שלמה מן | יום כ"ד סיון ה׳תשפ״א 04.06.2021

בביקור המשלחת החב"דית: הרבי מויזניץ' חשף פרטים מה'יחידות'

משלחת חב"ד, שהגיעה לביתו של האדמו"ר מויזניץ' להזמינו לחגיגת סיום הרמב"ם, שיתקיים בי"א תמז בבירכת הסולטן, שמעו ממנו פרטים חדשים על היחידות שזכה לה אצל הרבי. הרב לייבוביץ חשף מה ששמע מהרב גרונר
בביקור המשלחת החב
משלחת חב"ד אצל האדמו"ר מויזניץ

משלחת חסידי חב"ד, בראשותו של מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, עלתה לביתו של האדמו"ר מויזניץ, להזמינו לחגיגת סיום הרמב"ם המרכזי, שיתקיים ביום שני י"א תמוז בבריכת הסולטן בירושלים. 

במהלך הביקור, אחד מחברי המשלחת, הנגיד הרב חיים יעקב ליבוביץ, סיפר פרטים ששמע מהמזכיר הרב גרונר ע"ה סביב ה"יחידות" שהייתה לאדמו"ר עם הרבי.

לפי עדותו של הרב גרונר, טרם הביקור חשבו כי הרבי לא יסכים לקבל את הבנש"ק מויז'ניץ ל'יחידות', כי היה זה אחרי מספר שנים שהרבי לא קיבל אנשים ל'יחידות', אבל הופתעו מאוד כאשר הציגו לרבי את בקשתו של בן האדמו"ר מויז'ניץ להגיע ל'יחידות'. הרבי התבטא מיד: "חייבים לקבל אותו - הוא יוצא דופן".

הרב ליבוביץ אמר כי הרב גרונר לא נתן לו רשות לפרסם את הדברים, אבל כעת אחרי פטירתו הוא מצא לנכון לומר את הדברים, מכלי ראשון.

האדמו"ר מויז'ניץ אמר לחברי המשלחת כי לא יוכל להשתתף בסיום, כיון שמתעתד לצאת למנוחה בחו"ל מספר ימים לפני קיום האירוע, אך התעניין מדוע לא מקיימים את המעמד ביום ההילולה של הרבי, בג' תמוז.

הרב ליבוביץ ענה כי הרבי הורה בשעתו לחגוג את הסיום בציון הרמב"ם, ולקיים את האירוע ברוב עם, עם כלי זמר, בימים הסמוכים. "בחרנו לקיים את המעמד ביום י"א תמוז, יום נשגב כידוע (היום בו החל הרבי הריי"צ להניח תפילין", אמר הרב ליבוביץ.

האדמו"ר מויז'ניץ סיפר לחברי המשלחת על ביקורו אצל הרבי: "זכיתי להיות ביחידות אצל הרבי במשך כשעה. היה זה ביום ג' פרשת וארא תשד"מ. בתחילת השיחה השתתפו הנוכחים, ואחרי עשרים דקות הורה לקהל לצאת מהחדר ונותרתי ביחידות עם הרבי במשך שעה ארוכה. כל השיחה הייתה נסובה על כלל ישראל, ולא בעניינים אישיים בכלל. זה היה כל מהותו של הצדיק הזה".

• הדברים פורסמו בעלון 'הויף' של ויזניץ'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.