מקודם | יום כ"ח סיון ה׳תשפ״א 08.06.2021

מיוחד: הכירו את סדרת הספרים שמנגישה את שיחות הרבי לעם

לקראת ג' תמוז גובר הענין שמגלים רבים, ובמיוחד השלוחים, בסדרת הספרים הפופולרית שיחות הרבי לעם > היוזם והמו"ל השליח הרב זלמן כהן מסביר מדוע 
מיוחד: הכירו את סדרת הספרים שמנגישה את שיחות הרבי לעם

לקראת ג' תמוז גובר הענין שמגלים רבים, ובמיוחד השלוחים, בסדרת הספרים הפופולרית שיחות הרבי לעם. היוזם והמו"ל השליח הרב זלמן כהן מסביר מדוע 

הסדרה היא בת ששה כרכים, חמישה על חמשת החומשים ואחד על המועדים. הרב כהן עונה על  שש שאלות כנגד ששת הכרכים של סדרת הספרים המהפכנית שהשלוחים מתלהבים ממנה ומדביקים בהתלהבות שלהם אלפי יהודים.

1
על איזה רקע נולדה הסדרה?  

הוצאת הספרים 'אורות ספרי איכות' נטלה על עצמה את האתגר הייחודי, בעקבות בקשות מהשטח. מדובר בפניות של שלוחים שבקשו להטעים את קהל משתתפי השיעורים שלהם מתורתו של הרבי בליקוטי שיחות ובקשו לקבל את השיחות במתכונת נגישה לעם, כולל ציבור חסר רקע תורני. 

מה מכילה הסדרה? 
לכל פרשה ולכל חג נבחרו שלוש שיחות מתוך ט"ל הכרכים של ליקוטי שיחות. הבחירה נעשתה מתוך מגמה להביא לציבור שיחות יסודיות מצד אחד, כדי לאפשר ללומדים לספוג את נקודת המבט הייחודית של הרבי על סיפורי התורה, מצוות התורה והחגים, ומצד שני לא להעמיס תכנים מורכבים במיוחד. 
3
מה היה הקו-המנחה של העיבוד?
כלל הבסיס היה – לא תוסיפו ולא תגרעו. אין בסדרה משלים, המחשות, סיפורים, או תוספות אחרות שלא נמצאות במקור. בד בבד, השיחה לא מוגשת כ'נקודה' או כ'תמצית' אלא כרעיון מלא עם כל המבנה. העיבוד הוא בעיקר בשפה שהיא עברית עכשווית בהירה ובסגנון שהוא שווה לכל נפש.    
 4
מה טיבו ומה מטרתו של מדור המקורות המצורף לכל שיחה?

כדי להקל על הלימוד נשמטו מרבית ההערות שבשולי הגיליון. הצעד הזה,  המתבקש במהדורה לעם, גרם לצוות העריכה תחושה של החמצה וכדי לתת למהדורה פן נוסף, הוחלט להצמיד לכל שיחה שני עמודים של לקט מקורות בנושאים שעולים בשיחה לצורך העשרה. 
5
מי ומי העושים במלאכה? 
'תרגום' העומק והעושר של תורת הרבי בלקוטי שיחות לשפה עכשווית בהירה היה אתגר מורכב שהמוציאים לאור עמדו בו בהצלחה ת"ל הודות למאמצים רבים והשקעה גדולה של הצוות המוכשר והמסור: הרב מנחם חלילי, השליח הרב משה מרינובסקי, הרב מנחם מענדל רייצס והשליח הרב לוי יצחק שפרינגר ואנכי. 
והפרויקט יצא אל הפועל הודות לתמיכה נדיבה של משפחת חיטריק הנכבדה שהמהדורה נושאת את שמה ונדיבים נוספים ששמותיהם באו בהקדשות לספרים. 
6
ומה התגובות? 
מאז יצאה הסדרה לראשונה, לפני כשלוש שנים, היא כבר נדפסה בשלוש מהדורות וציבורים רחבים נחשפו באמצעותה לתורתו המאירה של הרבי. והשלוחים שהדחף שלהם הוא שהוביל את הפרויקט מתחילתו, לא מפסיקים להלל את התוצאה. דוגמה אחת: השלוחים בבאר שבע, אחת הערים הגדולות בארץ, התאגדו במיזם שנקרא בפיהם 'הפרשיה השבועית – שיעור שבועי על הפרשה במבט אקטואלי לחיים'. במסגרתו כל השלוחים בעיר לומדים יחד שיחה נבחרת מתוך 'שיחות הרבי לעם' ולאחר מכן מוסרים בה שיעורים, כל שליח בקהילתו.

ערב ג' תמוז זה הזמן להצטרף ללומדים ולמוסרי השיעורים הרבים בתורת הרבי באמצעות הספרים 'שיחות הרבי לעם'. 

•    להשיג בחנויות הספרים ובהיכל מנחם אונליין   
•    מחירים מיוחדים לשלוחים באמצעות המרכז לעזרי שליחות

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.