מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תשפ״א 14.06.2021

ביתר הצדיעה לרבי: מעמד חנוכת ‘כיכר השלוחים’ בביתר עילית

לכבודם של שלוחי חב"ד בכל אתר ואתר: 'כיכר השלוחים' נחנכה אמש במעמד רב רושם בביתר עילית • הכיכר, שעליה הוצב דגם של בניין 770, נחנכה בג' תמוז – מתנה לרבי • במעמד השתתפו רב קהילת חב"ד בעיר, הגה"ח הרב אשר לעמיל כהן ומזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק הגה"ח הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי • ראש העיר מאיר רובינשטיין: "כיכר זו עומדת לשם ולתפארת לפועלם של שלוחי חב"ד הנמצאים בשליחות קודש ברחבי העולם ומביאים את אור התורה והיהדות מתוך אהבת ישראל"
ביתר הצדיעה לרבי: מעמד חנוכת ‘כיכר השלוחים’ בביתר עילית
צילומים: דוד קוטלר, יוסי רייניץ. צילום וידאו: אורי רייניץ

ג’ תמוז בביתר עילית: במעמד רב רושם נחנכה אמש (א’) ‘כיכר השלוחים’ בלב העיר. המעמד התקיים בעיצומו של היום הקדוש ג’ תמוז. המיצג שהוקם בכיכר כולל דגם של בניין ‘770’ בניו יורק – מרכז חב"ד ליובאוויטש העולמי, משם פעל הרבי להפיץ תורה ויהדות ברחבי העולם כולו.

כבר לפני כשנתיים, במהלך כינוס השליחים בניו יורק- ה’בנקעט’ –  הודיע רה”ע הרב מאיר רובינשטיין כי יזום את בניית הכיכר, לפאר ולרומם את שלוחי חב”ד הפזורים בכל רחבי תבל ומביאים את אור התורה לרבבות יהודים. רה”ע התרגש והתפעל מפועלם האדיר של שלוחי חב”ד, וחש חובה להוקיר ולהודות לאלפי השלוחים באמצעות מיצג ייחודי שיוקם בעיר.

על בניית הכיכר המיוחדת עמלו בעירייה במשך תקופה ארוכה, וערב יומא דהילולא, ג’ תמוז ה’תשפ”א, הושלמה בניית הכיכר הייחודית. כיכר זו, ראשונה מסוגה בעולם, מצטרפת לשורה של כיכרות מרשימים שנועדו לפאר את עיר התורה והחסידות שבהרי יהודה.

המעמד נפתח בהנחייתו של מנחה האירוע הרב חיים גרינברג ממרכז חב"ד בעיר 'היכל מנחם': “אנו נרגשים לעמוד כאן היום, ביומא דהילולא, במעמד שלא היה כמותו בשום מקום בעולם. כאן בביתר עילית, ביוזמתו של רה”ע הרב רובינשטיין, אנו זוכים להקים את הכיכר הנפלאה הזו, לשם ולתפארת”.

עוד הוסיף הרב חיים גרינברג: "770 ושלוחים, מסמלים את עבודתו של הרבי להביא לימות המשיח.


צפו בשידור חוזר מהאירוע >>>


"כשהרבי ביקש ששמחת בית השואבה תתקיים ברחובה של עיר , ובשיחתו אמר שכשרוקדים ברחוב, רשות הרבים הופך לרשות היחיד, יחידו של עולם.

היום רשות הרבים של ביתר עילית מכריזה, שאימרת הבעש"ט, אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעיינותיך חוצה רשות הרבים הפך לרשות היחיד - יחידו של עולם, והעולם מוכן לגאולה.

דווקא ביתר עיר של חסידים וידידים, היא זאת שמכריזה שהגיע זמן גאולתכם שמעיין הבעש"ט הנובע ונשפך בראש חוצות, על ידי עבודת הקודש של הרבי באמצעות השלוחים כבש את כל העולם, והכל מוכן לגאולה".

ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין נשא דברי ברכה, וביקש במשאו להוקיר ולהודות לשלוחי חב”ד הנמצאים בכל אתר ואתר. “כל יהודי יודע היטב שכאשר הוא צריך משהו שקשור באידישקייט וגם בסיוע אישי, שלוחי חב”ד תמיד נמצאים שם עבורו, ברחבי העולם כולו.

“זכתה עירנו להתפאר בקהילת חסידי חב”ד, שגם בעיר התורה והחסידות עושים רבות ונצורות להרבות תורה ויהדות, מתוך אהבת ישראל, וכל זאת מתוך כח המשלח, שביום זה אנו מציינים את הייארצייט – ז”ך שנים להסתלקותו. אני מודה לנציג חב”ד בעירייה, הרב משה כהנא, על שיתוף הפעולה, ולמנהל בית חב"ד הרב יעקב טורנהיים, מנהל מחלקת תרבות בעיר. כיכר זו תאדיר ותרומם את שלוחי חב”ד בכל רחבי העולם”.

רב קהילת חב”ד, הגה”ח רבי אשר לעמיל כהן, אמר במשאו: “אנו נמצאים ביומא דהילולא, ובוודאי ביום זה אנו רואים את ההשפעה האדירה של הרבי על רבבות רבות של יהודים שמתעוררים ליהדות, לשמירת מצוות ולקיום התורה. ובוודאי שהדגם הזה של ביתו של הרבי, שמפאר את השלוחים בכל רחבי העולם, מכבד את עירנו המעטירה”.

מזכיר בי”ד רבני חב”ד בארה”ק הגה”ח רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי פיאר במשאו את העשייה הרבה לטובת קהילת חסידי חב”ד בביתר עילית: “ראינו איך פועלים כאן כדי לסייע בכל עניין לחסידי חב”ד. רה”ע מונח היטב בכל פרט ופרט, ואנו מברכים אותו ומודים לו על הדאגה לחסידי חב”ד בעירנו ועל ההוקרה וההערכה לשלוחי חב”ד בכל אתר ואתר. דידן נצח!”

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שליח ציבור היקר ביותר
י"א תמוז ה׳תשפ״א
אשרי העיר ביתר שזכתה בנציג יקר ומיוחד כר' משה כהנא אשר עובד ודואג ללא לאות למען הציבור היקר שיזכה שיפוצו מעיינותיו החוצה וימשיך עוד ועוד בטוב ובנעימים תמיד אמן .
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.