צבי סופר | יום י"ט סיון ה׳תשפ״א 30.05.2021

נפתלי בנט בדרך להקמת ממשלת שמאל; בליכוד מגנים

חברי 'ימינה' כולל איילת שקד, הביעו תמיכה במהלכיו של בנט להקמת ממשלת שמאל • הדרמה בעיצומה: בנט ימסור הערב הצהרה לתקשורת, וגם נתניהו • בליכוד פרסמו הודעת גינוי: "בזמן הלחימה בעזה בנט הצהיר שממשלת השמאל ירדה מהפרק. היום, רק שבוע לאחר מכן, על אף ששום דבר לא השתנה, בנט דוהר לממשלת שמאל בתירוץ של מניעת בחירות"
נפתלי בנט בדרך להקמת ממשלת שמאל; בליכוד מגנים
נפתלי בנט ממהר להקים ממשלת שמאל (צילום: 'כאן 11')

יו"ר ימינה נפתלי בנט ימסור הערב (ראשון) בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת, שבה הוא צפוי לעדכן על נסיונו להקים ממשלה יחד עם יאיר לפיד, וגוש השמאל.

מוקדם יותר כינס בנט את חברי סיעתו בכנסת, כדי לקבל תמיכה למהלך. חברי הסיעה תמכו בו פה אחד, כולל איילת שקד. הח"כ עמיחי שיקלי, לא השתתף והביע בכך את מחאתו על המהלך.

בתוך כך, סיעת ימינה התכנסה מוקדם יותר היום כדי לדון באפשרות להצטרפותה לממשלת השמאל. ח"כ עמיחי שיקלי לא השתתף בפגישה, לאחר שלא הסתיר את כעסו מהכיוון הפוליטי שאליו בנט מוביל את המפלגה.

בנט הצדיק את צעדיו בכך שבהקמת ממשלה ימנעו בחירות חמישיות. "נתניהו הציע לי כמעט הכל, חוץ מאיך להוציא את המדינה מהבוץ", הסביר בנט לחברי מפלגתו.

מימינה נמסר: "הסיעה מגבה פה אחד את בנט במאמציו להקמת הממשלה ולמניעת בחירות חמישיות".

מהליכוד גינו בחריפות את המהלך: "בזמן הלחימה בעזה בנט הצהיר שממשלת השמאל ירדה מהפרק. היום, רק שבוע לאחר מכן, על אף ששום דבר לא השתנה, בנט דוהר לממשלת שמאל בתירוץ של מניעת בחירות. אבל כשבנט פסל את ממשלת השמאל בזמן הלחימה, אלטרנטיבת הבחירות הייתה רלוונטית באותה מידה כמו היום. עכשיו התברר שהתירוץ הזה היה רק אמצעי להסחת הדעת של הימין.

"בנט יודע היטב שבכל עת אם יצטרף לימין - תוקם ממשלת ימין. הדבר העקבי היחיד אצל בנט הוא הונאת בוחריו ושאר מצביעי הימין, והשלכת ה'עקרונות' שדיבר עליהם לפח, הכל כדי להיות ראש ממשלה בכל מחיר".

מוקדם יותר, ראשי סיעות הימין, נתניהו, דרעי, ליצמן וסמוטריץ' חתמו על מכתב לגדעון סער ולנפתלי בנט, בבקשה לשמור על ביטחונה ואופייה של מדינת ישראל ולמנוע הקמת ממשלת שמאל שעלולה לסכן את המדינה.

בפנייה הציעו רוטציה נדיבה ומרחיקת לכת, שסער יכהן ראשון כראש ממשלה, אחריו נתניהו ובשארית הקדנציה יכהן נפתלי בנט.

לסיכום כתבו כי סעיף הפריטטיות יבוטל ושר המשפטים ימונה בהסכמה.

ראש הממשלה נתניהו הגיב בסרטון על המתרחש ואמר: "אנחנו נמצאים ברגע גורלי לביטחונה, אופיה ועתידה של מדינת ישראל. ברגע גורלי כזה שמים בצד כל שיקול אישי ונוקטים צעדים מרחיקי לכת, חסרי תקדים אפילו. זה מה שכל ראשי סיעות הימין ואני עשינו עכשיו. חתמנו על הצעה מרחיקה לכת לגדעון סער ונפתלי בנט, הצעה שתמנע הקמת ממשלת שמאל מסוכנת ותבטיח הקמה של ממשלת ימין חזקה ויציבה לשנים רבות שתדאג לכל אזרחי ישראל. כל ראשי סיעות הימין ואני מזמינים את גדעון סער ונפתלי בנט - בואו עכשיו, מייד, לפגישה שתאפשר הקמת ממשלת ימין טובה למדינת ישראל".

הדרמה בעיצומה: נפתלי בנט צפוי למסור הצהרה הערב ב-20:00, וראש הממשלה נתניהו ימסור הצהרה בשעה 20:30.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.