צבי סופר | יום כ' סיון ה׳תשפ״א 31.05.2021

בידיים חשופות: רכז הבטחון מנע פיגוע ובלם מחבל עם סכינים

רכז הביטחון של מושב אבשלום, מנע הלילה (ראשון) פיגוע חמור, כאשר ניטרל בידיים חשופות מחבל שחדר מרצועת עזה כשהוא חמוש בסכינים. הוא נדקר בידו ובבטנו ופונה לטיפול בבית הרפואה • מסתבר כי נשקו של רכז הבטחון נלקח ממנו בשל תלונת שווא בנימוק 'חשש לשלום הציבור' • תנועת 'רגבים': "הלילה מתברר כי רכז הביטחון המצטיין והגיבור, איננו סכנה לשלום הציבור, אלא מגן שלום הציבור. אם המחבל לא היה נתקל בו, אלא בנשים או ילדים, הלילה הזה היה מסתיים חלילה במחיר דמים כבד"
בידיים חשופות: רכז הבטחון מנע פיגוע ובלם מחבל עם סכינים
זירת האירוע (צילום: משטרת ישראל)

מחבל שחדר הלילה (ראשון) מרצועת עזה דקר ופצע רכז בטחון של אחד מיישובי חבל שלום.

רכז הביטחון של מושב אבשלום, מנע הלילה (ראשון) פיגוע חמור, כאשר ניטרל בידיים חשופות מחבל שחדר מרצועת עזה כשהוא חמוש בסכינים. הוא נדקר בידו ובבטנו ופונה לטיפול רפואי בבית החולים. רבש"ץ נוסף שהגיע שני למקום, ירה במחבל וניטרל אותו.

רכז הביטחון שהגיע ראשון למקום בעקבות קריאת תושבים, נאלץ לעשות את תפקידו מזה כשנה, כשהוא נטול נשק, בעקבות תלונת שווא שהגישו עליו עבריינים בדואים מפזורת ביר הדאג', כך נמסר מתנועת 'רגבים'.

רק בשבוע שעבר נדחה ערר משפטי שהגיש יחד עם רבש"ץ היישוב שדה ניצן, אף הוא בעוטף עזה, למשרד לבטחון פנים בעזרת תנועת רגבים, בטענה של "חשש לשלום הציבור".

השניים משמשים כמתנדבי משטרה עיכבו חשודים במהלך פעילות מבצעית בשנה שעברה. קצין משטרה שהגיע למקום תוך זמן קצר, הוציא לחשודים דוחות על תקלות בטיחות חמורות שהתגלו ברכב, וכן על הפרת סגר הקורונה.

כבר במהלך העיכוב, החשודים איימו על מתנדבי המשטרה שיתנקמו בהם, והגישו תלונה למח"ש בטענה כי שלפו נגדם נשק. בעקבות התלונה נשלל נשקם האישי של הרבש"צים, שהגישו ערר על ההחלטה, בעזרת המחלקה המשפטית של תנועת רגבים.

למרבה האבסורד, הערר נדחה בנימוק של "חשש לשלום הציבור", למרות שאלו ממשיכים לקחת חלק בפעילות משטרתית רצופה, ונושאים נשק במסגרת ההתנדבות כמו גם בשירות מילואים אליו נקראו לאחרונה.

"הלילה מתברר כי רכז הביטחון המצטיין והגיבור, איננו סכנה לשלום הציבור, אלא מגן שלום הציבור. אם המחבל לא היה נתקל בו, אלא בנשים או ילדים, הלילה הזה היה מסתיים חלילה במחיר דמים כבד", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "אני מקווה שהמשרד לביטחון פנים יתעשת כבר הלילה ויודיע על החזרת הנשק לרכזי הביטחון".

וידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.