מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשס״ה 29.07.2005

זעקתו של הרבי בכינוס הרבנים הצבאיים

בכנס של יוצאי הרבנות הצבאית וקצינים דתיים שהתקיים אמש  (חמישי) הגיעו למעלה מחמישים איש שבאו להרים קול מחאה וזעקה על המצב השורר היום בצבא, מתוך דאגה עמוקה. הכנס נפתח בפרק תהילים ונתינת צדקה. הרב שלמה גרברצ'יק (סא"ל במיל') מכפר-חב"ד, ממארגי הכינוס, נשא נאום חוצב-להבות כשהוא משלב את דבריו של הרבי על שלימות-הארץ וכמו-כן הקריא את סעיף שכ"ט משולחן-ערוך.בראיון ל-COL שעה קלה לאחר הכינוס, סיפר הרב גרברצ'יק: "הנאומים יוחדו בפרט לחייל הדתי. אני רוצה להדגיש שלא הייתה שום החלטה לצאת בגלוי לסירוב פקודה, אבל אנחנו יוצאים בקריאה למפקדי צה"ל שיגלו הבנה לחייל שאומר 'אני לא יכול לבצע את זה'. הדבר הזה, תואם את פקודות מטכ"ל, כפי שנכתבו בשעתו על-ידי הרב הראשי לצה"ל הרב שלמה גורן ומעוגנות בהנחיות - שאם מפקד אומר לחייל לבצע פעילות בשבת ולחייל זה לא נראה שזה דבר המצריך לפיקוח-נפש, עליו לבוא ולברר האם זה נכון ואם הוא משוכנע ויודע בבירור שזה לא דבר מותר ונוגע לפיקוח-נפש - הרי לא יעשה פעילות זו ויאמר שזה נושא הלכתי ואני לא יכול לעבור עליו וזה מעוות שלא יכול לתקון. צריך שיהיה ברור: שההלכה היא זו מה שקובעת". המשך ב'כתבה מלאה' 
זעקתו של הרבי בכינוס הרבנים הצבאיים
הביע את זעקתו של הרבי. הרב שלמה גרברצ'יק (ארכיון י. בלינקו)

"כך גם בנוגע לפעילות החיילים הדתיים במחסומים. זה ברור שישנם חיילים שנקרעים בתוך עצמם כשמבצעים פעילות זו. אי-לכך, יצאנו בקריאה למפקדים שיגלו הבנה לאותם חיילים שלמדו והתחנכו לאור ההלכה - כך גם בנוגע לשירות שעושים בצבא. הרי מתוך אכפתיות ללכידות הצבא ועתידו של צה"ל כצבא מאחד - הרי עליהם להבין ולפתור את החייל מהמשימה, אם הוא מבקש זאת. ולכן אנו גם מתריעים על כך שלא יבואו לידי נסיונות נוספים אם זה בנושא פעולות שונות שקשורות בנושא של פיקוח-נפש ולכן הכנס קורא ומסב את תשומת-הלב לאותם דברים של מומחי-ביטחון שאמרו שלאחר גירוש יהודים וההתנתקות אנחנו נכנסים למצב של פיקוח-נפש וזה בניגוד להלכה".

הכנס אורגן על-ידי סא"ל במיל' הרב אבשלום קציר סא"ל במיל' ביני איזק רס"ן במיל' הרב חניאל פרבר סא"ל במיל' הרב שלמה גרברצ'יק מכפר-חב"ד שגם שימש כדובר הכינוס בכלי-התקשורת השונים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.