צבי סופר | יום י"ג סיון ה׳תשפ״א 24.05.2021

המשפחות תובעות: "רק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה"

משפחות הנספים ממירון דורשות הקמת "ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה" • "האסון הוא 'יום כיפור אזרחי'. יש למצות את הדין עם האחראים ולמנוע הישנות של מקרה דומה בעתיד", כתבו לראש הממשלה נתניהו • דורשות לשלב בוועדה גם נציגים המכירים את אורח החיים החרדי • הסיעות החרדיות דורשות ועדת חקירה ציבורית, שהעומד בראשה ימונה בידי שר הפנים
המשפחות תובעות:
'מסדרון המוות' במירון (צילום: שניאור מור-יוסף)

פורום המשפחות השכולות של הרוגי ‘אסון מירון’ שיגרו הבוקר (שני) מכתב לראש הממשלה בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה לאסון מירון, בו קיפחו את חייהם 45 איש.

במכתב שכתבו נאמר: “אנו נציגי המשפחות השכולות דואבים וכואבים את לכתם בטרם עת של יקירינו באסון הנוראי שפקד אותנו בל”ג בעומר. מאז פקד אותנו האסון, נפשנו אינה מוצאת מנוחה ונחמה.

“לדאבוננו הרב, בימים האחרונים עולים קולות אשר מעוניינים בחקירה אשר איננה במסגרת ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. ברצוננו להגיד בקול רם, ברור, חד משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים – כלל המשפחות כאיש אחד – כי אנו דורשים רק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. אנו סבורים כי רק ועדת חקירה ממלכתית תביא למיצוי החקירה בצורה מוחלטת”.

הם הוסיפו: “ועדה שכזו צריכה להבין את אורח חייהם החרדי של הנספים ולהכיל בתוכה נציגים מקרב המשפחות השכולות. אנו רואים את אסון מירון כיום הכיפורים האזרחי של מדינתנו. מטרתנו כי ועדה זו תמנע את האסון הבא ויחד עם זאת תמצא את הדין בצורה הנכונה ביותר עם כלל הגורמים”.

לעומת ‘פורום המשפחות השכולות של קדושי מירון’, הסיעות החרדיות דורשות הקמת ועדת חקירה ציבורית, שהעומד בראשה ימונה בידי יו”ר השלטון המקומי ושר הפנים.

עם זאת, מפלגת יש עתיד מקדמת את הקמת ועדת חקירה ממלכתית ואף תעלה זאת הבוקר להצבעה בוועדה המסדרת.

בתוך כך, שליש מחברי הוועדה המסדרת, חברי גוש הימין, דורשים מיו”ר הוועדה ח”כ קארין אלהרר כי בהתאם לנוהל המחייב תביא לדיון הבוקר שני חוקים על אסון מירון: הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ציבורית והצעת חוק לסיוע כלכלי למשפחות נפגעי האסון.

בלשכתו של ח”כ יעקב אשר דורשים להעלות את הצעת החוק שיזמו לטובת פיצויים כלכליים למשפחות הנספים, ומאשימים כי מפלגת יש עתיד מתעניינת בייצור כותרות נגד נתניהו ולא בסיוע למשפחות.

באסון בהילולת הרשב”י בליל ל”ג בעומר נהרגו 45 חוגגים מדוחק וצפיפות ב’מסדרון המוות’ בעת ההדלקה של חסידות תולדות אהרן, באסון האזרחי הגדול ביותר שאירע מאז קום המדינה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.