צבי סופר | יום ו' סיון ה׳תשפ״א 17.05.2021

ההרוגים באסון בקרלין: מאיר בן 13 ומרדכי בנימין בן 23 ז”ל

הנער מאיר גלויברמן ז"ל, בן 13 שחגג בשביעי של פסח בר מצווה, תלמיד ת"ת בביתר עלית - נהרג ב'אסון הטריבונה' • ההרוג השני: האברך הרה"ח רבי מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל, בן 23, מביתר עלית • הלוויתם הלילה מגבעת זאב דרך 'שמגר' • הרבי מקרלין אמר בבכי: "אי אפשר לברוח מהגזירה"
ההרוגים באסון בקרלין: מאיר בן 13 ומרדכי בנימין בן 23 ז”ל
הנער מאיר גלויברמן ז"ל (באדיבות המשפחה), על רקע מראות מהזירה בקרלין (צילום זק"א)

חרדים10

אחד הקורבנות ב’אסון קריסת הטריבונה’ בחסידות קרלין-סטולין בערב חג השבועות הוא הנער מאיר גלויברמן ז”ל, בן 13 שחגג בשביעי של פסח את שמחת בר המצווה שלו.

מאיר ז”ל, בנו של הרה”ח רבי יהודה לייב גלויברמן, ונכדו של הרה”ח רבי דוד זכריה גלויברמן. סבו מצד אמו הוא הרה”ח רבי יוחנן רוזנטל, ששיכל רק לפני כשבועיים את נכדו בן ה-4 – מרדכי אהרן ברנשטיין ז”ל מטבריה, שנפטר ממחלה קשה .

מאיר ז”ל  היה תלמיד כיתה ט’ בתלמוד תורה קרלין סטולין בביתר עלית.

ההרוג השני באסון הוא האברך הרה”ח רבי מרדכי בנימין רובינשטיין ז”ל, בן 23, מביתר עלית.

המנוח ז”ל הוא בנו של הרה”ח יוחנן רובינשטיין, מחסידי קרלין-סטולין בביתר עלית, ונכדו של ההרה”ח רבי נחום רובינשטיין, תושב שכונת עזרת תורה בירושלים.

נישא לפני שנתיים וחצי לרעייתו, בת הרה”ח דוד בריזל משכונת רמות.

הותיר אחריו תינוקת בת  מספר חודשים.

בסיוע מתנדבי זק”א תל אביב שוחררו לקבורה במהירות מירבית שני ההרוגים – והלווייתם תתקיים הלילה בשעה 23:00 בסמוך למרכז החסידות בגבעת זאב, ומשם שעה 12:00 משמגר.

בעקבות האסון, אחרי תפילת ערבית של חג בבית הכנסת הישן של החצר בגבעת זאב, נשא הרבי מקרלין דברים בבכי: “ברוך ה’ עברנו את הקורונה ללא נפגעים, נזהרנו ועברנו את האסון במירון – אבל ‘אנא מפניך אברח’, אי אפשר לברוח מהגזירה. הגזירה הייתה גם עלינו”.

הרבי אמר ש”כל אחד צריך לבדוק את עצמו ולעשות תשובה. כעת צריך לדאוג כל החבורה כולה, אנחנו במצב קשה מבית ומחוץ, יש טילים על עם ישראל, צריך לעשות חשבון נפש”.

מטעם חסידות קרלין נמסר:

"אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את קהילתנו.

בשם המשפחות והקהילה כולה, אנו מוסרים את תודתנו לכוחות החירום וההצלה ולצוותים הרפואיים בבתי החולים, פעילותם ומסירותם הצילו חיים רבים.

חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות (יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו).

יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צוידנו באישורים המתאימים, כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה.

על פי הנראה בשלב ראשוני זה, מדובר בכשל נקודתי חמור בבניית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשיתוף פעולה עם גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה.

אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. כאמור, החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת.

אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות, מחזקים ומתפללים לשלום הפצועים ומשפחותיהם.

אנו מבקשים מכלי התקשורת והעיתונאים לנהוג בזהירות וברגישות המתבקשת כלפי המשפחות והנפגעים."

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יהי זכרם ברוך עצוב וכואב
ז' סיון ה׳תשפ״א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.