צבי סופר | יום כ"ז סיון ה׳תשפ״א 07.06.2021

גוטניק במכתב לשקד: "למה לא בחירות, ממה את פוחדת?"

המיליונר החב"די ר' יוסף גוטניק מאוסטרליה, פרסם היום 'מכתב פתוח' לאיילת שקד ולשאר הח"כים ממפלגות 'ימינה' ו'תקווה חדשה', בקריאה שלא ליטול חלק בממשלת השמאל של 'גוש השינוי' בראשות בנט ולפיד • "תמיד הבעת כבוד רב לרבי; מה השתנה? למה לא ללכת לבחירות נוספות, כדי שמי שהצביע לכם לא ירגיש מרומה? ממה את פוחדת?
גוטניק במכתב לשקד:

"את ואני מכירים במשך שנים רבות", פתח גוטניק את מכתבו לשקד. "תמיד תמכתי בך מאוד, על עמידתך הנאמנה לערכים שאנו חולקים; ממשלת ימין חזקה ובלתי מתפשרת, למניעת הקמת מדינה פלסטינית שלא תאפשר למסור חלקים מארץ ישראל".

עוד מוסיף גוטניק: "מצביעי ימינה האמינו וסמכו עלייך, אך עכשיו הקולות שלהם נשדדים על ידייך ועל ידי חברי כנסת נוספים, בכך שאתם מצטרפים לממשלה עם שותפים שהבטחת בעבר שלא תשבי עימם בשום מצב".

"אנו מכירים בזכות של אחרים לחשוב אחרת מאתנו, אך רוב המצביעים בבחירות האחרונות הצביעו למען 'ממשלת ימין'. הרבי מליובאוויטש, הרב מנחם מענדל שניאורסון, התנגד תמיד לכל פשרה בנושא ארץ ישראל, דרש לעמוד על מחויבותנו לשלמות ארצנו הקדושה והזהיר שממשלה כזו מסוכנת לעם היושב בציון ולכל העם היהודי בעולם".

גוטניק מביע תמיהה: "תמיד הבעת כבוד רב לרבי; מה השתנה? למה לא ללכת לבחירות נוספות, כדי שמי שהצביע לכם לא ירגיש מרומה, ויוכל להביע האם הוא מסכים או לא עם הפעולות שלך ושל חברייך? זו לא הגישה הכנה והדמוקרטית? ממה את פוחדת?

"אל תשכחי את ההיסטוריה, את אלה שהונו אותנו והביאו את השבר הגדול של ההתנתקות מחבל עזה והשומרון.

במכתב הוא רומז לפעולות של בנט: "אל תושפעי על ידי אלה ששואפים בכוח לכל מחיר. בשם כל מי שסומך עלייך, אנא, אל תקחי חלק במה שמכונה 'ממשלת השינוי'. עמדי בפרץ, למען הכבוד והשלמות של התורה, העם והארץ. זאת שעת האמת שלך ושל חברייך, להיות נציגים ישרים וכנים".

לקראת הבחירות בשנת 1996, בהן התמודד נתניהו לראשונה על ראשות הממשלה מול שמעון פרס, הוביל ומימן גוטניק את קמפיין "נתניהו טוב ליהודים", מה שסייע לנתניהו לנצח את פרס, כנגד כל הסקרים.

בראיון שהעניק לפני תקופה לכתב הג'רוזלם פוסט, גיל הופמן, הוא ייעד את איילת שקד כמחליפה עתידית של נתניהו בראשות הממשלה, ולא הסתיר את אכזבתו ממהלכים שונים של נתניהו.

גוטניק אף ייעץ לאיילת שקד לעזוב את 'ימינה' ולחבור לליכוד, כדי שתוכל בבוא העת להתמודד על תפקיד יו"ר הליכוד ולהחליף את נתניהו.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.