מנדי ברגר | יום ג' סיון ה׳תשפ״א 14.05.2021

מה ענה השליח ליהודי שטען בפניו 'אבל לא סופרים אותי'?

'אבל לא סופרים אותי'. זה משפט שאני שומע הרבה מאנשים, במילים כאלה או אחרות • טורו השבועי של שליח הרבי בבאזל שבשוויץ הרב זלמן וישצקי - מיוחד ל-COL
מה ענה השליח ליהודי שטען בפניו 'אבל לא סופרים אותי'?
'אבל לא סופרים אותי'. זה משפט שאני שומע הרבה מאנשים, במילים כאלה או אחרות. 
 
באופן עקרוני הייתי אומר שזה מאפיין רבים ממי שמתייעצים איתי, גם בני נוער וגם מבוגרים יותר. התחושה שאני חלש, לא משמעותי, לא משפיע, לא מקשיבים לי, לא מתייחסים אלי ברצינות, זה משהו שעובר כחוט השני בצורה כזאת או אחרת כמעט אצל כל מי שאי פעם פתח את ליבו לפני.
 
העבודה שלי היא לרוב כפולה. האחת להראות לו שזה לא בהכרח מדוייק, כי הסביבה כן סופרת אותו במידה מסויימת, ובד בבד לנסות להסביר לו שהוא צריך להתחיל לספור את עצמו קצת יותר ואז גם יספרו אותו יותר. כי ככה זה, למה שמישהו יספור אותי אם אני לא באמת סופר את עצמי?
 
השבוע בפרשה סופרים את כולנו. הקב"ה פוקד את בני ישראל וסופר אותם אחד אחד. מובא בספרים שלספירה יש כוח, כי יש כלל תלמודי בענייני כשרות שאומר 'דבר שבמנין לא בטל'. מתוך כך למדים אנו את חשיבות המנין שמונה הקב"ה את בני ישראל, מלמד על עמידתם וחשיבותם.
 
הרבי מלובביץ מוסיף ואומר שיש סיבה למה המנין היה מגיל עשרים ומעלה, כי זה הגיל שבו אדם יוצא אל העולם אם כדי לבנות את ביתו הפרטי ואם בכלל וזה הרגע שהוא זקוק לחיזוק הכוח הזה, לעוצמה הזאת שהוא חזק ועמיד, שסופרים אותו. זו גם הסיבה שהקב"ה ביקש למנות את בני ישראל בעולם הזה, למרות שהוא הרי לא צריך את משה כדי לדעת כמה יהודים יש. כי הייתה פה מטרה שהעולם הגשמי על חוקיו, טבעו וגדריו יידע גם הוא שכל אחד פה נספר, שיש לכל אחד את הכוח, שכל אחד חשוב, וכן, כל אחד יכול.
 
ועוד משהו ששווה לזכור באופן כללי: במסכת פסחים מסופר שרב יוסף בנו של רבי יהושע בן לוי נחלש ופרחה רוחו ממנו. כאשר חזר לחיים, אמר לו אביו: מה ראית? אמר לו: עולם הפוך ראיתי, עליונים למטה ותחתונים למעלה. כלומר: אותם הנחשבים חשובים בעולם הזה הגשמי, הם חסרי חשיבות בעולם האמת, ואחרים שלא נחשבים פה למטה, שם למעלה זוכים למעמד של חשיבות. אמר לו: בני, עולם ברור ראית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.