שלמה מן | יום ו' סיון ה׳תשפ״א 17.05.2021

שומרים ומתנדבים פטרלו בשיכון חב"ד 24 שעות: חג שבועות בלוד

כ-30 מתנדבים חמושים פטרלו בכל שעות החג ברחובות שיכון חב"ד בלוד. כמחצית מהם חסידי חב"ד שהתגייסו לארגון ה'שומרים' המקומי • "הרגשנו מוגנים", מספר אחד התושבים • נפטר מפצעיו יהודי בגיל 56. הי"ד
שומרים ומתנדבים פטרלו בשיכון חב
מתנדבים ונציג ארגון 'השומרים' החב"די בערב החג (צילום: שלומי ריזל)

בצל האירועים האלימים ומצב החירום בעיר, חג שבועות שקט עבר על תושבי שיכון חב"ד בלוד.

כ-30 מתנדבים חמושים פטרלו ברחובות השיכון וסביבותיו. כמחצית מהם חסידי חב"ד שהתגייסו לארגון ה'שומרים' המקומי, שהוקם בסוף השבוע שעבר, כפי שדווח ב-COL, בברכת רב השיכון הרב ברוך יועז יורקוביץ.

"התושבים הרגישו מוגנים", מספר ל-COL הערב (שני) אחד מתושבי השיכון. "רבים חששו לצאת מבתיהם לתיקון ליל שבועות. יחד עם זאת ההרגשה הכללית הייתה של מוגנות".

ל-COL נודע כי רבים מתושבי השיכון נסעו לעשות את החג בערים אחרות.

בתוך כך, היום נפטר מפצעיו יגאל יהושע הי"ד, יהודי בן 56, שנפגע קשה במהומות בעיר לפני ימים אחדים. פורעים ערבים השליכו לבנה על ראשו והוא פונה במצב אנוש לבית הרפואה אסף הרופא. הצוות הרפואי נלחם על חייו. היום נאלצו לקבוע את מותו.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לרצח המתועב וצייץ הערב: "אני משתתף בצער משפחתו של יגאל יהושע ז״ל שנרצח בלינץ' שבוצע על ידי פורעים ערבים בלוד. אנו נמצא ונבוא חשבון עם כל מי שהשתתף ברצח הזה. אף אחד לא ימלט מעונש. יהי זכרו של יגאל ברוך ונצור בליבנו תמיד".

ראש עיריית לוד יאיר רביבו: "העיר לוד כואבת ומרכינה ראש. תנחומיי ותנחומי העיר לוד על הירצחו של יגאל יהושע ז"ל, תושב גני אביב בן 56 שנפצע באורח אנוש ביום שני בלילה עם תחילת הפרעות בלוד, מלבנה שזרקו פורעים ערבים לעבר מכוניתו, מהגשר המוביל לשכונת מגוריו.

"מרגע פציעתו הוגדר מצבו קריטי. תושבי העיר, מכריו וקרוביו התפללו להחלמתו, בבית החולים אסף הרופא נלחמו על חייו אולם פציעתו הייתה קשה ולמרבה הצער היום נקבע מותו. העיר לוד משלמת מחיר כבד במסגרת המהומות בערים המעורבות בכל הארץ.

"יהושע ז"ל הוא הקורבן היהודי הראשון שמקפח את חייו בפרעות הקשות. מכריו מספרים עליו שהיה אדם מקסים וטוב לב, עבד כחשמלאי עם יהודים וערבים והעניק סיוע לקשישים וניצולי שואה ללא עלות. הדעת אינה סובלת פגיעה באדם רק בשל היותו יהודי. זהו מקרה איום ונורא שמחייב את כל תושבי העיר, יהודים וערבים, לחשבון נפש, להימנע מהסתות ומכל ביטוי של אלימות. המשטרה והשב"כ חוקרים את המקרה ואנו מקווים שישימו את ידם על האחראים למעשה הנתעב. נמצה את מלוא חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה שראוי לכל גינוי.

"עיריית לוד בראשותי תעשה הכל כדי לתמוך במשפחה ברגעים קשים אלה. הנחיתי את גורמי החינוך והרווחה להעניק כל סיוע למשפחה היקרה, אשר הסכימה לתרום את אבריו כדי להציל חיים של אחרים. אני שב וקורא לכולם להרגיע את הרוחות בערב קשה זה, להימנע מאלימות ולא להיגרר לפרובוקציות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.