מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשס״ה 29.07.2005

יתומי השכול ופעולות האיבה בקייטנות חב"ד

"תודה על האוזן הקשבת בכל רגע, ועל כל העזרה הענקית בסיוע ומציאת פתרון לקייטנות עבור בנותיי. אנחנו מרגישות ומעריכות את השליחות שלכם ממש כמלאכים טובים השומרים עלינו במקומו של בעלי ז"ל", במילים מרגשות אלו מסכמת ל. מירושלים את תודתה למטה צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור, שדאג לשלב עשרות ילדים יתומים, שנפגעו בפעילויות האיבה השונות - ב"רשת קייטנות חב"ד" של צעירי-חב"ד. בימים אלו מסתיים המחזור הראשון של הקייטנות, בו נטלו חלק עשרות ילדי משפחת נפגעי הטרור, וזאת בהתאם להוראתו של הרבי מליובאוויטש, לפעול לחינוכם של ילדי אלמנות ויתומי צה"ל. עשרות ילדים ממשפחת השכול משתתפים בימים אלו ב"רשת קייטנות חב"ד" – רשת הקייטנות הגדולה בישראל המופעלת על-ידי 230 סניפי בתי חב"ד הפועלים ברחבי הארץ. 'מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור', המקיים קשר שוטף עם כאלפיים משפחות נפגעי הטרור, דאג לשבץ את ילדי משפחת נפגעי הטרור בפעילויות הקיץ השונות, ולהעניק להם תכנים יהודיים לצד חוויות וכיף. המשך ב'כתבה מלאה'
יתומי השכול ופעולות האיבה בקייטנות חב
תומר, שאביו נרצח באחד מפיגועי הטרור נהנה בקייטנת חב"ד בראש העין

הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד ויו"ר צעירי-אגודת-חב"ד אומר כי "המסרים בקייטנות חב"ד של אמונה, בטחון בה', ושמחה, לצד החוויות הניתנות גם בקייטנות אחרות, תורמים בוודאי להחלמה מהטראומה ולשיקום הנפשי של הילד. השנה התמקדנו בעיקר בשילובם של יתומים שנותרו ללא דמות אבהית מחנכת, מתוך מטרה לשפר את ההתמודדות הקשה של הילדים עם האובדן הטארגי".

מנהל המחלקה של צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור, הרב מנחם קוטנר מציין כי בקייטנות משתתפים ילדים יתומים, ילדים שנפצעו בפיגועים הקשים, ילדים שעדיין זקוקים לטיפולים רפואיים וכן ילדים שאחיהם נרצחו בפיגועי הטרור הרצחניים.

המטה המיוחד של צעירי חב"ד ממן ומסבסד את השתתפות הילדים בקייטנות. בנוסף לכך, העניק המטה מלגות מיוחדות לאפשר את השתתפותם של ילדים המרותקים לכיסאות גלגלים וזקוקים לעזרה סיעודית. משפחות רבות מתקשות לעמוד בתשלום הנוסף, קושי שאיים להותיר ילדים מוגבלים בבית. הסיוע מהווה עוגן הצלה למצוקות של אותן משפחות, נוסף על הסיוע הנפשי והתרומה המוראלית למשפחה ולילדים.


"תודה שהענקתם לילדי אמונה, ובטחון בה"

הרב קוטנר מספר כי בקייטנת חב"ד בראש העין בארגון סניף בית חב"ד במקום בהנהלת השליח הרב בנימין עקיבא משתתפים מספר אחים יתומים, שאביהם נרצח באחד מפיגועי הטרור. אימו של תומר, שהתאלמנה מבעלה ונותרה עם חמישה יתומים קטנים סיפרה בהתרגשות כי המדריכות הצליחו פרק זמן קצר לשפר מאוד את מצב רוחם של ילדיה, וכי הדבר ניכר בהנהגה טובה יותר בבית. האם, ביקשה למסור לצעירי חב"ד את תודתה העמוקה על "שהענקתם לילדי אמונה, שמחה ובטחון בה".

גם סיפורה של הילדה שרה נ. ממודיעין, הוא סיפור קשה ועצוב. אימה שרה בת ה-10, נפגעה קשה בפיגוע הרצחני במסעדת 'סבארו' בירושלים, ומצבה מוגדר כצמח, ל"ע. שרה ניצלה בנס. בני המשפחה נמנים על בני קהילת חב"ד במודיעין, והם מתפללים ומשתתפים בפעילויות של בית הכנסת של חב"ד בעיר בהנהלת השליח הרב ברוך סלונים. מאז הפיגוע, מתקשה האב לתפקד, והרב סלונים, בשיתוף המחלקה של צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור נרתמו לסייע במידת האפשר להחזיר את החיוך לשרה הקטנה. הם הזמינו את שרה להשתתף בקייטנת חב"ד המתקיימת בעיר, מסייעים ותומכים בה ככל האפשר.


"מלאכים טובים השומרים עלינו"

מרגש במיוחד הוא מכתבה של ל. מירושלים שאיבדה את בעלה בפיגוע תופת בצומת הגבעה הצרפתית לפני כשנתיים. מאז הפיגוע עומדים אנשי צעירי-חב"ד עימה בקשר מתמיד, והשנה, אף דאגו לשילובן של שתי בנותיה בקייטנת בעיר ירושלים.

"בשמי ובשם שתי בנותיי, ברצוננו להודות לכם מעומק הלב, על כל הדברים הנפלאים שאתם עושים עבורינו ובעבור כל יהודי הדורש עזרה", כותבת האם. "אנחנו כל-כך גאים בקשר שנוצר ביננו לבין ארגון חב"ד (חבל שהפיגוע הוא זה שיצר את הקשר) קשר אמיתי עמוק שלא שוכח אותנו לרגע. לא נשכח לעולם את היום בו טרחתם להגיע בנר הראשון של חנוכה לביתנו עם חנוכייה, נרות וסביבונים והדלקת לנו נר ראשון, והבנות הצטרפו אליך בשירי חנוכה.

תודה על האוזן הקשבת בכל רגע ובכל נושא, וכמובן על כל העזרה הענקית בסיוע ומציאת פתרון לקייטנות עבור בנותיי. כל מילה שנוסיף תהיה טיפה בים, לכן מה שנותר לומר זה שאנחנו מרגישים ומעריכים את השליחות שלכם ממש כמלאכים טובים השומרים עלינו במקומו של בעלי ז"ל שלצערי איננו איתנו".

אתר צעירי-חב"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.