שלמה מן | יום כ"ט סיון ה׳תשפ״א 09.06.2021

מצאו את מי: בנצי גופשטיין וברוך מרזל נעצרו ונחקרו בלהב 433

בנצי גופשטיין וברוך מרזל, שני פעילי הימין, נחקרו ביחידת הסייבר של להב 433 בחשד להסתה לגזענות - בעקבות פרסומים של השניים ברשתות החברתיות במועדים שונים
מצאו את מי: בנצי גופשטיין וברוך מרזל נעצרו ונחקרו בלהב 433
מרזל וגופשטיין (צילום ארכיון)

פעיל הימין ברוך מרזל ויו”ר ארגון להב”ה בנצי גופשטיין נחקרו הבוקר (רביעי) ביחידת להב 433 של המשטרה, בחשד להסתה לגזענות ברשתות החברתיות.

מרזל וגופשטיין לא שיתפו פעולה עם החקירה, וטענו כי מדובר בחקירה פוליטית מובהקת.

חקירתו של גופשטיין נסובה, בין היתר, סביב סדרת סרטונים שפורסמו בשנת 2018 מטעם ארגון להב”ה, המתריעים מסכנת ההתבוללות ומהגורמים לה.

בחקירתו של ברוך מרזל הובאו בין היתר דברי תורה שהתפרסמו מטעמו ביוטיוב, בהם קרא להכות באויב כפי שהקב”ה הכה בעשרת המכות במצרים, וכן דברים שהובאו בבקשה לפסול אותו מלהתמודד לכנסת שהוגשה לבית המשפט העליון.

בניגוד להודעת המשטרה, השניים שוחררו לאחר חקירתם ללא כל תנאים מגבילים.

בנצי גופשטיין מסר לאחר חקירתו: “משרדי 433 נמצאים כאן, בעיר לוד, אבל מי שהמשטרה מצאה לנכון לחקור הוא לא השייח המסית ששלהב כאן את ההמונים וקרא לרצח יהודים, אלא אותי על כך שפירסמתי סרטונים נגד התבוללות וקראתי לבנות לא לצאת עם גוים. אנחנו רואים את כאן הרוח החדשה של השר לביטחון פנים החדש, שהמשטרה כאן החלה לעשות את דברו ולבצע רדיפה פוליטית”.

ברוך מרזל מסר: “טוב לדעת שיש יחידת עלית למשטרת ישראל. עליתי היום בדרגה, ונחקרתי ביחידת ה’סייבר’. פשוט ליצנות. מדובר בחקירה פוליטית חמורה מאוד. אשמח ללכת לבית המשפט ולהישפט על הדברים המגוחכים שהובאו נגדי כדי לחשוף פעם אחת ולתמיד באמצעות משפט אמיתי את פרצופם של מנדלבליט ושל שופטי בית המשפט העליון.

מהמשטרה נמסר:

”במסגרת המאבק של משטרת ישראל בעבירות ההסתה לגזענות המתבצעות ברשת ובהתאם לאישור פרקליטות המדינה – היום נחקרו באזהרה ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433, שני חשודים שנגדם הוגשו תלונות בדבר פרסום תכנים והתבטאויות שונות ברשתות החברתיות, הקוראות לכאורה לגזענות במועדים שונים.

“בתום החקירה בחשד להסתה שוחררו השניים בתנאים מגבילים”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.