צבי סופר | יום ה' סיון ה׳תשפ״א 16.05.2021

הרב הבלין: "לר' מאיר זאיאנץ היה 'קאך' מופלא בתורת הרבי"

בערב שבת קודש נסתלק לבית עולמו הרה"ח רב הפעלים הרב מאיר זאיאנץ, מוותיקי ונכבדי אנ"ש בבראזיל, ומגדולי העושים והמעשים למען תורת הרבי. אבידה גדולה לחסידי חב"ד בבראזיל, ולאלפי - רבבות חסידי חב"ד בכל רחבי תבל, העוסקים בתורת הרבי, אשר הרב זאיאנץ היה מפטרוני ההוצאה לאור של תורת הרבי • במהלך ההתוועדות שנערכה אתמול ביום השבת קודש באולם האירועים של "בית רבינו  770" התוועד רב הקהילה הרב יוסף יצחק הבלין עם קהילת אנ"ש ברמת שלמה, ונשא דברים נרגשים על האובדן הגדול
 הרב הבלין:
הרה"ח ר' מאיר זאיאנץ ע"ה, חונך את המקווה טהרה שנקרא על שמו "אור מאיר" (תמונת ארכיון)

בערב שבת קודש נסתלק לבית עולמו הרה"ח המפואר רב הפעלים הרב מאיר זאיאנץ, מוותיקי ונכבדי אנ"ש בבראזיל, ומגדולי העושים והמעשים למען תורת הרבי.

פטירתו של הרב זאיאנץ בשיבה טובה, היא אבידה גדולה למשפחתו, לחסידי חב"ד בבראזיל, ולאלפי -רבבות חסידי חב"ד בכל רחבי תבל, העוסקים בתורת הרבי, אשר הרב זאיאנץ היה מפטרוני ההוצאה לאור של תורת הרבי.

אחד האישים שזכה להיכרות קרובה וממושכת עם הרב זאיאנץ בעשרים וחמש השנים האחרונות, הוא הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין, רבה של קריית ליובאוויטש ברמת שלמה, והעומד בראש מפעלי "היכל מנחם", המרכז להפצת מעיינות החסידות בירושלים עיה"ק.

במהלך ההתוועדות שנערכה אתמול ביום השבת קודש באולם האירועים של "בית רבינו  770" התוועד רב הקהילה הרב יוסף יצחק הבלין עם קהילת אנ"ש ברמת שלמה, ונשא דברים נרגשים על האובדן הגדול בפטירתו של הרב מאיר ע"ה זאיאנץ לכלל חסידי חב"ד ברחבי תבל, ועבור קהילת חב"ד ליובאוויטש ברמת שלמה, והמרכז להפצת החסידות "היכל מנחם" במיוחד.

ההיכרות של הרב הבלין עם הרב זאיאנץ החלה לפני כחצי יובל שנים, עת יזם הרב הבלין את הקמת "בית רבינו 770" בירושלים, מרכז חב"ד ברמת שלמה, אשר נבנה בתבנית בניין "בית חיינו" שבחצרות קדשנו.

הרב הבלין נסע באותם ימים במיוחד לס. פאולו שבבראזיל כדי להיפגש עם הרב זאיאנץ, וכאשר הוא הציג בפניו את החזון הגדול להקמת מרכז חב"ד בירושלים בדוגמת בית חיינו – נעתר הרב זאיאנץ על אתר להיות שותף מרכזי בהקמת הבניין.

שותפותו של הרב זאיאנץ בבניין והקמת "בית רבינו 770" בירושלים, הייתה ראשיתו של שיתוף פעולה כביר ופורה לאורך חצי יובל שנים, ובזכותה יצאו לאור בשנים אלו שורה ארוכה של ספרי יסוד בתורת הרבי. מספר הרב הבלין:

"לרב מאיר זאיאנץ ע"ה היה קאך נפלא ויוצא דופן בתורת הרבי. הכל יודעים כי לר' מאיר ע"ה היה חלק נכבד ביותר בהפצת מעיינות הרבי חוצה, על ידי זכותו הנפלאה כתורם הדפסות כרכי ה"ליקוטי שיחות" בכל השנים. הרב זאיאנץ היה האיש שערך בשעתו 'חוזה' עם הרבי - הוא ינדב את המימון להדפסת והפצת ה"לקוטי שיחות", ובתמורה הרבי יגיה כל שבוע את ה'ליקוט'", אבל לא הכל הכירו מקרוב את החיות הנפלאה שהייתה לו בכל הקשור להוצאת לאור תורת הרבי.

בזכותו של ר' מאיר ראו אור על ידי "היכל מנחם" עשרות ספרים חדשים מתורת הרבי, שנדפסו לימים במאות אלפי עותקים, והופצו בכל רחבי תבל. כל יוזמה חדשה שהצעתי לו בעניין זה של עריכת והוצאת תורת הרבי – הוא נענה תיכף ומיד להצעתי, ותרם בשמחה את כל עלות ההוצאה לאור של הספרים, גם כאשר היה מדובר בפרויקטים גדולים מאוד, שעלו הון רב.

כך בתמיכתו הנלהבת של ר' מאיר יצאו לאור סדרות הספרים המרכזיות והחשובות בתורת הרבי, כסדרת "שולחן מנחם", סדרת הספרים ההלכתית של הרבי. העבודה על שבעת הכרכים של סדרה זו ארכה שנים ארוכות, ועלתה הון רב. לא רק שר' מאיר מימן את כל עלות הוצאת הסדרה, אלא שהוא עודד אותי ללא הרף להזדרז ולהוציאה לאור מוקדם ככל האפשר, כאשר הוא הופך למעשה להיות שותף פעיל בהוצאת הספרים, כשהוא מתעניין כל העת היכן הדברים אוחזים.

ר' מאיר דרש כל העת שהספרים יצאו לאור באופן המהודר והמושקע ביותר, בבחינת "זה א-לי ואנווהו", כשתמיד המטרה הסופית לנגד עיניו – שתורת הרבי תגיע לקהלים הכי רחבים שאפשר, ובאופן המפואר ביותר.

כך זה לגבי סדרת "שולחן מנחם", וכך באשר להוצאות המחודשות של סדרת הספרים "שערי המועדים" על כל מועדי השנה, שיצאו לאור בהוצאות חדשות ומפוארות אודות לסיועו ותמיכתו הבלתי פוסקים של ר' מאיר, וכך בכל פרוייקט חדש שהצעתי בפניו.

בזכותו ובתמיכתו יצאו לאור ע"י מכון "היכל מנחם" גם ה"הגדה של פסח" של הרבי מפוענחת ומבוארת, שכבשה את הציבור החסידי הכללי, וכן ביאורי הרבי על מגילת אסתר, ביאורי הרבי על פרקי אבות, ושורה נוספות של ספרים חשובים מתורת הרבי.

ניתן לקבוע כי ר' מאיר זאיאנץ ע"ה היה אחד מגדול מפיצי תורת הרבי וממפיצי המעיינות חוצה בדורנו, וזכותו זו תעמוד לו לעד".

במשך השנים שיתוף הפעולה בין הרב הבלין והרב זאיאנץ הלך והעמיק לתחומים נוספים. לפני כעשור שנים יזם הרב הבלין את בניית מקווה הטהרה של "בית רבינו 770". האתגר שעמד לנגד עיניו של הרב הבלין וצוות העושים במלאכה היה להקים בירושלים את מקווה הטהרה המהודר ביותר והמפואר ביותר. כל זאת במטרה לפאר ולרומם את "בית רבינו 770" בירושלים, וכבודה של תנועת חב"ד ליובאוויטש.

שנתיים ימים ארכה מלאכת המחשבת של הקמת המקווה. טובי בעלי המלאכה בארץ נשכרו לצורך בניית המקווה, ולא נחסך כל מאמץ להדר ולשכלל את המקום. ואכן התוצאה הסופית הדהימה כל רואה. המקווה שנבנה הוא המהודר ביותר והמפואר ביותר בארץ הקודש, ובוודאי אחד המהודרים והמפוארים ביותר בעולם היהודי.

שטח המקווה המשתרע על פני לא פחות משלוש-מאות מטרים רבועים, מאכלס את כל קומת הקרקע של הבניין. מבואה מפוארת ומעוצבת מוליכה אל איזור המקווה. איזור המלתחות הוא רחב ידיים ויכול לאכלס כמאה וחמישים איש ברחבות. מקלחות מהודרות עשויות שיש משרתות את הטובלים, והמקלחות הפועלות באופן אוטומטי, אף הם בשיא הפאר וההידור.

את הבאים למקווה משמשים שני בורות טבילה רחבי ידים, שניבנו כמובן בשיטת "בור על גבי בור", על פי כל הדקדוקים וההידורים של רבותינו נשיאינו. וויטראז'ים מפוארים מעטרים את קירות המקווה, והאווירה כולה היא של טהרה מרוממת רוח.

במקווה החדש המהודר והמפואר שולבו גם ה"מילה האחרונה" בתחום הטכנולוגיה. כל מערכות המקווה המסועפות הנם ממוחשבות ואלקטרוניות, ובלחיצת כפתור ניתן לשלוט על כל מערכות ההפעלה.

עלויות הקמת המקווה המפואר והמהודר היו עצומות. חלק מרכזי ביותר של העלויות נתרמו ע"י הנדיב החסידי הרה"ח ר' מאיר זאיאנץ, שכבר תרם רבות לבניית הבניין עצמו, ועל שמו נקרא המקווה "אור מאיר".

לקראת השלמת המלאכה הגיע התורם המרכזי הנדיב הרב זאיאנץ לביקור מיוחד ב"בית רבינו" ברמת שלמה, יחד עם בני משפחתו הקרובה.

בטקס צנוע במעמד הרב הבלין, גבאי בית הכנסת ונכבדי קהילת חב"ד ברמת שלמה, קבע הנדיב הרב זאיאנץ מזוזה בכניסה למקווה המפואר. לאחר מכן הסבו להתוועדות חסידית, והרב הבלין עמד על זכותו הנפלאה של הנדיב התורם להרבות טהרה בירושלים עיר הקודש, לפאר ולרומם את בית רבינו.

"אין ספק", אומר הרב הבלין, כי הרב מאיר זאיאנץ ע"ה היה חסיד עתיר זכויות ומעש עבור כל ענייני הקדושים של הרבי במידה שנדיר למצוא בימינו.

פטירתו היא אבידה גדולה ביותר, אך מעשיו ופעולותיו הכבירים, הממשיכים על ידי יבדל"ח בני משפחתו שיחיו, ימשיכו להאיר את העולם עד הגאולה האמיתית והשלימה".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.