חרדים10 | יום ה' תמוז ה׳תשפ״א 15.06.2021

בג"ץ התערב: "אין לכנסת סמכות למנוע הטבת מס מהמסיון"

בג"ץ ביטל את החלטת ועדת הכספים שלא לאשר הטבת מס לעמותת מסיון וקבע כי נעשתה בחוסר סמכות • ח"כ משה גפני: "מחטף של הרגע האחרון" • 'בצלמו': "בג"ץ שכח מהו תפקידו וחייבים להחזיר אותו למקומו הטבעי כרשות שופטת ולא מחוקקת"
בג
חומר מסיונרי (אילוסטרציה, ארכיון COL)

שופטי בג”ץ ביטלו היום (שלישי) את החלטת ועדת הכספים לשלול הטבת מס לעמותה ציבורית המרכזת פעילות של קהילת מי שמכנים עצמם כ”יהודים משיחיים”.

העמותה המסיונרית ביקשה לקבל פטור ממס כמוסד ציבורי, אך ועדת הכספים החליטה פה אחד שלא לאשר את הבקשה, בנימוק שמדובר במוסד שפעילותו שנויה “במחלוקת ציבורית עמוקה”.

אלא שבג”ץ, כאמור,  קיבל את עתירת המיסיון וחייב את אזרחי ישראל לשלם מכיסם הפרטי כסף רב מדי שנה בשנה למיסיון.

ח”כ משה גפני אמר בתגובה:  “שופטי בג”צ במחטף של הרגע האחרון בתפקידי כיו”ר הועדה ביטלו את סמכותה של הכנסת לקיים דיון בנושאים שהמחוקק נתן את סמכותו לכנסת.

“ועדת הכספים קבעה נוהל שלא לאשר לעמותות המיסיון אישור סעיף 46 הפועלים בניגוד לחוק. כל חברי הועדה קואליציה ואופוזיציה כאחד תמכו בהחלטה ובג”צ ביטל את ההחלטה והפך אותה לחותמת גומי בכל נושא שמוצא לנכון.

“אחת הטענות של בג”צ בנושאים אחרים היה שהכנסת לא קיימה דיונים ולא קיבלה החלטה במשך זמן רב, מה שכמובן לא מצדיק את התערבותם בנושאים אלו. אך במקרה הזה התקיימו דיונים, נקבע נוהל מחמיר והתקבלה החלטה פה אחד ובג”צ במחי יד מבטל אותה.

“אני מציע לשופטי בג”צ שלא יבואו בטענות כשתהיה מלחמה על צמצום סמכויותיהם לאחר התערבותם הבוטה בתפקידה של הרשות המחוקקת”.

שי גליק, מנכ”ל 'בצלמו': “שוב בג”ץ פוגע ברשות המחוקקת. בצורה חסרת תקדים תמכו כל חברי הכנסת, מכל הסיעות קואליציה והאופוזיציה, בהחלטה לא להעניק הטבת מס לארגון מיסיון.

“אבל כמובן שבג”ץ הוא הרשות הקובעת ובמחי החלטה מבטל את סמכות הכנסת וקובע שאין לה סמכות כלל להחליט בדבר.

“אנחנו נפעל להגיש הצעת חוק שתקבע שארגון מיסיון או כל ארגון שפועל נגד אזרחי ישראל, לא יוכל כלל לקבל הטבת מס סעיף 46 ובטוחים שהדבר יעבור בתמיכת חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה כמו שעבר בוועדת הכספים”.

בארגון יד לאחים מגיבים בחריפות להחלטת בג"צ לבטל את החלטת ועדת הכספים מתחילת השנה, השוללת מתן הטבות מס לגופי המיסיון הנוצרי ואומרים: מדובר בהחלטה שערורייתית שחותרת תחת יסודותיה היהודים של המדינה. בג"צ נותן אפשרות לפגוע בציפור נפשו של העם היהודי.

"חשוב לציין", הוסיפו הבוקר ביד לאחים, "כי ועדת הכספים החליטה לשלול את הטבות המס מהמיסיון, פה אחד. גם כל סיעות השמאל הבינו כי פעילות מסיון זו פגיעה ביסודות קיומנו. בג"צ לצערנו מנותק מהעם ובוחר בקו קיצוני אנטי יהודי ומאפשר לשונאי ישראל ליהנות מפטור ממס שיכול להגיע אף למיליוני שקלים בשנה, על חשבוננו"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.