צבי סופר | יום י"ג סיון ה׳תשפ״א 24.05.2021

"מעשה טרור, נסיון רצח": אישום על החשודים בלינץ' בבת ים

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד שלושה יהודים החשודים בלינץ' בערבי בבת ים • הם נאשמים – כל אחד לפי חלקו - במעשה טרור של ניסיון לרצח של חבלה בכוונה מחמירה • ביום חמישי שעבר הגישה פרקליטת מחוז ת"א כתב אישום כנגד ארבעה תושבי יפו ערבים החשודים בביצוע לינץ' ביהודי ביפו, והואשמו רק "בתקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות", ולא בתקיפה על רקע גזעני או נסיון לרצח
תיעוד המהומות בבת ים (צילום מסך, 'כאן 11')

'ישראל היום'

פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד נתנאל בנימין (25), להב אוחנינה (18) וקטין (16) בגין מעורבותם בהפרות הסדר בבת ים ובניסיון הלינץ' שהתבצע במקום.

מעשה טרור של ניסיון לרצח של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, הסתה לטרור והסתה לגזענות – כל אחד על פי חלקו.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד עפרה קרמני אוטולנגי, באמצע חודש מאי החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת-ים, כאשר בנימין והקטין לקחו חלק פעיל בקבוצות ווטסאפ אשר הסיתו לפגיעה בערבים.

על פי כתב האישום, בשעות הערב, הגיע אוחנינה ועשרות אנשים נוספים, שזהותם אינה ידועה למאשימה אל הטיילת בבת-ים, במטרה לפגוע בבתי עסק השייכים לאזרחים ערבים. בסמוך לכך, בנימין שלח הודעה בקבוצת הוואטסאפ: "אם כבר התחלנו, לא צריך לפחד לסיים את זה".

כמה דקות לאחר משלוח ההודעה בנימין, הקטין ופורעים נוספים החלו גם הם להיאסף אל מול מסעדה שבבעלות אזרח ערבי שברו את החלונות, נכנסו אל המסעדה הפרוצה עלו על דלפק המסעדה, נטלו פחיות ובקבוקי שתייה וחילקו אותם לפורעים, זרקו כיסאות ובקבוקי שתייה לעבר חלונות המסעדה וקראו קריאת חוזרות ונשנות "מוות לערבים" לעבר קהל הפורעים המשולהב שהצטרף אליהם לקריאות.

בסביבות השעה 21:30 הגיע המתלונן עם רכבו אל הטיילת עצר את רכבו בפקק תנועה, כאשר אחד הפורעים, ניגש אליו ושאל אותו האם הינו ערבי. המתלונן השיב בחיוב ובתגובה הוטח לעברו אגרוף, תוך שהתוקף צועק "הנה הערבי, הנה ערבי". המתלונן אשר חש בסכנה, ניסה לברוח מהפורעים ונסע ברכבו לאחור, בעת שעשרות פורעים רודפים אחריו וצועקים "ערבי, ערבי", אך התנגש ברכב שעמד מאחוריו. בעקבות זאת, ניסה המתלונן לברוח בנסיעה מהירה קדימה, כאשר הפורעים רודפים אחריו, אך התנגש ברכב נוסף ולא הייתה לו דרך מילוט.

בהמשך לכך, תקפו עשרות פורעים, ביניהם בנימין והקטין את המתלונן, הם הוציאו את המתלונן בכוח מהרכב, חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית. המתלונן ניסה לקום והופל שוב, תוך שהתוקפים מכים אותו בעצמה באגרופים, במקלות, באלות טלסקופיות ובבעיטות. בנוסף, הוטח בפניו קורקינט חשמלי. בנוסף, בנימין תקף את המתלונן בכ-10 מכות אגרוף בפניו, בעוד הוא שוכב על הקרקע, וכן בעט בצווארו בעצמה. תקיפת המתלונן הופסקה על ידי עוברי אורח, אשר הגנו עליו והרחיקו את התוקפים. התוקפים עזבו את המתלונן כאשר הוא שרוע על הקרקע חבול קשות. בנימין התרחק מהמקום, ולאחר מכן חזר שוב, בעט בראשו של המתלונן וזרק על פניו בקבוק, עד שהורחק בכוח על-ידי אחד הנוכחים.

לאחר התקיפה, שכב המתלונן על גבו, פניו חבולות קשות והוא שותת דם. במצב זה, צילם אותו הקטין כשהוא קורא קריאות הסתה.

במקביל לתקיפת המתלונן ולאחריה, הפורעים וביניהם בנימין ואוחנינה חבלו ברכב של המתלונן, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית. הפורעים היכו ברכב באלות ובבעיטות, זרקו חפצים ואופניים על הרכב וגנבו רכוש מהרכב.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נאמר: "ההתקהלות וההתפרעות בטיילת בבת-ים הייתה מאורגנת ומתוכננת לצורך פגיעה בערבים. המשיבים הגיעו למקום מתוך כוונה להשתתף באירוע האלים, והם לא נקלעו למקום במקרה. שלושת המשיבים לקחו חלק דומיננטי באירוע, בהלהטת ההמון, בהרס והביזה וכן באלימות, כל אחד על פי חלקו. באווירה רוויות האלימות, התוקפנות והגזענות, לא היה לקורבן כל סיכוי להיחלץ מההמון ללא פגע".

עו"ד חגית רחמני שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את הקטין: "מדובר בקטין ללא עבר פלילי. הוא שיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. לאחר שנקבל את חומרי החקירה נלמד אותם וננהל את התיק בבית המשפט".

ביום חמישי שעבר, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ארבעה תושבי יפו ערבים בעקבות מעורבותם בביצוע לינץ' ביהודי, שבוע וחצי קודם לכן.

הנאשמים הם מוחמד אבו רמאדן (22), מוחמד כריים (22), תורק חיכמת (27) ורמי לוטפי (44). הם הואשמו בתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות וגניבה, כל אחד על פי חלקו. זאת לאחר, שתקפו אדם אשר בא לצלם את המהומות ביפו, באמצעות הטלפון הנייד שלו, וגרמו לו לחבלות.

במהלך האירועים, נשמט מכשיר הטלפון הנייד של המתלונן מידיו. לוטפי, אשר הקיף את המתלונן עם אחרים, הבחין במכשיר הטלפון הנייד על הכביש ולקח אותו בעוד כריים וחיכמת המשיכו לבעוט ולחבוט במותקף השרוע על הכביש.

בשלב זה, התרחקו הנאשמים מהמקום, והמתלונן הצליח להתרומם, אז התקרב אחד מהאחרים אל המתלונן מאחוריו, בעט בו בגבו, וגרם למתלונן ליפול בשנית על הכביש.

בעודו שרוע על הכביש, חזרו האחרים ונטלו ממנו את אלת הבייסבול, חבטו בו באמצעותה, בעטו בו, הכו אותו באגרופים ובאמצעות כיסא פלסטיק, אשר התפרק מעוצמת המכה. כתוצאה ממעשי הנאשמים והאחרים נגרמו למתלונן חבלות של ממש, שכללו חבלות מרובות בכל חלקי גופו, בעטין נזקק לטיפול רפואי.

כאמור במקרה חמור זה של נסיון הלינץ', הגישה הפרקליטות כתב אישום בגין "תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות וגניבה", ללא אישום בתקיפה על רקע גזעני ו\או נסיון לרצח.

"הוא ניסה לדרוס אותנו": כתב 'כאן 11' שנקלע למהומות בבת ים, ולנסיון הלינץ' בערבי. וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.