צבי סופר | יום כ"ב סיון ה׳תשפ״א 02.06.2021

החב"דניק שגורש: "אנשים כעסו. אפילו ערבים מכבדים"

כזה דבר עוד לא קרה לו: הרב מנחם שמח מניח תפילין עם עוברים ושבים מידי יום שישי, ומחלק נרות שבת קודש במתחם הקוסמוס בלוד • אפקט האווירה האנטי דתית? ביום שישי האחרון, בעקבות תלונה והגעת פקח עירוני - לראשונה הוא נאלץ לפנות את הדוכן • "אני לא איש של ויכוחים. אנשים שהתקהלו במקום כעסו מאוד על התקרית. אפילו ערבים מכבדים אותנו", הוא מספר בראיון ל-COL
החב
בריבוע הקטן: הרב מנחם שמח במהלך העימות ביום שישי. ברקע: המיקום החדש של דוכן התפילין

עוברים ושבים ליד מתחם הקוסמוס בלוד, הנמצא ליד שכונת 'נאות יצחק' בלוד, רגילים לראות את ר' מנחם שמח מידי יום שישי, כשהוא מגיש בחיוך ערכות של נרות שבת, ומציע לאנשים לבוא ולהניח תפילין.

ביום שישי האחרון, בעקבות תלונה והגעת פקח עירוני הוא נאלץ לפנות את הדוכן במיקומו הקבוע, ולעבור כמה מאות מטרים משם למקום אחר.

וידאו:

בשיחה הבוקר ל-COL, הוא מספר את שאירע שם:

"אני מגיע מזה מספר שנים לכאן, מניח שולחן מתקפל ומניח תפילין עם עוברים ושבים. גם מחלק נרות שבת קודש", הוא מספר.

"אותו אדם שהציג עצמו כמנהל העסק, מידי פעם היה מגיע אלי ביום שישי ודורש ממני לעזוב את המקום. כך זה נמשך, בכל פעם יש סיכום שאני יזוז, פעם לפה ופעם לשם.

הרב שמח ממשיך לתאר את שאירע בשישי האחרון: "פתאום הוא צץ, והלך לדרוש "מהר תקפל ותלך מכאן" בטענה שזה שטח פרטי, וכי הוא מונה כמנהל המתחם על ידי הבעלים. אמרתי לו שאני אסיים את השעה הקבועה שלי ביום שישי, ואלך. הוא סינן "עד שאני חוזר אני לא רוצה לראות אותך כאן".

הוא חזר, ושוב החל ויכוח: "אני יביא שוטר אם לא תסתלק", אמר. הוא הניח את האופניים שלו בצורה כזאת שתמנע מאנשים לגשת אלי לדוכן, מה שדווקא לא הפריע ואנשים התעלמו".

הרב מנחם שמעיד על עצמו שהוא "איש פשוט, ולא רגיל בוויכוחים ומריבות", הציע אפילו לשכור למשך שעה מידי יום שישי את ה'שטח' המדובר, אך נענה בשלילה.

פקח שהוזעק למקום, צידד בדברי האיש ודרש מר' מנחם שמח לפנות את המקום.

הרב מנחם שמח: "אנשים מאוד כעסו, נוצרה התקהלות ומהומה. "מה פתאום, למי הוא מפריע?" אנשים מאוד מכבדים, אפילו קרה לי לא אחת שבטעות הצעתי לערבי חולף להניח תפילין. פעם אחת הצעתי למישהו שעבר להניח, ואז מישהו לידי העיר לי: "הוא בכלל ערבי..." אז אמרתי לערבי בערבית: "אתה בדת שלך ואני בדת שלי". הערבי מאוד כיבד את זה, והוא אפילו נתן לי חיבוק ידידותי..."

מה בסוף?

"מנהל חנות אופטיקה גדולה ומרכזית הציע לנו לעבור ולהתמקם בסמוך לחנות שלו, וזה מה שעשינו. הוא גם דואג לנו לשולחן מסודר וכל מה שצריך".

ההתנפלות קשורה לדעתך לאווירה אנטי דתית שמנשבת לאחרונה?

"אינני יודע, אני לא עוסק בפוליטיקה. מה שאני כן יודע, שהפעילות שלנו דווקא תלך ותגבר, כבר כעת מישהו נוסף שמע על המקרה והחליט להצטרך ולהתנדב בדוכן מידי יום שישי".

ביקשנו את תגובת עיריית לוד לאירוע, ונמסר לנו בתגובה כי "שטח השיפוט המדובר שייך לרמלה". מדוברות עיריית רמלה טרם נמסרה תגובה.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אל ירפו ידייכם!
כ"ב סיון ה׳תשפ״א
זו רק תזכורת עבורינו שאנחנו *עדיין* בגלות.
האור תמיד בסוף מנצח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.