שלמה מן | יום כ"ב סיון ה׳תשפ״א 02.06.2021

עשור לארגון ששינה את פני כפר חב"ד; עשרות המתנדבים התכנסו

חברי ארגון 'מתנדבים בכפר' התכנסו לערב הצדעה מפואר בכפר חב"ד, במלאת עשור להקמתו • היו"ר מוישלה גוטמן סיפר על ימי הבראשית של הארגון וחשף את התכניות לעתיד • במהלך הערב: 45 מתנדבים חדשים - הצטרפו
עשור לארגון ששינה את פני כפר חב

בכניסה לכפר חב"ד, ברחבת בית 'מתנדבים בכפר' - מד"א כפר חב"ד שהפך לשעות ספורות לחצר אירועים מפוארת, ציינו מאות מתנדבים עשור לפעילות הארגון, באירוע הצדעה חסר תקדים.

הארגון, שהחל לפעול באופן ספונטני לפני עשור, בקבוצה של כעשרים חבר'ה - הפך במרוצת השנים לאימפריה של חסד בכפר חב"ד יישובי הסביבה.

"בהתחלה", מספר יו"ר הארגון, ר' מוישלה גוטמן, "היינו באים לקריאות של אנשים שנתקעו עם פנצ'ר. עזרנו לאנשים בעת תקלה וזה חימם את הלב שלהם ואת הלב שלנו. עם הזמן, התחילו לפנות אלינו לעזרה בצורה יותר תכופה ויותר מגוונת. "מתנדבים בכפר", בזכותם של מאות המתנדבים היקרים, בזכות עינם הטובה, נחישותם ואומץ לבם - הפך למותג ולשם דבר של עזרה וחסד אמיתיים".

בתוך עשר שנים הפך הארגון, באמצעות מאות מתנדביו, מיוזמה ברוכה קטנה של עזרה מקומית, למעצמה של חסד שפועלת באהבה בכל דבר שאנו יכולים להעניק עזרה.

מלבד העזרה השוטפת במקרי תקלה שונים ביום יום בקהילה, יזם הארגון "קבוצות חוסן" נפשיות עם בעלי המקצוע בתחום, למקרה של צורך; חלוקת סלי מזון ויש לחגים;  וגמ"ח שמחות מדהים ובו ציוד לשמחות: כסאות, שולחנות, אוהלים, מקררים, פלטות חימום, וכל מה שצריך לאירועים.

את האירוע כיבדו בדברי ברכה השר לביטחון פנים מר אמיר אוחנה, יו"ר הועד המקומי כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ, יו"ר ועד אגודה כפר חב"ד, הרב נחמן רייכמן, מנכ"ל המועצה האזורית שדות דן מר שאול צבעוני, סגן יו"ר המועצה האזורית שדות דן הרב בנימין ליפשיץ, והרב מאיר רבינוביץ רבו של הארגון. טפסר משנה אורן שישיצקי, מפקד תחנת כיבוי אש איילון ואורחים נכבדים רבים מהכפר ומחוצה לו כיבדו בנוכחותם.

על המופע האמנותי היה אמון האמן חזי דין.

כנס ההצעדה הפנה מבט לעבר העתיד. "הגיע הזמן למסד את הפעילות הגדולה", אומר גוטמן. "יש לנו הרבה ציוד, שמפוזר במקומות רבים. המחסן המרכזי שלנו קטן, מטפטף מים, לא במצב טוב. כשיש אירוע שדורש תכנון או ניהול מסודר, אין לנו חפ"ק נורמלי, אין לנו בית. והגיע הזמן שיהיה לנו בית".

ר' מוישלה גוטמן הכריז, לקול תשואות קהל המתנדבים הענק, כי בעתיד הקרוב הולך להיבנות במתחם בו ישבו בית מתנדבים בכפר. "המקום הזה בעזרת ה' יהיה הבית שלנו. יהיו בו חפ"ק, וחדר ביטחון, ומחסנים לאיחסון מסודר של הציוד. זה יהיה מקום של כל מתנדב ומתנדב. כל אחד מכם יהיה לו מפתח, כל אחד מהמתנדבים ירגיש בו בנוח, ירגיש בו בבית".

באירוע צוינה השקה מיוחדת ומרגשת של 45 מתנדבים חדשים, שקיבלו כל אחד את תיק ההתנדבות עם כל הציוד המלא הנלווה לו הכולל את כלי העבודה הנחוצים לסיוע לטיפול בתקלות יומיומית. השקה ייחודית זאת נעשתה לעילוי נשמת 45 הרוגי האסון הנורא במירון.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.