מנדי ברגר | יום כ"א סיון ה׳תשפ״א 01.06.2021

נאטמו בטיט כהלכה: רבני העיר אשדוד בטקס קבורת הגניזה

מעמד נרגש של קבורת ספרי תורה תפילין ומזוזות פסולין התקיים במעמד הרבנים הראשיים לאשדוד • הרבנים התאספו בחלקת קבורת סת"ם בסמוך לקברו של המרא דאתרא הרה"ג רבי ישראל אליזרע זצ"ל, שם נכרה בור גדול להטמנת כדי החרס שבהם מוטמנים סת"ם שנפסלו ונאטמו בטיט כהלכה
נאטמו בטיט כהלכה: רבני העיר אשדוד בטקס קבורת הגניזה

מעמד נרגש של קבורת ספרי תורה תפילין ומזוזות פסולין התקיים במעמד הרבנים הראשיים לאשדוד הגר"ח פינטו הגר"י שיינין, שליח הרבי הרב מרדכי מנשה לאופר מנהל בית חב"ד ורב רובע י"א בעיר, רבני שכונות הגר"ח קלמנוביץ, הרה"ג יצחק אברג'ל בעל ה"ברכת יצחק", הרה"ג ר' מרדכי עמאר רב ק"ק איפיני בצרפת, הרב חיים בן חמו מרבני המועצה הדתית והמרכז את הגניזה בכל ימות השנה ויוזם הרעיון יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן.

השנה המעמד נדחה ולא התקיים בערב חג השבועות כמידי שנה עקב התקפת הטילים על העיר. הרבנים התאספו בחלקת קבורת סת"ם בסמוך לקברו של המרא דאתרא הרה"ג רבי ישראל אליזרע זצ"ל, שם נכרה בור גדול להטמנת כדי החרס שבהם מוטמנים סת"ם שנפסלו ונאטמו בטיט כהלכה.

שליח הרבי הרב מרדכי מנשה לאופר מנהל בית חב"ד ורב רובע י"א בעיר התקבל בברכה ע"י הרבנים שהוקירו את פעולותיו הברוכות בקרב ילדי ישראל וקירוב לבבות במשך כל ימות השנה. הרב מרדכי עמאר רב ק"ק איפיני שבצרפת סיפר בערגה על ביקורו הנדיר אצל הרבי בשנות תש"מ דברים שנחרטו בלוח ליבו עד היום הזה כשכולו מלא התפעלות.

במעמד נשא דברים הגר"י שיינין דיבר על קדושת ומעלת שברי הלוחות שיש להם קדושה גבוהה. גם ספרי תורה פסולין חל עליהם קדושה כמו ספר תורה כשר והם מביאים שמירה על העיר והזכיר את דברי הרמב"ם בחשיבות לגנוז את דברי הקודש הללו ושיבח את יו"ר המועה"ד הרב דהן והרב בן חמו העושים עבודת קודש בכל ענין בדיקת סת"ם לתושבי העיר והשימור על קדושת הגניזה.

הרב הראשי הרב חיים פינטו שציין לשבח את המעלה הגדולה של יו"ר המועה"ד הרב עובדיה דהן עם יד ימינו הרב חיים בן חמו אשר במשך שנים רבות שומרים על המסורת במצוה גדולה ויקרה זו של חשיבות וקדושת גניזת כתבי הקודש וסת"ם, ואמר שבכדים הללו מוטמנים גוילים של ספרי תורה, אבל אותיות פורחות באוויר ויש בהן קדושה, בדבריו ציין את מנהג מרוקו שהיו עורכים מעמד זה ברוב עם לייקר את חשיבות הגניזה בעיני המון העם.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הזכיר את המבצע הגדול של המועצה הדתית לתושבי העיר בדיקת תפילין ומזוזות "חינם" מידי חודש בחודשו במועצה לתושבי העיר שיש בעירנו, ואכן בציבור יש התעוררות בענין. בדבריו ציין לשבח את הרב בן-חמו העושה עבודת קודש בכל נושא הגניזה ובתרבות תורנית.

לסיום קרא הרב דהן, כי חשוב לציין לציבור הרחב בכל בית כנסת וקהילה: "לאחרונה יש ריבוי עלונים וחוברות המגיעים לבתי הכנסת, יש להתבונן היטב ולראות מה מביאים לגניזה, לא כל עיתון פרסומי הוא ראוי לגניזה, בנוסף, יש להניח בשקיות רק את כתבי קודש, כדי לשמור על קדושת שמות הקודש ומאידך להביא את הגניזה בכבוד שלא יתבזו ולהכניסם בתיבה הפנימית, כדי שלא יעופו ברוח ויתגוללו על הארץ בבזיון".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.