מערכת COL צעיר | יום ג' תמוז ה׳תשפ״א 13.06.2021

כשהרבי הסביר: מדוע חסידים זקוקים לתמונות של הרבי?

למרות שבמשך שנים רבות הייתה המצלמה אורחת בלתי רצויה בבית חיינו בהזדמנות נדירה אחת דיבר הרבי על מעלתה של התמונה • מדוע לא מספיק לעבוד בכוח הלימוד בליקוטי שיחות? ומה יעשה מי שלא ראה את הרבי? • ראה אנכי נותן לפניכם
כשהרבי הסביר: מדוע חסידים זקוקים לתמונות של הרבי?
(shutterstock)

// תמונות? לא ב770!

במשך שנים רבות הייתה המצלמה אורחת בלתי רצויה בבית חיינו. הרבי לא הסכים לכך שיצלמוהו, והחסידים ביודעם על הקפדתו זו של נהגו לגעור במי שניסה לעבור על כך. עובדה זו, היא הסיבה למספר תמונות מוכרות מהשנים הראשונות לנשיאותו של הרבי, בהם הוא נראה כשהוא מסתיר את פניו מהמצלמה.

במרוצת השנים, נמצאו צלמים 'יוצאים מן הכלל' שזכו להיתר במסגרתו יוכלו לצלם תמונות בודדות, בעיקר בחתונות בהם השתתף הרבי. לאחר מכן היו צלמים שהתלוננו כי האיסור לצלם פוגע בפרנסתם ואילו יכלו לצלם את הרבי היו יכולים להשיג מכך פרנסה – וגם להם התיר הרבי לצלם מעט. כך, עם השנים הלך ונפרץ הסכר, עד שבשלב כלשהו הותר האיסור על הצילום ותמונות רבות החלו לזרום מ770 לרחבי העולם.

 

עומד מאחורי הרבי הצלם ר' לוי יצחק פריידין ז"ל, מהצלמים המוכרים בבית חיינו


 

// "כְּשֶׁצֶּלֶם של רבו כנגדו.."

למרות זאת, בהזדמנות אחת בשנת תשמ"ו, במהלך התוועדות שבת מברכים אלול דיבר הרבי בשבחם של התמונות ובגודל ההכרח שבהם (תוכן השיחה בקצרה [בלתי מוגה]):

השבת הייתה שבת פרשת "ראה", והרבי למד מהפסוק הפותח את הפרשה לימוד מיוחד בעבודת השם.

"ראה אנכי נותן לפניכם היום", זוהי התחלתה של הפרשה.

כאשר מתעסקים בהפצת היהדות והפצת המעיינות, יכול להיות שהכוח לכך בא כתוצאה מלימוד ההוראה ב'לקוטי שיחות', או 'קונטרס' אחר.

על עבודה ממניע כזה של "לימוד", באה הוראת התורה "ראה אנכי נותן לפניכם". על האדם לראות את רבו. יהודי יוצא לפעול בגלל שלמד על כך בלקוטי שיחות? זה לא מספיק. צריך גם לראות!

כדי להבין זאת טוב יותר מביא הרבי את הסברו של בעל ה'קרבן העדה' על הפסוק "אך בצלם יתהלך איש"  -"בצלם שהוא עומד לנגדו (והיינו צלם של רבו) יתהלך איש, יתנהג האיש" – הנהגתו של האדם מושפעת במידה רבה כל כך מראיית פני רבו, עד כדי שעיקר הלימוד מרבו בא כתוצאה מראיית פניו!

"ראה אנכי" – על האדם לראות. מי שזכה וראה את הרבי בעיניו - יכול לעשות זאת בכוח הדמיון. מי שלא ראה את הרבי בעיניו –  גם הוא יכול לעשות זאת, באמצעות תמונה, ובייחוד באמצעות תמונה מדויקת.

והרבי המשיך:

"ובפשטות: כש"צלם של רבו", נשיא דורנו, עומד לנגדו - הרי כל המניעות והעיכובים כו' למילוי שליחות רבו מתוך שמחה וטוב לבב, או למילוי השליחות בכלל - מתבטלים לגמרי!"

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.