"ב לוין שי'.
לא מובנים לנו ניסיונותיהם להיכנס בכוח לפעילות במדינותינו, וכנראה סיבותיהם עמהם, לדאבוננו ראינו שכל פעילותם כאן הביאה רק למחלוקת עד עתה.
על אף שלדעתנו אין מקום חוקי לפעילותם בקייב, אנו שמחים שהמחלוקת בין צא"ח להרב משה אסמאן הסתיימה ונקווה שבעקבות זה יתמעט החילול ה' שיצרו בעקבות מחלוקת זו בשנים האחרונות.
אנו מברכים על שיתוף פעולה עם כל גוף חב"די הרוצה להיות לעזר וסיוע לשלוחים, כפי שאכן מתקיים עם הארגונים: כולל חב"ד, צבאות ה', עזרת מנחם, לשכת עזרת אחים, ברית יוסף יצחק ועוד, בדרך שהנחיל לנו רבינו נשיאנו מתוך שיתוף פעולה ואחדות.

15.
תגובה להודעת ועד השלוחים
כ"א אלול ה׳תשס״ג
תגובת חבר הנהלת אגודת חב"ד במדינות חבר העמים, הרב שלום דובער לוין:
במענה למה שכתבו כמה מחברי ועד השלוחים בחבר-העמים, אבהיר כמה נקודות הנזכרות שם:
א) המענה "יתאספו כולם יחדיו ויחליטו" היה מענה על זה שהרבי הורה לשלוחים "וכן יעשו" (למנות את הרי"י הכהן אהרונוב שיקים גוף חדש שיהי' אחראי עלינו בדוגמת מרכז צעירי אגודת חב"ד באה"ק).
ב) במענה הנזכר מסיים הרבי "ולא לשאול עוה"פ ועוה"פ". כלומר אחרי ששאלו שוב ושוב, השיב הרבי שאין צריך לשאול עוד הפעם ועוד הפעם, רק להחליט אם מקיימים ההוראה או לא.
ג) כל השלוחים הבינו כך את המענה הזה, ולכן הודיעו אז מיד לרבי, כולם יחד במכתב כללי ובחתימתם, שמקבלים עליהם לקיים את ההוראה, והרבי השיב "אזכיר על הציון".
ד) עוד מזכירים קטע מפסק דין ועד רבני ליובאוויטש, משנת תשנ"ג, ומעלימים מה שנאמר שם: "בהנוגע לאגודת חב"ד, המטרה ואחריות לעמוד בפרץ ובמלחמה נגד המנגדים ולהוביל כל הפאליטיק בחכמה ובמרץ ובהגבה הרוח, וכן עניני הפצת המעיינות (ביחד עם צא"ח), ובכלל לחזק עיניני יהדות ברוסיה, וההשגחה על כל המוסדות שיתנהגו באופן שיביא רק לידי קידוש שם שמים".
ה) גם מזכירים כי המל"ח אישר את ועד השלוחים שיסדו, אך מעלימים את העובדה, שעשרת המענות האחרונות של הרבי במשך שנת תשנ"ב, בקשר לרוסיה, היו כולם אך ורק בנושא אחד, שעניני חב"ד שם ינוהלו ע"י אגודת חב"ד במדינות חבר העמים.
ו) מעלימים את העובדה, שעד ג' תמוז תשנ"ד לא היתה שום סמכות של המל"ח על עניני רוסיה, רק אגו"ח בחבר העמים וצא"ח ארה"ק.
ז) גם מעלימים את העובדה, שבשנה הראשונה שנוסד אור אבנר עם ועד השלוחים, לא הורשו שלוחי רוסיה להשתתף בכנס השלוחים העולמי, כיון שהתארגנות זאת לא היתה כראוי. ורק אח"כ בשנה הבאה התפייסו.
ח) עוד כותבים שנראה להם, שפעילות צא"ח בקייב אינה חוקית בחוק החב"די. והם מעלימים את העובדה, שמאז המענות הנזכרים, בקשר לניהול עניני חב"ד ברוסיה ע"י אגודת חב"ד וצאגו"ח ארה"ק, מתנהלים עניני חב"ד בקיוב ע"י צאגו"ח בארה"ק, בלי הפסק.
ט) הם גם מעלימים את העובדה, שבהמשך להוראה הנזכרת, חתמו וסיכמו השליח הראשי בקייב (משנת תש"ן ואילך), הרב דובער שי' קרסיק, עם צא"ח בארה"ק, שכל ניהול הפעילות בקייב יהיה תחת ארגון צא"ח בארה"ק. וכך המשיך מאז ועד היום בלי הפסק.
י) הם גם מזכירים את נושא הרב משה אסמן, ומתעלמים מהעובדה, שאחרי ההסכם הנזכר עם השליח הראשי הרב קרסיק, נשלח הרב אסמן לקייב מטעם מרכז צאגו"ח בארה"ק, ע"י חוזה חתום ביניהם, שכל השליחות והפעילות נעשית אך ורק תחת חסות מרכז צאגו"ח בארה"ק.
16.
מענה לוועד השלוחים(14)
כ"א אלול ה׳תשס״ג
בידעי את מהלך הענינים מקרוב הרב משה אסמן מאוד רצה לשתף פעולה עם וועד השלוחים הנ"ל המברכים כמובן על כל שיתוף פעולה אך לאחר שסיימו להשתמש בשירותיו של הרב הנ"ל שהקים במסירו"נ את ה"גן-ילדים"שלהם וע"ז ירקו לו בפרצוף אז על איזה שיתוף פעולה אתם מברכים
17.
תגובה
כ"א אלול ה׳תשס״ג
מאוד מעניין לפי כל האמור לעיל מי זה בכלל הרב דוב בער קראסיק שלפי מיטב ידיעתי נשלח ע"י הרבי בכבודו ובעצמו ומי שמממן את כל הוצאותיו זה דווקא צא"ח
18.
ליודע דעת עליון
כ"א אלול ה׳תשס״ג
כאחד שגם יודע את מהלך הענינים, אני יכול להבהיר לכותב בתגובה 16 ש'ועד השלוחים' לא ירק לאף אחד בפרצוף וכדרכם אכן רצו לשתף פעולה עם מי שבקשם, ובמקרה זה - אסמן, אך התנו זאת בסידור עניניו עם בי"ד רבני חב"ד באה"ק.
19.
עיקול נגד פתיחת הגן
כ"א אלול ה׳תשס״ג
משהו זכור לי שיש עיקול של ועד רבני חב"ד בארה"ק נגד פתיחת הגן בקייב ע"י אור אבנר! איני טועה?
23.
אולי מספיק כבר עם הצנזורה?!
כ"א אלול ה׳תשס״ג
גולשים מגיבים, אז תנו להם להתבטאות ואת ההרגשה שמישהו מכבד את דעתם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.