מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשס״ה 28.07.2005

שיפוצים במרכז שיקום גראבסקי של 'כולל חב"ד'

בימים האחרונים התחיל "כולל חב"ד" בעבודות השיפוץ בהוסטל השיקומי "מרכז שיקום גראבסקי" במגדל העמק. לפני כשנה רכש כולל חב"ד בראשותו של הרב שלום דוכמן, בניין מגורים שלם בן שש קומות, ועכשיו הוא משפץ ומרחיב את הבניין על מנת להתאימו למגורי נכים. כדי שלא לפגוע ברוטינת החיים של הנכים בזמן השיפוץ, שכר כולל חב"ד מבנה חילופי במגדל העמק, והכשיר אותו בהשקעה גדולה כדי שהנכים יוכלו לחיות בלי הפרעה במשך כל זמן השיפוץ. בהשגחה פרטית, המבנה אותו שכר "כולל חב"ד" שימש בזמנו כישיבה הראשונה של חב"ד במגדל העמק. למרות שמדובר במבנה זמני בלבד, לא חסכו אנשי "כולל חב"ד" בכל מאמץ כדי להכשיר את המבנה בצורה הטובה ביותר, והכינו בו כל מה שדרוש לחיים נוחים.
שיפוצים במרכז שיקום גראבסקי של 'כולל חב
השלב הראשון של השיפוץ יארך שנה, והוא יכלול הגדלת והרחבת שלוש הקומות הראשונות של הבניין, ושיפוצן. עם סיום השלב הראשון, יהיו בהוסטל מגורים ל 34 נכים, שישהו בהוסטל שהות מלאה. בנוסף לחדרים שיותאמו במיוחד לנכים, יהיו בבניין כל חדרי הספח והפעילות הדרושים. כל החדרים יאובזרו בציוד המתקדם ביותר. בין השאר, יותקן בכל חדר מנוף תיקרתי, אשר יאפשר למטפלים להרים את הנכה מכסא הגלגלים שלו, ולהעבירו למיטתו, או לחדר השירותים, מבלי צורך להרימו בידים. כל עבודות השיפוץ והאיבזור נעשות תוך כדי התייעצות עם מומחים מהשורה הראשונה בתחום הטיפול בנכים.

בשלב השני ישופצו שלושת הקומות העליונות של הבניין, ויוכשרו כ"מעון יום" לנכים מכל אזור הצפון. מעון זה מיועד לנכים שאין להם צורך גדול בסיעוד, ויכולים להמשיך לישון בתיהם. הנכים יגיעו מידי יום להוסטל לקבלת טיפול. בסך הכל יבנו בהוסטל כאלפיים וחמש מאות מטר רבוע. כמו כן, מקים כולל חב"ד, בצמוד להוסטל, גן טיפולי מותאם לפעילות נכים בשטח של 800 מטר רבוע, אשר שיטחו נתרם להוסטל על ידי עירית מגדל העמק.

יש לציין, כי כבר היום, יש ביקוש גדול להוסטל, למרות שעדיין אין תנאיו הגשמיים ברמה הגבוהה ביותר. רק לפני זמן קצר נקלט בהוסטל נכה, שהגיע להוסטל אחרי ביקור באחד ממעונות הנכים המפוארים ביותר בארץ. כאשר נשאל הנכה ע"י הרב זאב קרומבי, מנהל ההוסטל, מה גרם לו להעדיף את ההוסטל "מרכז שיקום גראבסקי", ענה תשובה מרגשת. "כשהגעתי להתרשם מהוסטל ההוא", אמר הנכה, "הגעתי עם קרובי משפחתי.

כל השיחה של הצוות התנהלה עם קרובי משפחתי, ואלי לא פנו אפילו פעם אחת. לעומת זאת, כאשר הגעתי אליכם, פניתם אלי ודיברתם איתי במשך כל הראיון, ורציתם לשמוע את דעתי האישית. בהוסטל ההוא הרגשתי כמו שאני רק חפץ, ואצלכם אני התרגשתי שאני בן אדם!". אין פלא, שנכים רבים מכל רחבי הארץ מחכים שהשיפוץ יושלם, ויהיה גם להם מקום בהוסטל.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
2.
יישר כח לרב קרומבי-שוב-עוד מוסד, עוד חסד...
כ"א תמוז ה׳תשס״ה
רק לאחרונב פורסם על עוד מוסד חסד בהנהלתו של הרב קרומבי וכבר אנו שומעים על עוד דברי חסד....
בהצלחה ויישר כח!
3.
אח"ד מאנ"ש
י' אב ה׳תשס״ה
מאוד יפה הפעילות וישר כוח לאלו המתחילים...............
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.