שלמה מן | יום כ' סיון ה׳תשפ״א 31.05.2021

"שב"ס לא יעמוד בכמויות, יצטרך לשחרר אותנו ממצוקת מקום"

כמו בכל סערה בשנים האחרונות, הרשתות החברתיות חשפו מה באמת חושב העם • היום זה לא היה שונה: המוני תגובות שנונות נכתבו על הצעת החוק של מאסר למשדלים קטינים להתקרב ליהדות • ליקטנו את המובחרות
נערים מניחים תפילין בדוכן חב"ד (צילום אילוסטרציה)

הצעת החוק המתריסה של ח”כ תמר זנדברג מ’מרצ’, השותפה החדשה של יו”ר ימינה ח”כ נפתלי בנט לממשלת השמאל, לפיה, מי שינסה לשדל קטין להתקרב ליהדות דינו מאסר של שישה חודשים (לאור זאת שישנם "ריבוי מקרים בהם גופים דתיים משדלים קטינים לחזור בתשובה”, כך לטענתה) הובילה לגל של תגובות ברשתות החברתיות.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד: "סיעת הליכוד בראשותי תפעל יחד עם סיעות הימין להוריד מסדר היום את חוק "רדיפת היהדות" שהגישה ח"כ תמר זנדברג השותפה לקואליציית בנט וסער. לא יתכן שבמדינת היהודים יציעו חוק שנועד להצר צעדי יהודים והפצת תורת ישראל - מקור הכח של עם ישראל. בלי המסורת היהודית אין לנו זכות קיום בארץ ישראל".

עיתונאי ערוץ 20 שמעון ריקלין: "מהנעשה אצל החברים של בנט ושקד. תמר זנדברג מציע לחוקק חוק שיכניס לכלא את מי שינסה לקרב ילדים ליהדות. כן כן שמעתם טוב. יהדות זה כל כך מסוכן שצריך לשלוח את מי שמנסה לקרב אליה לכלא. אני מזהה פה תהליכים. חייב לבדוק אם זנדברג יודעת לדבר גרמנית. שקד בתגובה: הרי רמה הרי קרישנה"

עורך כפר חב"ד, מנחם כהן: "חב"ד עברה את ימי הגיהנום של השלטון הרוסי העריץ, חסידיה נזרקו למרתפי הכלא, עברו עינויים קשים, חלקם נרצחו באכזריות או נשלחו לגלות ועבודות כפייה בסיביר, אבל הם המשיכו לשמור על הגחלת הבוערת בכל כוחם תחת שרביטם של אדמו"רי חב"ד והצילו דורות של יהודים. לידיעת זנדברג ושותפיה לממשלת האימה".

כהן הוסיף בנקוף השעות: "סיכום היום בקבוצות של חסידי חב"ד: לו זנדברג ידעה כמה חב"דניקים מחכים ללכת לכלא באשמת עוון הפצת יהדות בטח הייתה מוותרת על הצעת החוק האנטישמית. שב"ס לא יעמוד בכמויות ויצטרך לשחרר אותם ממצוקת מקום".

עיתונאי 'מקור ראשון' אריאל שנבל: "תמר זנדברג רוצה מאסר לכל חב״דניק שיניח תפילין לילדים מה שהיא לא יודעת זה שכל חב״דניק שמשתחרר ממאסר זה עוד יום חג בלוח השנה של החסידות עם וודקה אוכל וריקודים נראה לי האינטרסים פה זהים".

העיתונאי החב"די מענדי ריזל מקול ברמה: "היי תמר זנדברג, מידי שבת, 18:00, אני מקיים פעילות של "מסיבות שבת" בפארק בשכונת נאות שקמה שבה אני מתגורר בשדרות. בתכנית: אמירת "12 הפסוקים", סיפור עם מסר יהודי וחלוקת ממתק. מספר המשתתפים עולה כל העת והשבת הגיעו יותר מ-100 ילדים עם הוריהם. סטלין לא עצר אותנו, גם את לא תצליחי".

אורית סטרוק מהציונות הדתית: תודה לך ה', שממשלת בנט-לפיד-זנדברג-ערבים לא קמה כשהייתי בתיכון. אנשים טובים שסייעו לי אז בתהליך החזרה בתשובה, היו מוצאים עצמם תחת חקירה פלילית, עם כתב אישום, ומאחורי סורג ובריח. 
בצד השאלה מי ישמור על תושבי לוד בממשלה עם עבאס, עולה השאלה מי ישמור על הזהות היהודית של המדינה שלנו?"

והיו עוד סגנונות של תגובות:

מלך זילברשלג: "ותודה לתמר זנדברג על התזכורת להניח תפילין חח".

שרה קלפון: "ברצינות, זנדברג? חסידי חב''ד עברו את הק.ג.ב, זה בשבילנו כבוד עצום לשבת בכלא על הנחת תפילין ליהודי. כמות הנחות התפילין תוכפל בגללך! תני לנו עונש שבאמת יעשה לנו רע, כמו לישון בסוכה או לא לטבול במקווה".

גיא קלמכר: "מישהו פה זרק רעיון, מחר בבוקר הנחת תפילין המונית מתחת לבית של תמר זנדברג. מה דעתכם?"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.