מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תשפ״א 15.06.2021

היום לפני 70 שנה בדיוק: הרבי מורה לעסקן לפתוח את ה'רשת'

זו אימפריה של חינוך הכוללת עשרות רבות של בתי ספר וגנים, בעבור כלל המגזרים בארץ הקודש. היום לפני שבעים שנה הכל התחיל. במכתב תשובה מיוחד לעסקן החב"די הרב זושא וילימובסקי ע"ה, מורה הרבי לייסד את "רשת אהלי יוסף יצחק"
היום לפני 70 שנה בדיוק: הרבי מורה לעסקן לפתוח את ה'רשת'
הרב וילימובסקי (צילום: ארכיון שמואל בן צבי)

"רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש בארץ הקודש". מוסד מפואר, רב שלוחות, המתפתח במרוצת השנים באופן ניכר, ומאגד תחתיו את מוסדות החינוך של חב"ד ברחבי הארץ. עשרות רבות של בתי ספר וגנים, בעבור כלל המגזרים, פועלים כיום תחת הרשת.

היום, ה' בתמוז, לפני 70 שנה בדיוק, בשנת תשי"א, שיגר הרבי את המכתב אל העסקן החב"די בארץ הקודש, הרה"ח ר' זושא וילימוסקי, ובו הואה לו להקים את הרשת.

מכתבו של הרבי, נכתב כתשובה להצעה ששיגר הרב וילימובסקי אל הרבי באותה תקופה, כמי שפעל בקרב העולים החדשים שהגיעו לארץ מרחבי תבל, ולפיה יוקם מוסד שיקלוט את ילדי העולים.

"בנוגע לשאלתו הפרטית, מה שמנהל עתה מו"מ בענין מוסד העומד תחת רשות מפלגה", כתב הרב לרב וילימובסקי, "הנה קצת פליאה בעיני, שהרי לכאורה הרי יכול להשקיע כחותיו באופן שיהי' בד' אמות של חב"ד, ואיני יודע עד עתה הסיבות שהעתיק מלוד.

"אבל בכל אופן אם רצונו לעבוד שלא בלוד ושלא תחת רשות הנהלה דשם הנה הצעתי בזה, שכיון שנראה ממכתבו יש בידו לקחת חלק בראש ביסוד מוסדות חינוך וגם באופן שהאמצעים לזה נמצאים שם על אתר, וכמו במוסד שהוא שואל חוות דעתי עתה במכתבו זה, הנה כדאי הוא שיתענין בהאפשר[ו]ת לייסד שם (באה"ק ת"ו) ג"כ מוסדות שיכנסו ברשת המוסדות חינוך שיסדו במרוקה ונקראים ע"ש כ"ק מו"ח אדמו"ר "אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש" אשר ברשת מוסדות חינוך אלו נמצאים מוסדות החל מלימוד אלף בית עד בית מדרש למורים ורבנים".

הרבי מוסיף: "ואף כי אין בידינו - לע"ע - לשלוח מכאן אמצעים גדולים, אבל על הוצאות קטנות לזמן הראשון בטח אוכל למצוא מקור לזה ובלבד שיהי' בזה ענין של ממש. לא רק המציאות, אלא ג"כ מתאים לכוונה הפנימית ובטח יודיעני פרטים בזה.

"מובן שבאם אי אפשר לייסד מוסד ע"ד הנ"ל, אזי גם ההצעה להשתתף בעבודה של מוסד חנוך חרדי אף שקשור במפלגה, הנה הצעה זו נכונה היא. אקוה שימלא מה שכותב במכתבו שמשתדל במרץ הראוי בנוגע לשידוך, והשי"ת יזמין לו זיווגו בקרוב ובאופן המתאים לפניו בגשמיות וברוחניות".

(המכתב הודפס באגרות קודש, כרך ד' אגר א'פה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.