צבי סופר | יום ח' סיון ה׳תשפ״א 19.05.2021

יצחק 'בוז'י' הרצוג המועמד המוביל לנשיאות המדינה

יו”ר הנהלת הסוכנות היהודית יצחק בוז’י הרצוג ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר הודיע הבוקר (רביעי) כי יציג את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה • ההרשמה תיסגר הלילה בחצות
יצחק 'בוז'י' הרצוג המועמד המוביל לנשיאות המדינה
מר יצחק בוז'י הרצוג כאורח כבוד באירוע של בית חב"ד בסביון (ארכיון COL)

הרצוג הוא הראשון לגייס את החתימות הדרושות, כדי להגיש את טפסי ההתמודדות. הרצוג יגיש כ-30 חתימות של חברי כנסת התומכים במועמדותו לנשיאות מכלל סיעות הבית, כולל גם מהימין.

ההרשמה תיסגר הלילה בחצות.

הרצוג מילא שורה של תפקידים ציבוריים מרכזיים: חבר כנסת כ-15 שנה, שר בממשלות ישראל, יו”ר מפלגת ‘העבודה’ ומועמד ‘המחנה הציוני’ לראשות הממשלה, ויו”ר האופוזיציה.

כיום הוא מכהן כיו”ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל.

הרצוג הוא בנו של נשיא המדינה השישי חיים הרצוג ז”ל, ונכדו של הרב הראשי לישראל הרב אייזיק הלוי הרצוג זצ”ל.

בהודעה מיוחדת שפרסם, כתב הרצוג: “אזרחיות ואזרחי ישראל, זה ימים ארוכים שהארץ הטובה שלנו מותקפת ובוערת. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות השכולות, איחולי החלמה ומזור לפצועים, חיזוק לצה”ל ולכוחות הביטחון ולגורמי ההצלה כולם וחיבוק מיוחד לתושבי הדרום. ברגע זה של משבר, כולנו חייבים להתייצב למען המדינה.

“היום הוא המועד שנקבע על פי חוק להגשת המועמדויות לכהונת נשיא מדינת ישראל האחד עשר. אני מאמין שהנשיא הבא של מדינת ישראל יידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו; לסמן יעד ולהתוות דרך אל מעבר למחר; לתכנן ולבנות את הפרק הבא בסיפור של כולנו: החזון למדינת ישראל בשנת ה-100 לעצמאותה; לשמר ולטפח את הגשר המחבר בינינו, היושבים בציון, לבין העם היהודי בתפוצות; לבצר את מעמדה הבין-לאומי של ישראל; להגן על שמה הטוב במשפחת העמים ולהיאבק בשנאת ישראל ובשונאיה; לשמור על החיים המשותפים של כולנו כאן ועל עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו ולהבטיח שכל אזרחית ואזרח במדינה – מכל דת, מגדר, לאום או גיל, יחושו ויהיו שייכים ושווים”.

הרצוג הוסיף: ”אין ספק שהמציאות מורכבת, ויתכן שלא נצליח לחבר את כל הקרעים, אבל אנחנו יכולים – וחייבים – להקטין את המתחים, להנמיך את החומות ולקרב את המרחקים בינינו, באהבה, אחווה, שלום ורעות בתוכנו.

”לכן, בחרדת קודש ובכובד ראש אני מודיע על כוונתי להתמודד לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר. מועמדותי תוצג היום בפני הכנסת העשרים וארבע, ואבקש את תמיכת חבריה בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים.

“ההיסטוריה המשפחתית הפרטית שלי והניסיון הציבורי רב השנים שאני מביא עימי, לימדו אותי לעולם לא לראות את נס קיומה של מדינת ישראל כדבר המובן מאליו. המחויבות לנצח ישראל היא נחלת אבותיי, מוקד חיי והמורשת לבניי, ותפילה אחת: ‘ברכנו השם, כולנו כאחד, יחד באור פניך'”.

הרצוג הודיע ליו”ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית על יציאה לחופשה ללא תשלום, עד לאחר הבחירות לנשיאות.

אם לא יקרו התפעות המיוחדות, הרצוג נחשב כמועמד המוביל לתפקיד.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.