מנדי ברגר | יום כ"ו סיון ה׳תשפ״א 06.06.2021

אולם, גרמניה: אנטישמי הצית את חזית בית הכנסת חב"ד

נסיון הצתה של בית כנסת חב"ד בגרמניה: אלמוני חובש מסיכה שפך חומר דליק והצית קיר חיצוני בחזית ביהכנ"ס בעיר אוּלְם שבראשו עומד שליח חב"ד הרב שניאור טרבניק • ​אין נפגעים, ולא נגרם נזק • האבטחה תוגברה בבתי הכנסת בגרמניה • איך מגיב השליח?
אולם, גרמניה: אנטישמי הצית את חזית בית הכנסת חב
השליח הרב שניאור טרבניק (ארכיון) על רקע הקיר השרוף (צילום: Roman Pfeifle, פייסבוק, גרמניה)

אלמוני השליך חומר דליק לעבר בית הכנסת של הקהילה היהודית בעיר אולם שבדרום גרמניה, אשר בתוכו שוכן בית חב"ד בניהול שליח הרבי בעיר, הרב שניאור טרבניק.

ל-COL נודע כי בנס נגרם נזק רק לחלק החיצוני של המבנה ולא היו נפגעים בתקרית. כוחות הכיבוי הוזעקו בבוקר יום שבת לבית הכנסת, שנפתח לפני קצת יותר מ-8 שנים, לאחר שעובר אורח ראה אלמוני שופך נוזל דליק על חזית המבנה.

כוחות הכיבוי השתלטו במהירות על האש, אך למרות זאת, חזית בית הכנסת נותרה מפויחת ונזק נגרם לחלונית זכוכית. החשוד עדיין לא נלכד.

שליח חב"ד בעיר, הרב שניאור טרבניק אמר ל-COL כי "יהודי העיר החליטו עוד בשבת בבוקר לתגבר את הפעילות, התפילות והשיעורים בבית הכנסת ובית חב"ד. בע"ה תוספת אור ואידישקייט זו התשובה למעשי טרור כאלו ודומים לזה".

אתר 'מעריב' דיווח כי ראש העיר, גונטר צ'יש הוסיף כי "למרבה הצער, ניסיון ההצתה בבית הכנסת מראה שהמבצעים רוצים להביא את הסכסוך של המזרח התיכון לאולם". בנוסף, שר הפנים המקומי, תומס שטרובל, הזהיר כי כל מי שמצית בית כנסת "יעמוד מול מלוא עוצמתו של החוק". 

גם ראש ממשלת מדינת באדן-וירטמברג, ווינפירד קרטצ'מן, התייחס אף הוא לאירוע וגינה אותו. הוא קרה לזה "התקפה מרושעת". "זה מראה את הפנים הערמומיות של האנטישמיות, שכולנו מתנגדים לה באופן ברור וחד משמעי", אמר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.