צבי סופר | יום כ"ג סיון ה׳תשפ״א 03.06.2021

לאחר הדואט: אברהם פריד ואביב גפן בראיון משותף

במהלך הופעה עם גדול הזמר החסידי אברהם פריד, הפתיע הזמר אביב גפן וביקש סליחה מהציבור הדתי • בראיון משותף של פריד וגפן ל'ישראל היום' אמר פריד: "אני חושב שקידוש השם שהשיר הזה יצר הוא דבר יותר חזק מכל ביקורת. היינו צריכים להיות אמיצים בהחלטה לבצע את הדואט הזה" • אביב גפן: "השיח של השנאה - עליי הוא נמאס"
לאחר הדואט: אברהם פריד ואביב גפן בראיון משותף
צילום: מאיר דהן, COL

אביב גפן הפתיע כאשר ביקש השבוע סליחה מהקהל הדתי ומהמתנחלים במהלך הופעה עם גדול הזמר החסידי אברהם פריד. בראיון משותף שיפורסם מחר (ו') במלואו, לכתב חנני בלייך במוסף "שישבת" של "ישראל היום", סיפרו השניים על הרקע לשיר ולהופעה: "השיח של השנאה - נמאס כבר".

בקשת הסליחה של אביב גפן מהציבור הדתי ומהמתנחלים היכתה גלים השבוע, במהלך מופע בבריכת הסולטן עם הזמר החסידי אברהם פריד אמר גפן כי: "אדם צריך להודות בטעויות שלו. בעברי הרחוק כתבתי כמה משפטים מתוך בורות, לא מתוך ידע והבנה, ופגעתי בהרבה אנשים. זאת הזדמנות לומר סליחה. אני מצטער. אז אני רוצה, כשאני עומד פה היום על הבמה הזאת, לומר סליחה אם פגעתי במישהו מכם".

ההופעה המפתיעה עם הזמר החרדי הגיעה לאחר דואט שהשניים ביצעו יחד ופורסם לאחרונה, 'בצורת'. בשיר, וכעת גם במופע המשותף, מנסה גפן להעביר מסר של אחדות ושלום, דווקא בתוך השסע הנדיר שנוצר בישראל, לדבריו גם בעידוד השלטון והממשלה.

בריאיון משותף של גפן ופריד,  אומר גפן: "אני אדם שואל וספקן, אני אתאיסט, אבל הגיע הזמן לשלום, לכבד אחד את השני. הקורונה העצימה את הקרע בעם, את השסע הגדול הזה. מבחינתי, ישראל היא מארג עדין של אהבה. המון אנשים, אמונות ודעות. נורא נפרדנו, וחבל, אנחנו אחים בסוף".

פריד נשאל כיצד הגיב הקהל החרדי שלו לדואט עם הזמר שהפך במשך השנים לסמל החילוניות בציבור הדתי, והסביר: "אני חושב שקידוש השם שהשיר הזה יצר הוא דבר יותר חזק מכל ביקורת. היינו צריכים להיות אמיצים בהחלטה לבצע את הדואט הזה, אבל ידענו שבסופו של דבר הקהל יבין שזה צעד לאחדות, ובפרט בזמן שבו היינו, בכזה פירוד ובכזה חושך. דרך השירה פתאום יש אור".

"פתאום יש אור": פריד וגפן בדואט משותף, בבריכת הסולטן (צילום: מאיר דהן, COL)


אביב מצהיר: "הקהל הדתי מאוד אוהב אותי. אני כנראה הזמר החילוני שהם הכי אוהבים. אני גם לא עובד עליהם ולא משקר להם. אני מגיע אליהם כאדם שמכבד אותם, וזה בעיניי שווה הכול. יש לי הרבה קהל בהתנחלויות וקהל של חובשי כיפה. השיח של השנאה - עליי הוא נמאס".

עוד הוסיף אביב: "הקהל שלי, מצידו, הגיב בהמון אהבה לשיר הזה שלי עם פריד, 'בצורת'. בכל הופעה, כל הקהל רוצה שנשיר 'בצורת'. אבל עד עכשיו סירבתי לשיר אותו בהופעות. אמרתי לקהל שנחכה שאברהם יגיע לארץ (דבר שנמנע ממנו עד עתה בשל הקורונה) ואז נשיר את השיר יחד. והנה, השבוע זה קרה".


('פרומו' מתוך הראיון המלא שיתפרסם מחר יום שישי ב'ישראל היום')

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.