הרצל קוסאשוילי | יום י"ט סיון ה׳תשפ״א 30.05.2021

אנטישמיות גם במזרח? כך עובד מערך האבטחה של חב"ד תאילנד

על הזינוק במקרי האנטישמיות ברחבי העולם: "בתאילנד כמעט אין אנטישמיות. לאחרונה, בימי המבצע, יהודי סיפר לי שקיבל נאצה" • על מערך האבטחה השוטף ועל מצב הקורונה במדינה הגדולה • הרב נחמיה וילהלם - מדבר
אנטישמיות גם במזרח? כך עובד מערך האבטחה של חב
הרב וילהלם (צילום אילוסטרציה)

על רקע האירועים האנטישמיים הגוברים ברחבי העולם, בעיקר בצל מבצע 'שומר החומות' (על פי נתוני הליגה נגד השמצה ומדדים דומים), שליח הרבי בבנגקוק, הרב נחמיה וילהלם התארח אצל הרצל קוסאשוילי, בתכנית ליל שישי ברדיו COL.

הרב וילהלם התייחס בתחילת דבריו לתחלואת הקורונה בתאילנד ובהגבלות השונות שיש במדינה. "בתאילנד הייתה שנה בלי קורונה, הכל היה כרגיל", סיפר הרב וילהלם. "דווקא בחודשיים האחרונים החלה כאן התפרצות כמו שבכל המזרח היה.

"ההנחיות היו שעל הנכנסים למדינה להיות בבידוד הרמטי למשך שבועיים. זה היה לא פשוט ולכן התיירות נסגרה וגם לא הייתה כל כך קורונה. לאחרונה שוב אירעה התפרצות, אך די שולטים עליה. יש כמה אלפי מקרים בודדים בכל יום. יש תנועה מעטה מאוד של תיירים. בעיקר מקומיים".


האזינו לראיון המלא >>>

 


באשר לאנטישמיות הסביר הרב וילהלם, כי בתאילנד, כמו ברוב מדינות המזרח, היא כמעט אינה מורגשת.

"האוכלוסייה במזרח פחות יודעת מה זה יהודים ולכן גם אנטישמיות פחות היו כאן", אמר הרב וילהלם. "מה שקורה הוא שמוסלמים חודרים ומחדירים את האנטישמיות. בתאילנד לכן המצב יותר טוב. גם לפני כעשור, אחרי הרצח של גבי ורבקי, זה היה אירוע נקודתי שלא הלחיץ ברמה כללית. יחסית יש שקט.

"כן אמר לי אחד הישראלים שמישהו במהלך ימי הלחימה זרק לו משהו, אבל בדרך כלל זה לא קורה".

על סידורי האבטחה השוטפים בבתי חב"ד במדינה, סיפר הרב וילהלם: "אנחנו משקיעים כל ימות השנה ומשקיעים בזה הרבה כסף. יש לנו כאן אבטחה שוטפת בבית חב"ד וסביבותיו. אצלנו בבנגקוק יש 24 שעות ביממה שוטרים היחידה המובחרת בכניסה לדלת. נוסף אליהם יש מאבטחים ישראלים בכל שעות הפעילויות.

"יש לנו חפ"ק שבו יושב קצין ביטחון והוא עוקב ברגע נתון דרך מצלמות בכל המתרחש בבתי חב"ד בתאילנד. אלו מועסקים על ידינו. זו עלות לא קטנה. אך אין לנו אפשרות לא להחזיק את זה כשיש לנו כמויות כה גדולות של ישראלים יחד. אנחנו בקשר מאוד קרוב עם השגרירות ועובדים יחד הרבה. יש לנו שיתוף פעולה מאוד חזק וזה טוב לכל הצדדים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.