שלמה מן | יום כ"ב סיון ה׳תשפ״א 02.06.2021

יאיר לפיד הודיע לנשיא ריבלין: עלה בידי להרכיב ממשלה חדשה

מנסור עבאס, גדעון סער, ונפתלי בנט חתמו ללפיד - והוא הודיע לנשיא ריבלין, כ-40 דקות לפני תום המועד, שהצליח להרכיב ממשלה • האתגר שצפוי לממשלת השמאל: להגיע מאוחדים למעמד ההשבעה - מבלי שח"כים מימינה יתנגדו • מיקי זוהר: "בנט, סער ושקד צריכים להתבייש״
יאיר לפיד הודיע לנשיא ריבלין: עלה בידי להרכיב ממשלה חדשה
לפיד בשיחה עם COL (צילום אילוסטרציה)

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע הערב (רביעי) לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, כי עלה בידו והוא סיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה.

להלן ההודעה שנמסרה ללשכת כבוד נשיא המדינה:

“בהתאם לסעיף 13(ב) לחוק יסוד: הממשלה הריני מתכבד להודיעך, כי עלה בידי להרכיב ממשלה. הממשלה שתיכון תהיה ממשלת חילופים, בהתאם לסעיף 13א לחוק יסוד: הממשלה. בראשה אעמוד יחד עם ח”כ נפתלי בנט שיכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה.

“אני מתחייב בפניך אדוני הנשיא, כי הממשלה הזו תעבוד בשירותם של כלל אזרחי ישראל, אלה שהצביעו עבורה ואלו שלא. תכבד גם את מתנגדיה, תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית”. אמר לפיד לנשיא המדינה.

ואלו הסיעות אשר ירכיבו את הקואליציה: יש עתיד, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, העבודה, ישראל ביתנו, מרצ ורע”מ.

ראש הממשלה יהיה יו״ר מפלגת ׳ימינה׳, ח”כ נפתלי בנט וראש הממשלה החלופי יהיה יו״ר מפלגת ״יש עתיד״, ח”כ יאיר לפיד.

מועד החילופים יהיה בחלוף כשנתיים, אז יכהן לפיד כראש הממשלה ונפתלי בנט כראש הממשלה החלופי.

המכתב הועבר באמצעות הדואר האלקטרוני, זמן קצר לאחר מכן שוחחו הנשיא ויו”ר יש עתיד, יאיר לפיד.

לפיד הודה לנשיא ועדכן אותו בהתפתחויות אשר אפשרו את הקמת הממשלה. בנוסף אמר שבכוונתו להביא את הממשלה לאישור הכנסת בהקדם האפשרי בשבוע הקרוב.

נשיא המדינה הודה ללפיד על הדברים ואמר: “אני מברך אותך ואת ראשי הסיעות עם הסיכום על הרכבת הממשלה. נצפה לכינוסה של הכנסת בהקדם האפשרי לאישור הממשלה כנדרש״.

לפיד הודיע ליו”ר הכנסת יריב לוין כי עלה בידו להקים ממשלה.

“לפיד קרא ללוין למלא את החובה החוקית המוטלת עליו ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת בה יודיע לכנסת שיו”ר יש עתיד, הצליח להרכיב ממשלה”.

יו״ר סיעת הליכוד ח״כ מיקי זוהר אמר בתגובה להקמת ממשלת השמאל: ״השמאל חוגג אבל זה יום עצוב מאוד למדינת ישראל. בנט, סער ושקד צריכים להתבייש״.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, תקף בחריפות את הקמת הממשלה החדשה: ”תכניסו את זה טוב טוב לראש: נפתלי בנט, איילת שקד, מתן כהנא, ניר אורבך, עידית סילמן ואביר קרא חתומים לראשונה בתולדות ישראל על הסכם קואליציוני יחד עם מפלגה אנטי ציונית ותומכת טרור.

“אפשר היה להקים ממשלת ימין והם טירפדו אותה והעדיפו במודע את השמאל ותומכי הטרור. לא נשכח ולא נסלח”.

לפיד הודיע לנשיא ש”עלה בידו”, לאחר שיו”ר רע”ם מנסור עבאס, יו”ר תקווה חדשה גדעון סער ויו”ר ימינה נפתלי בנט חתמו על המסמך המאפשר ללפיד להודיע לנשיא.

עבאס דרש לבטל את חוק קמיניץ ולהסדיר את הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי, אולם טרם פורסם מה מאלה קיבל בהסכם.

בין היתר יוכרו שלושה ישובים, והעיר כסיף תוכרז כעיר בדואית.

מלבד זאת, הוא הצליח לקבל התחייבות להקצאת מיליארדים למגזר הערבי.

עבאס דרש שלא לכלול בקווי היסוד של הממשלה חוקים לטובת הקהילה הלהט”בית. מדובר בנסיגה משמעותית של כמה ממפלגות גוש השמאל מעמדותיהם העקרוניות בנושא, לטובת הקמת ממשלה שלא בראשות נתניהו.

יו”ר רע”ם אמר לאחר החתימה: “הבטחנו שנהיה האחרונים לחתום, ראינו שכל המפלגות חתמו והבנו שכולן יצטרפו למהלך הזה. הסכמנו על סוגיות בוערות לחברה הערבית. יש בהסכם דברים רבים לטובת החברה, בייחוד אזור הנגב. יש הקצאת תקציבים משמעותית. זו פעם ראשונה שמפלגה ערבית שותפה להקמת ממשלה. ההחלטה הייתה קשה, יש הרבה מחלוקות. השתכנענו שיש סיכוי רב שתקום ממשלה. נפעל בנחישות להצלחת הממשלה”

במסגרת ההסכם בין תקווה חדשה ליש עתיד, סיכמו הצדדים על פיצול תפקיד היועמ”ש, רפורמה בזכויות אזרח בחקירה ומשפט, העברת האחריות על המעונות והחינוך על הגיל הרך למשרד החינוך ויצירת רצף פדגוגי, והקמת אוניברסיטה בגליל.

עוד סיכמו סער ולפיד על אישור לשיווק 300,000 יחידות דיור כולל כמות משמעותית של דירות עם מחירי בר-השגה, הקמת מערך פיקוח לשמירה על שטחי C, רפורמת קנאביס – הכוללת: חוק אי הפללה של צרכני קנאביס, הסדרה מלאה של שוק הקנאביס כולל הקנאביס הרפואי, קידום קמפיין להעלאת מודעות לסכנות שבשימוש וטיפול בהתמכרויות, כמ8ו גם חיזוק והרחבת אתרי מורשת.

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה צייץ הערב בטוויטר, בעיצומו של המשא ומתן עם מנסור עבאס: “לא מפקירים את הנגב. נקודה”.

פרשן חדשות 12 עמית סגל דיווח כי אורבך שוקל להתנגד לממשלה המסתמנת. בנט ואורבך צפויים להיפגש מחר. המשמעות היא שאורבך ימתין ולא יסכל את ההודעה של לפיד ש”עלה בידו”.

בנט ינסה לשכנע אותו לפרוש ולא להתנגד כפי שהתחייב בפניו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.