צבי סופר | יום ז' סיון ה׳תשפ״א 18.05.2021

עם 60 מטוסי קרב ב-30 דקות: צה”ל תקף את ‘המטרו’ בעזה

מבצע 'שומר חומות': הותקפו שני גדודים של חמאס וחוסלו עוד בכירים בארגון הטרור • הושמדו 65 משגרי רקטות • דובר צה"ל על פגיעה בצמרת הבכירה של חמאס: "כולם על הכוונת ואנחנו מנסים לפגוע בהם"
 עם 60 מטוסי קרב ב-30 דקות: צה”ל תקף את ‘המטרו’ בעזה
בית של אחד מבכירי מפקדי החמאס מסומן לפני השמדתו (צילום: דו"צ)


מבצע ‘שומר החומות’ – היום התשיעי: דובר צה”ל, תת אלוף הדי זילברמן, התייחס הבוקר (שלישי) להמשך התקיפות בשכונת רימאל שבעזה ולשיגורים אמש מלבנון לישראל.

במסגרת מבצע ‘שומר החומות’ הותקפו במהלך הלילה בתיהם של חמישה בכירים בארגון הטרור חמאס. בתקיפה, שבוצעה בשכונת רימל בצפון עזה, בה נמצא על פי הגדרת הצבא ‘מרכז העצבים’ של ארגון חמאס, הותקפו בתים שימשו כתשתית טרור וחלקם גם שימשו כתשתית לניהול לחימה.

“התחלנו אתמול בתכנית סדורה לתקוף נכסים צבאיים ובטחון פנים בשכונה – שכונה יוקרתית בעזה. יש שם הרבה מבנים שמזוהים עם אירגוני הטרור. נטפל בשכונה הזו ב-12 שעות הקרובות גם”.

בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתו של מפקד גדוד מערב ג’באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד ג’באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד זיתון וביתו של בכיר במערך הימי של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, הותקפה תשתית צבאית בביתו של האחראי בסיוע הקרבי של ארגון הטרור חמאס במחנות המרכז.

לפי הערכת צה”ל, עד כה חוסלו כ-130 מחבלים מארגון הטרור חמאס וכ-40 מהג’יהאד האסלאמי.

על ‘המטרו’ של עזה אמר: “ממשיכים במבצע, בגדודים בעיר עזה וחאן יונס. מתחילים ב-03:45 בפרק זמן של חצי שעה באמצעות כ-60 מטוסים – 65 מטרות, 110 חימושים. ממשיכים את הלוגיקה שתת-קרקע הוא מקום לא בטוח. הופצץ  סדר גודל של 10-15 ק״מ”.

על סיכול משגרים רב-קניים – אמר: “שיטת התקיפה התפתחה תוך כדי הלחימה. משגרים עם 4-9 קנים שמסוגלים להוציא רקטות בשניות. תקפנו הלילה בין 10-12 כאלה. סך הכל 65 כאלה. הצלחנו לפגוע ב-6 שהיו מכוונים וטעונים אל עבר גוש דן. משתפרים תמידית בעניין הזה”.

לדבריו, “אנחנו מזהים טעויות של פעילים וזה מה שמביא לנו את הסיכולים”.

בראיון לגלי צה”ל אמר זילברמן כי המבצע בעזה יימשך יממה נוספת לכל הפחות. “קיבלו הבוקר הנחיות מהרמטכ”ל ל-24 שעות הקרובות ואת היעדים שלו. צה”ל לא מדבר על הפסקת אש, אנחנו מתמקדים בחלק של האש”.

הוא סיפר: “תקפנו עד כה 65 משגרי טילים, מהם 12 הלילה. המשכנו הלילה גם בתכניות שלנו לסיכול פעילים ובתי פעילים בשכונת רימאל היוקרתית. יש לנו בנק מטרות מלא, מעוניינים להמשיך ולייצר את הלחץ הנערם על ארגון החמאס”.

זילברמן התייחס לביקורת על השמדת הבניין בעזה שבו פעלה סוכנות הידיעות AP: “ישב שם מודיעין צבאי, האנשים שאמונים על איסוף מידע על חיילים ותושבי העוטף והכווינו את הפיגועים. לנו יש יכולת איסוף מידע ממספר רב ומגוון של מקורות ונדע להעביר את המידע למי שצריך”.

לשאלה למה לא לפרסם הוכחות על כך לכל העולם – השיב דובר צה”ל: “זו עצה נבונה וכך נפעל בהמשך”.

הוא הוסיף: “יש לנו יכולת איסוף מידע שנובעת ממספר רב של מקורות, אנחנו לא מעבירים את המידע הזה אלא כשאנחנו צריכים. נדע להעביר את המידע למי שצריך אם נחליט שזה נדרש”.

על אפשרות של פגיעה בצמרת הבכירה של חמאס אמר זילברמן: “כולם על הכוונת ואנחנו מנסים לפגוע בהם, וכשיבשילו התנאים המבצעיים אני גם מקווה שנצליח”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.