מנדי ברגר | יום י"ג סיון ה׳תשפ״א 24.05.2021

חב"ד מילאנו: "עמית היה איש הביטחון שלנו. כולנו בהלם"

משרד החוץ מפרסם הבוקר (שני) את שמות חמשת הישראלים שנהרגו ב'אסון הרכבל' בהרי האלפים באיטליה - כולם בני משפחה אחת, אסון שגבה את חייהם של 14 בני אדם. אחד מהם הוא עמית בירן, מאבטח בבית חב"ד, שנהרג עם רעייתו טל ובנם תום ז"ל • "עמית היה איש הביטחון שלנו. בן אדם מאוד אהוב, תמיד עם חיוך. זה קשה, אסון נורא. כולנו בהלם", סיפר הרב שמואל חזקיה, שליח חב"ד בבית הספר היהודי במילאנו • וגם: ההחלטה הטובה שלקח על עצמו עמית ז"ל, לאחר פטירת השליח הרב הרב משה שייקביץ ע"ה
חב
עמית בירן ז"ל. צילום: באדיבות חב"ד מילאנו. ברקע: הרכבל בסטרזה, איטליה, מקום האסון. צילום: shutterstock

משרד החוץ מפרסם הבוקר (שני) את שמות חמשת הישראלים שנהרגו ב'אסון הרכבל' בהרי האלפים באיטליה - כולם בני משפחה אחת, אסון שגבה את חייהם של 14 בני אדם.

עמית בירן, בן 30, ורעייתו טל פלג-בירן, בת 26, התגוררו בפאביה שבצפון איטליה, נהרגו באסון יחד עם בנם תום, בן השנתיים. בנוסף, נהרגו באסון יצחק כהן בן 81 וברברה כהן בת 71, סבה וסבתה של טל, שהתגוררו בישראל והגיעו לביקור משפחתי אצל הנכדה והנינים.

לפי התקשורת המקומית, הכבל של הרכבל - נקרע, והקרון נפלה מגובה של כ-20 מטרים, התגלגל במורד ההר ונבלם באחד העצים. הקורבנות נמצאו בתוך הקרון ומחוצה לו.

הרב שמואל חזקיה, שליח חב"ד בבית הספר היהודי במילאנו סיפר ל'חדשות כאן': "עמית היה איש ביטחון שלנו, מישהו שפוגשים כל בוקר, כל היום. הוא עבד בבית הספר, במרכז הקהילתי וגם בבית הכנסת הגדול בעיר. בן אדם מאוד אהוב, תמיד עם חיוך. זה קשה, אסון נורא. כולנו בהלם".

חב"ד איטליה פרסמה הודעה לאחר האסון: "אבלים וכואבים על הטרגדיה הנוראה. עמית בירן, אשתו טל ותום בן השנתיים נספו ביחד עם סבא וסבתא של טל ז"ל, שהגיעו לביקור בהפתעה. איתן משה, 6, בנם של עמית וטל שרד בנס ונמצא בטיפול נמרץ בבית הרפואה בטורינו ביחד עם דודתו איה שגם מתגוררת באזור, מבקשים מכולם להתפלל לשלומו, איתן משה בן טל".

עוד נכתב בהודעה כי "עמית, סיים את לימודי רפואה בפביה ליד מילאנו, המשיך בהתמחות ובד בבד עבד כשומר בבית ספר היהודי במילאנו ובבית הכנסת הגדול".

הרב צמח מזרחי, שליח חב"ד במילאנו לסטודנטים הישראלים, סיפר ל-COL על קשר חם, כמוהל הוא גם מל את בנם תום.

לאחרונה, בתוך מסגרת פרויקט 1,000 החלטות טובות לע"נ שליח חב"ד הרב משה שייקביץ ע"ה, מנהל בית חב"ד במילאנו שנפטר השנה, ע"י אחד הבחורים של הישיבה במילאנו, הת' מושקו בכר, עמית ז"ל לקח על עצמו "להקדיש יותר זמן למשפחה, להוסיף בסבלנות לילדים ולא לפספס יום אחד בלי להניח תפילין".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.