מנדי ברגר | יום י"ב סיון ה׳תשפ״א 23.05.2021

הפרעות לא עצרו בישראל - הן הגיעו אלינו לאמריקה | טור

אתם כולכם בעולם הגדול, שעומדים משתאים ולא מבינים, הנה האמת הפשוטה: לעולם לא תצליחו לשבור אותנו! • ליבוי היצרים והשנאה נגד היהודים, עקב המצב הבטחוני בישראל, מרגיז ומקומם, חורה לנו ומתסכל אותנו, אבל אנחנו לא נשברים • הרב אוריאל ויגלר משלוחי חב"ד במנהטן בטור מיוחד ל-COL, לאחר תקיפת הצעירים היהודים-הישראלים ע"י המון ערבי זועם במרכז מנהטן
הפרעות לא עצרו בישראל - הן הגיעו אלינו לאמריקה | טור
ויגלר על רקע האי מנהטן; צילום: בנצי ששון, ארכיון COL

אתם כולכם בעולם הגדול, שעומדים משתאים ולא מבינים, הנה האמת הפשוטה: לעולם לא תצליחו לשבור אותנו!

כשסבא שלי גורש בכפייה למחנה המוות אושוויץ, ואשתו וילדיו נרצחו לעיניו במיתה אכזרית בתאי הגזים על ידי הגרמנים הנאצים יימח שמם, הוא כאב, התייסר, הצלקת הנוראה נקבעה בנפשו פנימה, אך הוא לא נשבר.

כשסבא אחר שלי גדל בארץ ישראל תחת השלטון העות'מאני, וראה את השוטרים הטורקים מכים למוות את אביו, ואת אמו גוועת ברעב המחפיר שנכפה על היהודים, הוא סבל למשך שארית חייו כילד שהתייתם משני הוריו באותו חודש. אבל הוא לא נשבר.

כשעם ישראל, בארץ ישראל, נלחם על הישרדותו ב48' ושוב ב56', כך גם ב67' וב73', זה היה קשה עד בלתי אפשרי. זה כלל קורבן יקר מידי, מסירות נפש של אלפי חיילים טהורים וקדושים שנפלו על הגנת העם והמולדת, פצועים לרוב בגוף ובנפש, אבל לא נשברנו.

כיום תודה לא-ל אנחנו לא מצויים בעיצומה של השואה, ולא במלחמות הקיום של ישראל, אלא בתחילתו של קיץ 2021. ועדיין המראות המבישים הללו ניבטים מהמסך מבירות העולם. טילי האויב מעזה נשלחים בזדון על אזרחים בירושלים ובתל אביב. מחבלים משליכים בקבוקי תבערה על בתים יהודיים ושורפים בתי כנסת ובתי קברות בלוד בעכו ובחיפה.

יהודים מותקפים באכזריות במסעדה בלוס אנג'לס, ורב בעל מראה יהודי נרדף ברחובות לונדון. שני לוחמי גולני שהניפו דגל ישראל ברחובות מנהטן, נתקלים באספסוף זועם של 40 מוסלמים, והמשטרה מפנה דווקא את היהודים מהשטח. יהלומנים ב47' חוששים להגיע לבניין המסחר שמא הבריונים האלימים יבצעו בהם לינץ' ויותירו אותם חבולים ומוכים.

ליבוי היצרים והשנאה נגד היהודים, עקב המצב הבטחוני בישראל, מרגיז ומקומם, חורה לנו ומתסכל אותנו, אבל אנחנו לא נשברים.

במוצאי שבת התנפלו פורעים הדומים במראה ובשפה על מכונית יהודית בטורונטו, וגם אני בעת שאני צועד השבוע באפר איסט סייד, אני עירני ודרוך, נזהר מכל איום שיכול להתקרב אלי רגלית או בצורה ממונעת. אבל אנחנו חזקים ולא נשברים.

איך אנחנו מסוגלים? ככה להחזיק ולעמוד זקופים ללא סימני שבירה?

בתור בנים לעם היהודי, אתם מכירים את הנשק הסודי. התורה הקדושה, אותה קיבלנו במתנה מבורא עולם לפני 3333 שנה בדיוק, והאמונה שהיא מחדירה בנו מלידה, האמונה באלוקים, בצדקת הדרך, בשרידות העם ובחוסנו.

עם כזה עבר מפואר, ועתיד מזהיר, אנו לא נשברים בגלל ההווה המתעתע. בדיוק כמו אותם לוחמי גולני אמיצים, אנחנו ממשיכים להילחם בשם האמת, הצדק והיושר, הערכים עליהם גדלנו, בהם אנו מאמינים, ואותם נמשיך להפיץ, אור לגוים.

ולאותם מנהיגים, פרשנים, מדינות או אומות, שבצביעות איומה מנסים לגנות את ישראל ויושביה שעשו כל הניתן להגן על עצמם, על חייהם, נגיד בקול ברור: אין שום מדינה או ישות דמוקרטית ברחבי העולם, שהיתה מרשה למי שיהיה לירות לכיוונה למעלה מ-4000 טילים, המכוונים לעבר האזרחים ומטרות אזרחיות, ללא תגובת מחץ כואבת לאויב עד להכרעתו והשמדתו. אבל כשזה נוגע למדינה הקטנה, הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון, מגנים את הקורבן ומקרבנים את התוקפן. איזו צביעות.

השקר הבוטה, השקוף כל כך, בגינוי הצבוע שלכם נגד העם היושב בציון, לא מרגש אותנו וכמובן לא ישבור אותנו!

המצבים הללו רק מאחדים אותנו, בונים אותנו ומחזקים אותנו. הניסים והנפלאות שקרו בישראל מאז נפתחה המערכה האחרונה 'שומרי החומות', רק מגבירים את המחויבות שלנו לאלוקים, לתורתו ולמצוותיו.

זו התשובה שלנו, מוסיפים באור מול הטרור. עושים עוד מצוה כנגד כל אזעקה. אומרים תהלים ויוצרים הגנה מהטילים. 

נמשיך לצעוד ברחוב בגו זקוף עם כיפה על הראש, ציצית על הגוף, וכל סממן יהודי אחר. נמשיך ללמוד, להתפלל, בבית וברחוב, בבית הכנסת ובמגרשי הספורט. לא נתפעל ולא נתחבא, לא ניכנע ולא ניסוג. עם ישראל חי!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.