מנדי ברגר | יום ו' תמוז ה׳תשפ״א 16.06.2021

מעמד היסטורי באשדוד: בניין בית חב"ד הראשון יוקם בעיר

אחרי למעלה משלושים שנות פעילות: במעמד חגיגי ומכובד, בהשתתפות ראש העיר וחברי מועצת העיר, רבנים נכבדים ומאות מתושבי העיר, הונחה אבן הפינה לבניין בית חב"ד רבעים יא-יב באשדוד • ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ריגש את המשתתפים כשחשף שנולד בברכתו של הרבי
מעמד היסטורי באשדוד: בניין בית חב

במעמד חגיגי ומכובד, בהשתתפות ראש העיר וחברי מועצת העיר, רבנים נכבדים ומאות מתושבי העיר, הונחה אבן הפינה לבניין בית חב"ד רבעים יא-יב באשדוד.

אחרי למעלה משלושים שנות פעילות על ידי שליח חב"ד ורב השכונה הרב מרדכי לאופר, החלום הגדול בדמות הקמת מרכז קהילתי חב"ד – שיכלול בין היתר בית כנסת, מרכז להפצת יהדות, מועדון נוער ומקווה טהרה – נכנס לשלב הביצוע שלו.

האירוע התקיים ביום ההילולא ג' תמוז, ונפתח באמירת פרק התהלים של הרבי על ידי השליח הרב לוי בוטמן, שמנהל את הפעילות ברובע י"א, ולאחריו הוזמן חבר ההנהלה הרב מנחם לרר, ממנהלי ישיבת תומכי תמימים המרכזית, לקרוא אגרת ברכה של הרבי למשתתפים באירוע דומה של הנחת אבן פינה.

את המשא המרכזי נשא הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א, הרב הראשי לתל אביב-יפו, שהיה אורח הכבוד של הערב. הרב חלק עם המשתתפים חוויות מפגישותיו עם הרבי. "הרבי לימד אותי שאין מושג שנקרא 'קירוב רחוקים'. יהודי אף פעם לא יכול להיות רחוק, הוא נשאר תמיד קרוב וצריך רק לגלות את נקודת היהדות שבתוכו פנימה".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ריגש את המשתתפים כשחשף שנולד בברכתו של הרבי. "אימי ילדה שלושה ילדים לפניי וכולם נפטרו תוך זמן קצר מלידתם. בצר להם פנו הוריי בבקשת ברכה מהרבי. במענה הורה להם הרבי לבדוק את התפילין והמזוזות, והוסיף בקשה נדירה – לקרוא לבן שייוולד להם על שם חמיו האדמו"ר רבי יוסף יצחק".

"ההורים הסכימו, ואכן לאחר שנה נולדתי אני, בריא ושלם. אולם כשבוע לפני הלידה חלמה אימי על אחד מצדיקי בית אבוחצירא שנושא תינוק בידיו, ומבקש ממנה לקרוא לבן שייוולד לה בשם יחיאל. במקביל בחלום נוסף התבקשו לקרוא לתינוק בשם שמעון. וכך נקראתי בשם יחיאל שמעון".

ראש העיר סיים את סיפורו המרגש: "כשכתב אבי לרבי לאחר מכן את השתלשלות העניינים הרבי ענה להם כי טוב עשו, אולם ייוולד להם בן נוסף ולו יקראו יוסף יצחק. וכך היה".

ד"ר לסרי שיבח את פעילות חב"ד בעיר, וציין את ידידותו העמוקה ורבת השנים עם הרב לאופר. "אני זוכר היטב את החלום שהיה לרב לבנות בית חב"ד. זה לקח זמן וברוך השם החלום הזה מתחיל לקרום עור וגידים. כשותף לחזון הגדול הזה זהו יום מרגש מאוד עבורי ועבור כל תושבי העיר".

אחרון הדוברים, השליח ורב השכונה הרב מרדכי לאופר, הודה לכל הידידים הרבים שבזכות תרומתם התאפשר לצאת לדרך ולהגיע לשלב הנחת היסודות, וקרא לקהל הרחב לקחת חלק במימון הבנייה החשוב שיהווה בית פתוח לכל יהודי ומגדלור לכל תושבי הרבעים. "זוהי זכות מיוחדת להיות שותף בבניית בית קדוש זה, ובוודאי שברכה גדולה תעמוד לכל מי שישתתף בזה".

נציג בית הכנסת חב"ד זכרון קדושים ברובע י"א, מר גדעון קוהן, תיאר במילים חמות ולבביות את הקשר האישי העמוק שלו עם חסידות חב"ד ואת תרומת השליחים שיחיו לקהילה ולעיר כולה.

עוד בלטו בנוכחותם: כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א, רב העיר הרב יוסף שיינין שליט"א, חבר מועצת העיר עו"ד אלי נכט לצד חברי הסיעות החרדיות במועצה הרב יחיאל וינגרטן, הרב אפרים וובר, הרב עזרא שור, הרב מני אזולאי, הרב יהושע טננהויז, מר אורן טוויל מנכ"ל החברה העירונית, ראשי הקהילות ובתי הכנסת באשדוד, ועוד ידידים רבים מכל רחבי העיר.

את טקס הנחת האבן הוביל השליח הראשי וראש מוסדות חב"ד באשדוד, הרב שניאור גודמן, בהכרזת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה והבטיח שזהו בית חב"ד הראשון שייבנה בעיר בעזרת השם אבל בהחלט לא האחרון.

את האירוע הנחה הרב ישראל לאופר, המשמש כשליח ברובע י"ב, אשר חתם את האירוע בתפילה שנזכה בקרוב להקמת הבניין ולחנוכת הבית, לא לפני שהודה לעיריית אשדוד ולמפיקים מר יוסי עטר והשליחה גב' מלכה לאה גודמן תחי' על חלקם הגדול בארגון האירוע.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
עלו והצליחו!
ז' תמוז ה׳תשפ״א
ב"ה הגיע הזמן לבניין מפואר לנח"ר וכרצונו הק' של הרבי. משפ' לאופר הנפלאה שתזכו בקרוב ממש לערוך את חנוכת הבית - בית חב"ד לשם ולתפארת ולתהילה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.