צבי סופר | יום י"ג סיון ה׳תשפ״א 24.05.2021

עימות סוער בהצעה לוועדת חקירה: ח"כ אשר הוצא מהוועדה

במהלך הגשת הצעת חוק של חברי סיעת 'יש עתיד' על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת אסון מירון, קרא ח"כ יעקב אשר מסיעת 'יהדות התורה' לדון גם בהצעת חוק למתן פיצויים לנפגעי מירון • הטונים הפכו גבוהים ויו"ר הועדה המסדרת הורתה להוציא את הח"כ יעקב אשר מהישיבה
עימות סוער בהצעה לוועדת חקירה: ח
ח"כ יעקב אשר נזרק מהוועדה במהלך הדיון על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון (צילום: ערוץ הכנסת)

במהלך הגשת הצעת חוק של חברי סיעת 'יש עתיד' על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת אסון מירון, קרא ח"כ יעקב אשר מסיעת 'יהדות התורה' לדון גם בהצעת חוק למתן פיצויים לנפגעי מירון.

במהלך דבריו קרא בזעם ח"כ אשר לעבר ח"כי יש עתיד וישראל ביתנו: "אני קורה להגיש גם את הצעת החוק למתן פיצויים לנפגעי מירון. לא הכל פוליטיקה, איפה הרגישות שלכם? לא איכפת לכם שאנשים נהרגו?"

לאחר שהדיון בוועדה עלה לטונים גבוהים, יו"ר הועדה המסדרת בכנסת וחברת הכנסת מטעם 'יש עתיד', קארין אלהרר הורתה לסדרנים להוציא מהדיון את חברי הכנסת שמחה רוטמן, אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית, ויעקב אשר מיהדות התורה.

כפי שפרסמנו מוקדם יותר, לעומת ‘פורום המשפחות השכולות של קדושי מירון’, הסיעות החרדיות דורשות הקמת ועדת חקירה ציבורית, שהעומד בראשה ימונה בידי יו”ר השלטון המקומי ושר הפנים.

שליש מחברי הוועדה המסדרת, חברי גוש הימין, דרשו מיו”ר הוועדה ח”כ קארין אלהרר כי בהתאם לנוהל המחייב תביא לדיון הבוקר שני חוקים על אסון מירון: הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ציבורית והצעת חוק לסיוע כלכלי למשפחות נפגעי האסון. 

העובדה שיו"ר הוועדה הביאה לדיון רק את החוק שהציעה מפלגתה, ולא את הצעת החוק שביקש ח"כ יעקב אשר להגיש, בדבר מתן פיצויים למשפחות הנספים, הוא שהביא לפיצוץ הישיבה ולהוצאת שלושה מחברי הכנסת.

צפו ברגעי הדרמה:

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ילדים קטנים
י"ד סיון ה׳תשפ״א
בגן רבים בצורה יותר בוגרת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.