שחר וולף | יום י"ד סיון ה׳תשפ״א 25.05.2021

עדיין מתלבטים אם לרכוש דירה בלוד או רמלה? זה טור בשבילכם

בצל הפרעות באלימות בערים המעורבות. האם כדאי להשקיע כעת כסף לרכישת דירה במקומות הללו? המחירים צונחים ואולי זו דווקא הזדמנות מצוינת • היועץ הפיננסי החב"די ר' שחר וולף עם טור פיננסי מיוחד לגולשי COL
עדיין מתלבטים אם לרכוש דירה בלוד או רמלה? זה טור בשבילכם
כותב השורות, שחר וולף

לפני כמה ימים, ברוך השם, נחתם הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס. עד הסבב הבא.

בסבב האחרון ראינו דברים שלא ראינו אף פעם. אני דווקא מדבר על הערים המעורבות רמלה, לוד, עכו - דברים שגורמים לנו לחשוב על השכנות עם הערבים שגרים לידנו ובנוסף לחשוב טוב על הסביבה שבה אנחנו גרים.

בשבוע שעבר התקשר אלי לוי, אברך יקר מאנ"ש. לוי קרא את הטורים, המתפרסמים פה באתר COL, והגיע אליי לפגישת תכנון פיננסי שבה אנו אנחנו יושבים ובודקים את האפשרויות שיש ללקוח, חושבים על ההווה ועל העתיד הכלכלי. אצל חלק מהלקוחות אנחנו עוברים על כל מה שקיים וחושבים קדימה ואצל חלק מהלקוחות אנחנו מסתכלים איך ניתן לפרוץ את נקודת ההתחלה.

לוי הגיע לפגישה עם רעייתו. בפגישה סיפרו על הרצון שלהם להתקדם לדירה. בפגישה הגענו להבנה כי כדאי לרכוש נכס שכעת לא ישמש אותם למגורים, התקציב שיש בידהם לא יתאים לדירה בעיר שבו הם גרים במרכז.

ישבנו וסקרנו כמה אפשרויות מענינות שיתאימו לתקציב וליכולות שלהם - כאלו שעל פי הנתונים שבידי אני חוזה שההשקעה באיזורים אלו תניב תשואה גבוהה מאד תוך מספר שנים, מה שיאפשר להם לאחר מכן לרכוש דירה במקום שבו הם שואפים לגור. לאחר השיחה וחיפושים הם מצאו דירה כזאת ולאחר שבדקו טוב את טיבה, פנו לעו"ד וחתמו עסקה, עסקה שצפויה להכפיל את ערכה תוך מספר שנים. לפני מספר ימים חתמו על משכנתא מצוינת שמתאימה לתקציב שלהם ושתקדם אותם לנכס הבא שלהם,

נחזור לשיחת הטלפון. הופתעתי מאד לראות את הטלפון שלו בשעה 11 בלילה. היה ברור לי שאם הוא מתקשר בשעה כזו כנראה שהוא צריך משהו די דחוף. עניתי. מיד בתחילת השיחה, זיהיתי הרבה בלבול בקולו, לוי החל לספר לי את מה שמעיק לו. "קניתי דירה בעיר לוד, תראה מה קורה שם כעת.. אבנים, יריות, לינץ, שריפת בתי כנסת (אני לא מאמין שאני חוזר על הפרטים הקשים האלה) איך אני מבטל את העסקה, מה אני עושה?"

לאחר ששמעתי אותו, הרגשתי הזדהות אמיתית, מי היה מאמין שהעיר לוד תהיה במצב כזה וזה בהחלט מצב מבלבל בטח למי שקונה בפעם הראשונה דירה. אחרי כמה דקות אמרתי לו שאני צופה את אותה עליה בהמשך, אני צופה שלוד תמשיך לעלות,  לכאורה אין סיבה שלא, מעגל שני לתל אביב, עיר עם המון השקעה בתשתיות, רכבת קלה, פינוי בינוי נרחב, כניסה של תושבים חזקים יותר בשנים האחרונות. מעבר של חברות גדולות למשכן קבע בלוד וכן התיוג שלה כעיר שמשקיעה מאד בחינוך.

אבל... יש שם בעיה מאד גדולה שאנחנו נחשפים אליה כעת, בעת כתיבת הטור כנראה שהשקט חזר לרחובות בלוד, אבל המראות המזעזעים ילוו אותנו עוד שנים רבות.

אני מעביר שיעור חסידות לקבוצת חברה המשתייכים לציבור הדתי לאומי, השיעור החל לפני עשור שכולם היו סטודנטים בירושלים, כיום רוב רובם של חברי השיעור לא גרים בירושלים אבל השיעור ממשיך, פעם בחודש כולם עולים לירושלים ואנחנו נפגשים לשיעור ומפגש חברים. בפעם האחרונה ממש לפני שבועיים שנפגשנו, זוג שעברו ללוד ספרו לחברים אחרים בהתלהבות כמה כדאי להם לעבור לגור לידם, המחיר נשמע אטרקטיבי, חיי הקהילה והקרבה למרכז. בסוף הערב החברים כבר הודיעו לכולם שהם נוסעים לשבת לבחון את הענין ברצינות. בשבת האחרונה המארחים מלוד ברחו לירושלים והשבת אירוח נדחתה או אולי התבטלה. מניח שהזוג שרצו לשקול מעבר ללוד ישקלו זאת יותר ברצינות, בכל אופן הארועים מרתיעים.

יש סיכוי טוב שהמחירים בערים המעורבות יעצרו ואולי אפילו בטווח הקצר ירדו. כל מי שמחפש הזדמנות זה הזמן. אם אתם מחפשים לגור בלוד זה ההזדמנות שלכם, כשהמחירים עוצרים או אולי אפילו יזלגו לכיוון מטה, זה הזמן שלכם לנצל הזדמנויות, לחפש הזדמנויות טובות ולקנות.

למה אני בטוח שזה השקעה טובה?

ראשית הרבי נוטע בנו את האמונה הזאת, הרבי אומר בליקוטי שיחות על מאמר רז"ל מאמין בחי העולמים וזורע, ככה גם כאשר כל העולם מתמוטט- אתם ניצבים. קיומו של עם ישראל שונה מקיום שאר האומות. קיום האומות הוא לפי חוקי הטבע, ואילו בני ישראל אינם כפופים לטבע. קיומם קשור בתורה ומצוות.

שנית, על פי חוקי הטבע.. כירושלמי יש רחוב אחד שצרוב לי מאד בזכרון, רחוב האנפה בגילה, רחוב האנפה בגילה הוא רחוב השוכן בקו ישיר לכפר הערבי בית גאלה, תושבי הרחוב חטפו יריות פעם אחר פעם, פעם זה נרגע וחודש לאחר מכן המשיך, בתחילה צה"ל מיגן באמצעות בנית ממדים ולאחר מכן ע"י מחסומים מוגבהים. תושבי הרחוב פירסמו זה אחר זה את דירותהם למכירה והדירות נמכרו במחיר חיסול, לאחר שצה"ל הבין כי הבעיה לא נפתרת, הוא פתר את הבעיה בעצמו. הדירות שנמכרו במחירי חיסול נקנו בעיקר ע"י משקיעי נדל"ן, המחיר באיזור הזה שילש וריבע את עצמו תוך תקופה לא ארוכה. מה שהיה נכון לירושלים נכון גם ללוד, לעכו ולכל מקום אחר בארץ ישראל. הזכרון הישראלי הוא קצר מועד. לכן המחירים בכל המקומות שאתם חושבים עליהם כעת יתכן ויירד בטווח הקצר אבל שהשקט יחזור והמראות קצת ישכחו המחירים יחזרו לטפס.

לסיום, לוי הולך לעשות עסקה מוצלחת מאד, הוא שילם מחיר מצוין על הדירה, קנה באיזור אסטרטגי, קיבל משכנתא מצוינת שתצמצם את עצמה מהר מאד. אני ממשיך להמליץ ודווקא עכשיו יותר לקנות למגורים או להשקעה ולחפש את ההזדמנויות שנוצרות בעקבות המצב, כמובן לעשות הכל מתוך מחשבה וראיית המציאות ניחוחה. בע"ה שנזכה לגאולה האמיתית והשלמה בקרוב ממש ושהשקט והבטחון יחזור לכל עם ישראל בכל מקום שהם.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
להוסיף שזה זכות גדולה לחזק ישוב יהודי וח...
ט"ו סיון ה׳תשפ״א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.