שלמה מן | יום ד' תמוז ה׳תשפ״א 14.06.2021

דיונים בקבוצות 'וואטספ' הופכים ל'הערות' בקובץ: סיפורו של מיזם

יוזמה: קובץ הערות בשיחות הרבי, הנלמדות במסגרת המסלול העולמי, יוצא לאור בכל שבוע. איך נולד הפרויקט הגדול? וגם על המיזם הראשון מסוגו, במסגרתו דיונים בקבוצות וואטספ הופכים להערות בתורת הרבי • וגם: COL מגיש 30 הקבצים האחרונים להורדה
דיונים בקבוצות 'וואטספ' הופכים ל'הערות' בקובץ: סיפורו של מיזם
שער הקובץ החדש

בשלושים השבועות האחרונים יוצא לאור קובץ - קטן כמות אך רב איכות - של הערות וביאורים, דיונים, עיונים והעמקות בשיחות השבועיות הנלמדות במסגרת "פרויקט לקוטי שיחות".

היוזמה הברוכה התחילה בידי מספר תלמידים בישיבת אהלי תורה, תחת השם "קובץ הערות התמימים ואנ"ש - פרויקט לקוטי שיחות", בו הופיעו עיונים וביאורים בשיחות הנלמדות במסגרת הפרויקט, פרי עטם של אנ"ש ותלמידי התמימים.

הקובץ נערך כתוצאה מההתעוררות העצומה שהחלה בעקבות הלימוד המשותף בפרויקט. הבחורים ניצלו את ההזדמנות הייחודית להוציא לאור קובץ הערות וביאורים - דבר שהרבי עודד ועורר עליו במשך השנים ואף הביע פעמים רבות את קורת רוחו מהעיסוק בתורתו הק' בקבצים.

"זוהי הזדמנות מיוחדת", אומר היוזם והרוח החיה מאחורי הוצאת הקובץ, הת' ברוך שניאור קלמנסון. "בעבר, כאשר הייתה מתעוררת שאלה און 'צריך-עיון' בשיחה היה קשה ללבן ולברר את הדבר כיוון שכל אחד עסק בשיחה שונה ובחלק שונה בליקוטי שיחות, הלימוד המשותף של רבים מאנ"ש והתמימים יחדיו בשיחות מהווה הזדמנות ייחודית לליבון ולבירור ענינים בלקוטי שיחות שכן רבים וטובים הם הלומדים, וממילא נוצרים דיונים והענינים מתלבנים לאשורם".

הוצאת הקבצים החלה עם התחלת הלימוד בספר בראשית, חלק יו"ד, מדי שבוע. בשבוע זה יוצא לאור הקובץ השלושים - הישג מדהים בהתחשב בקבוצה המצומצת (המונה כארבעה בחורים) העוסקת בזה מדי שבוע.

רבות מן ההערות נשלחות בשפה האנגלית וחברי המערכת מתרגמים אותן ללה"ק. בדרך כלל המערכת ממתינה עד לליל שישי, כך שייאסף חומר רב ככל הניתן, ובמהלך ליל שישי עמלים עד לאור הבוקר בכדי לסדר ולהכין את הקובץ ולשלחו לאלפי כתובות אימייל כבר בבוקר יום שישי.

דבר ראשוני מסוגו בעולמם של קובצי ההערות:

עם תחילת ההתעוררות כתוצאה מהפרוייקט נוצרו מספר קבוצות וואטסאפ, בהן דנים אנ"ש והשלוחים על השיחות. בקבוצות נמצאים מסלתה ושמנה של לומדי תורת הרבי ובהתכתבויות "פשוטות" אלו מתלבנים ענינים רבים. המערכת עורכת את הדיונים האלו ומכניסה אותם כהערה ערוכה בקובץ תחת השם "קבוצת לומדי השיחות".

הערך של העיסוק בשיחות - גדול הוא. שיחות שלא זכו לתשומת לב מיוחדת על כך שאוצרות בתוכן ענינים יסודיים, על ידי ההתעכבות וההעמקה בהן 'נחשפו' האוצרות החבויים בתוכן. לדוגמה: "רש"י שיחה" בכרך י"ח בפרשת אמור מתבררת כשיחה יסודית העוסקת בהרחבה בענין דירה בתחתונים. דבר שהיה פחות ידוע ומפורסם עדי העיסוק בשיחה כתוצאה מהפרוייקט והלימוד המשותף.

דוגמה מדהימה נוספת: רש"י שיחה בפרשת אמור, שהייתה פחות ידועה ומפורסמת כשיחת יסוד ולא נידונה בקבצי ההערות שיצאו לאור במשך השנים, גררה דיונים רחבים הלוך ושוב במהלך חמש שבועות! שיחות רבות שבקבצים הרבים שיצאו לאור במשך עשרות שנים נחקרות לעומקן על ידי חסידים רבים. 

היטיב להגדיר זאת הרב בנימין ביטון, שליח ומרצה מבוקש בוונקובר: "לכל שיחה יש רבדים על גבי רבדים של עומק לפנים מעומק. הדיונים ההדדיים מהווים הזדמנות 'לחפור' ולגלות עומקים חדשים שלא היה ידועים עד עתה, יש לכל אחד את ההזדמנות לדון גם אם המדובר הוא על "שולי-הגליון" של הערה צדדית בשיחה".

המערכת מקווה שתפוצת הקובץ תתרחב וממילא גם הכתיבה והדיונים. ומלא הארץ דעה את ה'.

בעומדנו בסמיכות ליום ההילולא ג' תמוז, זהו הזמן הראוי ביותר להשתתף ולכתוב את ההערות בתורת הרבי, עליהן עורר הרבי במשך כל השנים בהדגישו את גודל הנחת רוח מכך", הם מסכימים.

להרשמה לקבלת הקובץ מדי שבוע: [email protected]

לשליחת הערות וביאורים: [email protected]

לצפייה בקבצים קודמים > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.