מנדי ברגר | יום כ"ג סיון ה׳תשפ״א 03.06.2021

"הפתרון הכי טוב שיש נמצא דווקא בתוכנו" | הרב רסקין

הרב ויינרב ממרילנד, חווה בצעירותו משבר אישי מאוד קשה. הוא החליט להתקשר אל המזכירות של הרבי מליובאוויטש, בכדי להתייעץ עם הרבי כיצד יוכל לצאת מהמצב המסובך שבו הוא נמצא. בטלפון ענה מזכירו של הרבי ועדכן: "גם הרבי שומע אותך" • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה

הרב ויינרב ממרילנד, חווה בצעירותו משבר אישי מאוד קשה. הוא החליט להתקשר אל המזכירות של הרבי מליובאוויטש, בכדי להתייעץ עם הרבי כיצד יוכל לצאת מהמצב המסובך שבו הוא נמצא. בטלפון ענה מזכירו של הרבי ועדכן: "גם הרבי שומע אותך". מעברו השני של הקו נשמע הרבי שואל את המזכיר: "עם מי אנחנו מדברים? מי על הקו?". ויינרב ענה: "אני מעדיף לא להזדהות, בוחר להישאר בעילום שם. מדבר יהודי ממרילנד".

השיחה נמשכה: "בבקשה, איך אפשר לעזור לך?". במשך זמן רב סיפר ויינרב על המצב, המשבר האישי ואי-הוודאות שבו הוא נמצא, וביקש עצה מהרבי מה עליו לעשות. הרבי ענה לו: "יש יהודי במרילנד שיכול לעזור לך, קוראים לו ויינרב". ויינרב ההמום ענה: "אבל לי קוראים ויינרב". "בדיוק!" ענה לו הרבי, "לפעמים אדם פשוט צריך לדבר עם עצמו. אנשים מחפשים פתרונות בכל מיני מקומות בעולם, ולפעמים הפתרון הכי טוב שיש נמצא דווקא בתוכנו".

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על חטא המרגלים. המרגלים נשלחו לארץ ישראל בכדי לבחון כיצד יוכלו לכבוש את הארץ, אבל החטא שלהם היה שהם באו חזרה והוסיפו דעה והערכה אישית משלהם: "לא נוכל לעלות אל העם כי חזק הוא ממנו" - זה גדול עלינו, זה יותר חזק מאיתנו. כאן היה החטא שלהם! 

אומר הרבי מליובאוויטש: יש פה מסר חשוב לכל אחד ואחת מאיתנו - כולנו שלוחים של הקדוש ברוך הוא. נשלחנו אל העולם הזה בכדי לכבוש את הארץ, לכבוש את העולם החומרי, להאיר אותו, לבחון בכל העת כיצד נוכל להעלות אותו לקדושה.

הרבה פעמים אנחנו נתקלים באתגרים ובניסיונות וקשיים, ולפעמים אנחנו פשוט צריכים לדבר אל עצמנו - אנחנו צריכים לזכור שיש לנו את הכוחות, הקדוש ברוך הוא שלח אותנו לעולם הזה, הוא זה שנתן לנו את המשימה לכבוש את הארץ, ובוודאי הוא נותן לנו גם כן את הכוחות להצליח, עד למטרה הנעלית - לעשות את העולם הזה דירה לה' יתברך, ולהביא את הגאולה תיכף ומיד ממש.

**

צפו בווידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.