צביקה קעניג | יום ל' סיון ה׳תשפ״א 10.06.2021

המעטפה החשאית ששלח הרבי לרב אהרונוב שבוע לפני הבחירות

 גילויים מתוך הספר החדש "המזכיר", על מזכירו הקרוב של הרב הרב יהודה לייב גרונר ע"ה, וביניהם סיפור מרתק בפרסום ראשון: כשהרבי שלח מעטפה חשאית בשנת תשמ"ט לרב יוסף יצחק אהרונוב • מה היתה הבקשה המיוחדת שנלוותה למסירת המכתב?
המעטפה החשאית ששלח הרבי לרב אהרונוב שבוע לפני הבחירות
אילוסטרציה

עיתון כפר חב"ד חושף גילויים מתוך הספר החדש "המזכיר" על מזכירו הקרוב של הרבי הרב יהודה לייב גרונר ע"ה, וביניהם סיפור מרתק בפרסום ראשון אותו סיפר הרב שניאור הלפרין:

"בכ"א מר חשוון תשמ"ט נערכו בישראל בחירות לכנסת, בו באורח חסר תקדים וחד פעמי, בליל הושענא רבא, שיגר הרבי לאגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש הוראה חסרת תקדים ולפיה "באופן חד פעמי" נקראים בזאת כל רבני, עסקני וחסידי חב"ד שרבים ככל האפשר יצביעו לרשימת אגודת ישראלת שסימנה ג'".

"ביום חמישי ט"ז מר חשון שאל אותי ר' לייבל האם אני מתעתד לטוס לארץ הקודש על מנת לנצל את זכות ההצבעה שלי כאזרח ישראלי. השבתי שאני מתחבט בדבר. ר' לייבל השיב לי בנחרצות כי היות שהרבי הורה שכל אחד ואחד יעשה הכל למען הצלחת רשימת אגודת ישראל בבחירות אלו מן ההכרח שכל חסיד שיש לו זכות הצבעה גם אם אינו בארץ הקודש יעלה על מטוס ויגיע לארץ כדי לממש את זכותו, ואגב כך יעשה כל שביכולתו כדי לרתק עוד יהודים מקרב מכריו, קרוביו וידידיו על מנת שגם הם יצביעו.

כשומעי את הדבר יוצא מפיו נחרצות כזו שאינה משתמעת לשתי פנים, מיהרתי להזמין כרטיס טיסה ליום ראשון בערב, י"ט במרחשוון. שעות ספורות לפני הטיסה, כתום חלוקת השטרות לצדקה של יום ראשון, שאל אותי ר' לייבל אם היה מוכן למלא שליחות קודש ולהעביר מעטפה חתומה לידי הרב יוסף יצחק אהרונוב העומד בראש צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש. נענתי בשמחה כמובן. ר' לייבל ביקש שאמתין במשרדו והוא עצמו נכנס אל הקודש פנימה. כעבור דקות אחדות יצא מחדרו הקדוש של הרבי ומעטפה בידו, בהזהירו אותי שאת המעטפה לא אצרור עם חפציי ומיטלטליי בתוך המזוודה אלא אעלה אותה עימי לטיסה ובמהלכה אשגיח עליה בעינא פקיחא. 

ר' לייבל ביקשני לשמור בסוד את דבר השליחות וגם הוסיף והטעים באוזניי שאסע במונית הן בדרכי לטיסה משדה התעופה קנדי והן עם נחיתתי בנתב"ג בדרכי לכפר חב"ד. "שמור את הקבלות של המונית וכשתשוב הנה תקבל תשלום", אמר. לא לפני שביקשני שתיכף עם מסירת המעטפה לידי הרב אהרונוב, אחייג אליו מהמקום לבשרו שהשליחות הושלמה.

תיכף עם נחיתתי בארץ הקודש, דהרתי במונית בואכה בית צא"ח אשר בבית שז"ר בכפר חב"ד. כשהגעתי למקום, מיהרתי למשרדו של הרב אהרונוב ומצאתיו בעיצומו של דיון סוער עם ראשי עסקני חב"ד. אמרתי בקול: "כנראה התבלבלתי ונכנסתי לחדר לא נכון". הרב אהרונוב קלט מיד את הרמז שבדבריי ומיהר לקום ממקומו ולצאת בעקבותיי. מחוץ לחדר, כשאיש אינו במקום מלבד שנינו, מסרתי בידו את המעטפה ומיהרתי אל אחד הטלפונים במשרדי צעירי חב"ד על מנת לבשר לריל"ג שהשליחות בוצעה."

עד היום איש לא גילה להלפרין מה היה במעטפה ואם היה לה קשר ישיר או עקיף לקמפיין הגדול שנוהל באותם ימים, בהוראת הרבי ובניצוחו האישי של הרב אהרונוב, ואשר בתומו כנגד כל הסיכויים ובניגוד לכל התחזיות רשימת אגודת ישראל שסימנה ג' - גרפה בריצתה הנפרדת חמישה מנדטים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.