מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשפ״א 23.05.2021

גפני קרא לא לפתוח את הר הבית ליהודים. עורך 'כפר חב"ד' - תקף

גפני: "אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים” • ר' אהרן דב הלפרין: הדרישה נובעת מה'השקפה' המעוותת של התרפסות וכניעה ו'אל תתגרו' אסור להיכנע" • הבוקר ההר נפתח ליהודים • ואיך הרבי התייחס לנושא בפומבי?
גפני קרא לא לפתוח את הר הבית ליהודים. עורך 'כפר חב
צילומים: חיים טויטו, ערוץ הכנסת. ארכיון COL

לאחר 19 ימים בהם היה סגור, הכניסה להר הבית מאופשרת ליהודים, בקבוצות קטנות של 20 איש.

אמש התקיים דיון ער בנושא. יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, פנה לראש הממשלה נתניהו והודיע כי מפלגת יהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית וביקש ממנו להשאיר את הבית סגור.

"מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת ‘ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים’, אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם”, אמר גפני, וביקש: "אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים”.

דבריו של גפני עוררו לא מעט ביקורת. עורך 'כפר חב"ד' ר' אהרן דב הלפרין כתב: "הרבי מליובאוויטש התנגד הלכתית לעלייה להר הבית עם זאת - יצא בחריפות נגד הממשלה שאסרה עליית יהודים להר, והסביר: ההתנגדות ההלכתית היא משום שהמקום הוא הכי קדוש, הכי שייך לנו".

הלפרין הוסיף: "האיסור של הממשלה לעליית יהודים להר - היא הפוכה: בגלל כניעה לערבים שהר הבית שלהם ואסור בשום אופן להסכים לכך! דרישת ח"כ גפני שהממשלה תאסור עליית יהודים להר הבית - אינה נובעת מסיבות הלכתיות עובדה: הוא לא דורש שהממשלה תאסור כניסת יהודים לכנסיות, או כניסת יהודים למסעדה שאוכלים שם חזיר הדרישה לאסור עליית יהודים להר הבית נובעת מה'השקפה' המעוותת של התרפסות וכניעה ו'אל תתגרו' אסור להיכנע!"

בהקשר זה יש לציין קטע משיחת הרבי בט' כסלו תשל"ט, מוצאי שבת פרשת ויצא. "יהודים 'פראיים'", אמר הרבי, "מתעקשים שלא לאפשר כניסת יהודים לשם, עד באופן שמוציאים משם יהודים בעל כרחם וכו' וכו'". דברים דומים אמר הרבי באותה שנה שבועות אחדים קודם לכן וציין שבכך רואים עד כמה חושך הגלות כפול ומכופל.

הבוקר, כאמור, הממשלה מאפשרת כניסת יהודים להר הבית. לפי דיווח ב’כאן חדשות’, ביקור היהודים בהר מלווה בין היתר על ידי כוחות משטרה סמויים. בתוך כך, שני מאבטחים של הוואקף עוכבו על ידי המשטרה במהלך הביקור. לא ברורה הסיבה.

בתגובה לפתיחת ההר אמר ח”כ איתמר בן גביר: "מדובר בצעד חשוב שמוביל ראש הממשלה ומראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה”.

הוא הוסיף: "יחד עם זאת בשים לב למצב בהר, לאפליה הבלתי פוסקת, לעובדה שליהודים אסור להתפלל במניין פומבי, לאפשרות לעלות רק בקבוצות של 20 ולשעות העלייה המקוצרות של יהודים להר קורא לראש הממשלה להשוות המצב בין יהודים לערבים בהר ולמנוע גזענות וחוסר שוויון. לא ייתכן שבמדינת היהודים תהיה פגיעה גזענית בזכויות”.

נזכיר, כי  גם בסיום תפילת הצהריים ביום שישי האחרון, מאות פורעים החלו ליידות אבנים ולהשליך בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה המוצבים בהר. בעקבות כך, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן הורה לכוחות המשטרה להיכנס להר ולטפל במתפרעים, והכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

אמש, הוארך מעצרו של תושב מזרח העיר, החשוד בתקיפת שוטר בצהרי יום שישי בשטח הר הבית.

לפנות בוקר דווח על מהומות נוספות של ערבים בהר הבית, אך זה לא מנע מקבוצה ראשונה של יהודים לעלות אל ההר.

תום ניסני, מנכ”ל בידינו הקרן למורשת הר הבית אמר: “זהו בוקר חשוב מאוד, שמציל מעט מהכבוד הלאומי של עם ישראל. לא וויתרנו על ההר. אנו קוראים לממשלת ישראל ליטול מהווקף הירדני את כל סמכויות הניהול של הר הבית ולהפקידן בידי גוף ריבוני יהודי. בנוסף, להפסיק את הכניסה לאיומיי החמאס, לפתוח את הר הבית לכניסת יהודים בכל שעות היממה ומכל שעריו, עם חופש תנועה ופולחן מלאים”.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
ת׳יקון טעות הרבי מדבר שם
י"ב סיון ה׳תשפ״א
ששלש מקומות לא נותנים להכנס אבל מיד מבהיר מקום המקדש לא נותנים
2.
לא מאמין שהרב הלפרין א' כך משמע מזה
י"ב סיון ה׳תשפ״א
שהוא חלילה בעד וזה לא הודגש כמו''כ דברי הרבי נאמרו על העיר העתיקה ולא על הר הבית הרבי התנגד בחריפות לזה והתעלם מדיבורים הבדולרים ע''ז
הוא לא בעד שיהודים יעלו
י"ד סיון ה׳תשפ״א
הוא בעד שיהודים ישלטו בהר, והם אלה שיחליטו אם ניתן לעלות או לא. הויכוח צריך להיות הלכתי גרידא.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.