מנדי ברגר | יום ל' סיון ה׳תשפ״א 10.06.2021

כיצד הניגון המרגש הפך את הסטודנט ה'אתאיסט' לחסיד?

הרב קונין החליט שהוא עוצר את הסימפוזיון, ואמר לסטודנטים: "עכשיו אני רוצה לנגן לכם ניגון חסידי". הוא ניגן את 'הניגון מפולטבה'. על הניגון הזה אמרו שמי שישמע אותו, בוודאי יתעורר בתשובה ויתקרב אל הקדוש ברוך הוא. כך ניגן הרב קונין במשך דקות ארוכות את הניגון הזה, ולפתע הסטודנט שקודם לכן התקיף אותו, החל לדמוע בהתרגשות. כשסיים הרב קונין, ניגש אותו הסטודנט אל הרב, ואמר לו: "תקשיב, אני מרוסק, אני כל כך מרוגש" • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
כיצד הניגון המרגש הפך את הסטודנט ה'אתאיסט' לחסיד?

הרב שלמה קונין, לימים השליח הראשי של הרבי בקליפורניה, נשלח בצעירותו לאוניברסיטה מאוד יוקרתית בארצות הברית, בכדי לדבר עם סטודנטים צעירים על יהדות ולחזק אותם להתקרב אל הקדוש ברוך הוא. הרב קונין הגיע לאולם בו התכנסה קבוצה גדולה של סטודנטים יהודים. בין הסטודנטים ישב אחד שהגדיר את עצמו 'אתאיסט', שכביכול לא מאמין בכלום חלילה. הסטודנט עשה לרב קונין 'חיים קשים' מאוד, ובכל משפט שהרב קונין הוציא מהפה, תקף אותו מיד הסטודנט, שהיה בחור משכיל וחכם, והרב עמד בפני אתגר לא פשוט.

הרב קונין החליט שהוא עוצר את הסימפוזיון, ואמר לסטודנטים: "עכשיו אני רוצה לנגן לכם ניגון חסידי". הוא ניגן את 'הניגון מפולטבה' (תוכלו לשמוע אותו בפוסט הוידאו המצולם). על הניגון הזה אמרו שמי שישמע אותו, בוודאי יתעורר בתשובה ויתקרב אל הקדוש ברוך הוא. כך ניגן הרב קונין במשך דקות ארוכות את הניגון הזה, ולפתע הסטודנט שקודם לכן התקיף אותו, החל לדמוע בהתרגשות. כשסיים הרב קונין, ניגש אותו הסטודנט אל הרב, ואמר לו: "תקשיב, אני מרוסק, אני כל כך מרוגש".

"מה קרה" שאל הרב קונין, והסטודנט ענה: "בילדותי גרתי עם משפחתי במדינת אייווה. בני משפחתי גידלו בקר, והסבא שלנו, יהודי שהיגר מרוסיה לארצות הברית, היה יהודי מסורתי ששמר שבת, חגים וכשרות. בוקר אחד, ממש לפני שיצאתי לבית הספר, קרא לי סבא, הושיב אותי על ברכיו, ואמר לי: "נכד אהוב שלי, אני רוצה לנגן לך ניגון, שביום מן הימים יעזור לך מאוד". סבא ניגן לי את הניגון, והלכתי לבית הספר.

"כשחזרתי הביתה אחר הצהריים, שמעתי שסבא נפטר. מאז, במשך שנים ארוכות אני מנסה למצוא את הניגון הזה, ואני לא מוצא. היום, הרב קונין, ניגנת לי את הניגון הזה. זה חדר לי אל הלב, תודה רבה לך!". אותו הסטודנט שהגדיר את עצמו כ'אתאיסט', חי היום כיהודי חסידי, עם משפחה יהודית לתפארת.

*

בפרשת השבוע אנו קוראים על עבודת הלויים. אחד הדברים החשובים שהיו עושים הלויים בבית המקדש, היה ניגון ושירה. היהדות רואה בניגון כוח מאוד מאוד גדול, וכפי שאמר בעל התניא: "הלשון היא קולמוס הלב והניגון הוא קולמוס הנפש". לניגון יש כח לחדור פנימה לתוך הרגש, לחולל באדם שינוי, ולסייע בידו להתקרב אל הקדוש ברוך הוא.

ביום ראשון הקרוב, ג' בתמוז, נציין את יום ההילולא של הרבי מליובאוויטש, הרבי שאוהב כל יהודי ודואג לכל יהודי. הרוח שלו נמצאת איתנו, משפיעה עלינו ומברכת אותנו. לכבוד הרבי, הבה נשב להתוועדות חסידית, ננגן ניגונים שמעוררים את הלב, נבחן כיצד נוכל לקיים את משנתו של הרבי, להוסיף בעוד מעשה טוב, להשפיע על עוד יהודי שיתקרב אל הקדוש ברוך הוא מתוך אהבת ישראל אמיתית, מתוך שאיפה לעשות את שליחותנו פה בעולם הזה בצורה הכי טובה, לעשות לה' יתברך דירה פה בעולם הזה התחתון, ולהביא את הגאולה תיכף ומיד ממש.

לצפייה בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.