מערכת COL | יום כ' אלול ה׳תשס״ג 17.09.2003

הרב הראשי מצגר סיים ביקור בכפר-חב"ד

לפני שעה קלה, סיים הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר ביקור מיוחד במוסדות החינוך של כפר-חב"ד. הרב הראשי החל את ביקורו בפגישה בלשכת המרא דאתרא של הכפר, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, בו הוא הביע את רשמיו העמוקים והנרגשים מהסיור שהוא עשה בקהילות היהודיות ברוסיה ואוקראינה, שמונהגות על-ידי רבני ושלוחי חב"ד המסורים.
הרב הראשי מצגר סיים ביקור בכפר-חב
רבה של כפר-חב"ד, הרב מרדכי שמואל אשכנזי עם הרב הראשי מצגר
במפגש בבית המרא דאתרא השתתפו: הרב שלום-דובער לבקובסקי, ראש כולל האברכים בכפר-חב"ד; הרב אליעזר ברוד, רב כרמי-יוסף וראש המכון הסמיכה בישיבת "אור שמחה"; הרב יוסף גרוזמן, השליח הראשי לבילרוס; הרב הרצל כהן, רב כלא 'מעשיהו' ברמלה; הרב יונתן בורגן, רב היישוב ניר-צבי; הרב מנחם לרר, יו"ר ועד כפר-חב"ד; הרב אהרן-דב הלפרין, עורך עיתון "כפר-חב"ד"; הרב גרשון סודקביץ, ומארגן הביקור הרב משה גלבשטיין. הרב מצגר פתח את הפגישה בהבעת רשמיו העמוקים והנרגשים מהסיור שהוא עשה בקהילות היהודיות ברוסיה ואוקראינה, המונהגות על-ידי רבני ושלוחי חב"ד המסורים. "אתם עוגן ההצלה של העם היהודי. כשאני מספר לאנשים על מה שראו עיני בביקור - הם בוכים מהתרגשות", הוא סיפר וסיכם: "אילו נבחרתי רק בזכות זה, לראות את העבודה הנפלאה של השליחים ולב לבייב - דיינו". לאחר אמירת 'לחיים' עם הרב אשכנזי, דיבר הרב מצגר על גדלותו של הרבי והוסיף כי נבואתו-ברכתו של הרבי מלווים אותו לכל מקום וב"ה, הוא רואה ברכה בכל מעשי ידיו, להגדיל תורה ולהאדירה, ולהרמת קרן הרבנות הראשית לישראל. "אתם הרי היד האריכתא שלנו", הוא ציין. הרב גלבשטיין הציג לרב הראשי את הנוכחים את הנוכחים וכשהגיע לרב הלפרין, עורך עיתון "כפר-חב"ד", התבטא הרב הראשי: "אני חושב שהעיתון הזה הוא סמל לחיקוי, הן בתוכן והן בעיצוב. עיתון באמת מיוחד". כשהבחין הרב הראשי בכתב COL שהגיע להתלוות לביקור, התבדח "כנראה זה יהיה בעוד כמה דקות באינטרנט". הרב מצגר, כזכור, התראיין פעמיים לרדיו COL. לפני בחירתו כשהוא הצהיר כי הוא בטוח בבחירתו - בזאת הברכה של הרבי, והשנייה בתום ביקורו בקהילות היהודיות באירופה. ביקור שאורגן על-ידי "מרכז רבני אירופה", בהנהלת הרב משה גרליק. (בנימין וייס, כפר-חב"ד)
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
לא להודיע בבת אחת..
כ' אלול ה׳תשס״ג
פעם שניה כשאתם מודיעים הודעה דרמתית כזו, תעשו את זה לאט לאט, יש לי ל"ע לב חלש, וממש החסרתי פעימה כששמעתי את הידיעה המרעישה הזו, (ולא סתם, אלא בדקות אלה ממש), ידיעה שעשויה מסתמא לשנות את פני ההסטוריה..
מאז פגישת אדמו"ר האמצעי עם ר' עקיבא אייגר לא זכינו בעוונותינו הרבים לאירוע שכזה, אשרי דורנו.
6.
מצטרף לתגובה 1
כ' אלול ה׳תשס״ג
מה ההתרגשות?????
למה הכבוד הגדול
7.
תגובה למס.1
כ' אלול ה׳תשס״ג
כנראה שמוחו של המגיב מצומצם אחרת הוא הי'ה מבין שבחירת הרב מצגר היתה מאד מוצלחת לגבינו ,כי בל נשכח מה שנוגע לנו הוא אך ורק היחס אל הרבי וחסידיו ותו לא ואני רוצה שהמגיב הנ"ל יחשוב קצת מה היה קורה אילו במקומו נבחר המועמד השני או אחר מאסכולה הידועה .הבנת???
להבא תעשה חושבים . אגב לפלא שלא ביקר במוסד המרכזי של חב"ד בכפר קרי: תומכי תמימים. ואולי הוא אינו הולך בתלם של "הדרך הישרה" ויוזמו וד"ל
9.
אבל אסור לאבד פרופורציות
כ"א אלול ה׳תשס״ג
כשמביאים דמות לפני ילדי תשב"ר או בנות "בית רבקה" צריכים לחשוב פעמיים מה המסר החינוכי והרוחני המתקבל אצלם, ומה אצלם צריכה להיות דמות להזדהות והערכה.
אם נצא מנקודה זו, הרי המסקנה המתבקשת שבהתרגשות ובתיעוד של האירוע "ההסטורי" הזה איבדנו פרופורציות (אא"כ תדמיתנו כה גרועה שאנו יוצאים מכלינו כאשר פלוני, תהיה דמותו אשר תהיה אומרת עלינו מילה טובה).
חוץ מזה, הרבנות הראשית כיום כמעט בלתי רלבנטית, כך שאין נפקא-מינא כל כך גדולה מי היה נבחר לכהונת הרב הראשי.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.