מתי טוכפלד | יום כ"ז סיון ה׳תשפ״א 07.06.2021

בכירים בגוש השינוי: מו"מ לשתי מדינות - לאחר כינון הממשלה

מאחורי הגב של בנט? גורמים בממשלה המיועדת העבירו מסר לאמריקנים, שלפיו תחדש ישראל את המו"מ לתוכנית שתי המדינות • מסר דומה העביר גנץ בביקורו בארה"ב • לשכת בנט: "לא מכירים" • טור פרשנות של מתי טוכפלד, 'ישראל היום'
בכירים בגוש השינוי: מו
נפתלי בנט ויאיר לפיד בכנסת (צילום: אתר הכנסת)

מתי טוכפלד, 'ישראל היום'

לא מחכים להשבעה ולבנט: בעוד הממשלה החדשה מתהווה, העבירו בכירים בגוש השינוי מסר לבכירים בממשלו של ג'ו ביידן בארה"ב, שבכוונתם לחדש את המו"מ המדיני לקידום תוכנית שתי המדינות מייד עם כינון הממשלה החדשה.

לדברי הבכירים, דברים ברוח זאת הועברו גם על ידי שר הביטחון גנץ לגורמים שעימם נפגש במהלך ביקורו בארה"ב בסוף השבוע. מלשכת גנץ נמסר: "איננו מתכוונים להרחיב על תוכן השיחות".

אם התוכנית תצא לפועל, יתחדש המו"מ המדיני בין ירושלים לרמאללה אחרי כעשור של קיפאון בימי שלטון נתניהו. בלשכת בנט הודו אמש ש"אינם מכירים מסרים כאלה".

עד כה נמנע ביידן עצמו מלהתייחס ישירות לנושא, בטענה כי עודנו עורך התייעצויות בטרם יכריע בסוגיה. אלא שבישראל יש מי שכבר לא מוכן לחכות. בין שרי הממשלה הבאה המסתמנת יש רוב גדול שמעוניין בחידוש התהליך המדיני שנעצר לפני שנים, ובהם השרים ממפלגות יש עתיד, כחול לבן, העבודה ומר"צ.

המסר שהועבר לאמריקנים לא אמור להפתיע בכירים בדרג המדיני הנוכחי, וזאת משום ששרים מיועדים רבים ממפלגות אלה כבר הכריזו בגלוי על כוונתם.

נתניהו התייחס בישיבת הליכוד לאפשרות שבקרוב יחלו לחצים אמריקניים לחזור לשולחן המו"מ. "זו ממשלה שלא תוכל לעמוד מול הדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביו"ש ובירושלים, ובלחצים לעקירה, הקפאה והקמה מחדש של קונסוליה אמריקנית בלב ירושלים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.