צבי סופר | יום ג' סיון ה׳תשפ״א 14.05.2021

הערבי יצא מהבית וירה לעברנו צרור: החב"דניק משחזר

קבוצת חסידי חב"ד שיצאו לפטרל ברחובות הסמוכים לשיכון חב"ד בלוד, להגן על הנפש והרכוש, התפצלה כשלפתע יצא ערבי מביתו וירה לעברם צרור כדורים • החב"דניק משחזר ל-COL את שאירע וחושף מאחורי הקלעים של ההתארגנות 'סיור השכונות' החב"די
הערבי יצא מהבית וירה לעברנו צרור: החב
פטרול 'משמר השכונות' החב"די, זמן קצר לפני תקרית הירי, אמש (צילום: שניאור שיף, COL)

קבוצת חסידי חב"ד, אברכים תושבי שיכון חב"ד בלוד, שערי העיר, ורחובות נוספים סמוכים, התארגנו במטרה לשמור על הנפש והרכוש, להראות נוכחות סביב הבתים, לנוכח אוזלת ידה של המשטרה והפרעות של הערבים שהגיעו למצב בלתי נסבל, בשריפת בתי כנסת ה"י, שריפת מכוניות, השלכות בקת"בים ואף ירי על יהודים.

קבוצת 'משמר השכונות' החב"די בתרגול קרב מגע והגנה עצמית, אתמול בלוד. צפו:

אמש יצאה קבוצה של כ-30 אברכים, לסייר ברחבי השכונה, והתסריט הגרוע אכן קרה: ערבי יצא מאחד הבתים ברחוב פנקס בעיר וביצע ירי אוטומטי לעברם.

ר', אברך תושב שיכון חב"ד, מספר הבוקר ל-COL:

"סיירנו ברחוב פנקס, רחוב הצמוד לשיכון חב"ד, ובו מתגוררים יהודים וערבים, זה לצד זה. היינו כ-30 איש בקבוצה. בסביבות השעה 22:15, חבר ביקש שאלווה אותו הביתה. צעדנו כמה מטרים ולפתע הגיח ערבי מבית פרטי, שאגב, הוא צמוד לבית שמתגורר בו חסיד חב"ד, עם נשק וירה לעברנו צרור יריות. ראיתי את ההבזק והעשן, ותפסנו מיד מחסה".

אתם יוצאים לסיור חמושים? אם לא בנשק, אז בציוד הגנה עצמית?

"לא ממש, הכל חייב להיות לפי החוק. מה שכן, יש כאלו שמחזיקים ברשותם גז מדמיע להגנה עצמית, אני באופן אישי החזקתי בכיס אבן גדולה. בכל מקרה, במקרה כזה של ירי עליך, שום אמצעי לא יעיל. הם הכניסו למשחק נשקים, וכל עוד המשטרה לא תגיב ותרתיע אותם, לא יעזור כלום.

התקשרתם לדווח למשטרה?

"כן, מיד התקשרתי ודיווחתי על מיקום המדוייק של היורה. לא ראיתי שעשו משהו עם זה, אני לא יודע.

מה לגבי התנהלות המשטרה? איך זה קורה בשטח.

"שלשום, היו תהלוכות של יהודים, רובם לא דתיים, תושבי השכונות שרצו להפגין נוכחות בשטח. המג"בניקים שהיו אמורים להגן על היהודים בלוד מהפרעות, שמרו על הבתים של הערבים, הגנו עליהם בגופם. אני רציתי לרדת לבדוק אם האוטו שלי בסדר ולא נפגע מהפרעות, ושוטרים חסמו לי את הדרך ולא הרשו לי לצאת מהבית.

"אני לא יודע איזה הוראות הם מקבלים, אבל התחושה שהן הוראות עקומות מאוד. נראה שהשוטרים מפחדים להתעסק עם הערבים, יש לפורעים המון נשקים כמו לארגוני טרור והם מסוכנים".

כדי להמחיש את התנהלות המשטרה, הוא מציין מקרה המשקף את המצב:

"אמש בחמש לפנות בוקר דפק שוטר מג"ב בבית של משפחה יהודית שכביכול חשודה בירי לעבר הערבי שמת מפצעיו. הוא הודיע להם: "תתקפלו, יש לנו מידע שהערבים מתכננים לפגוע בכם כנקמה".

אתם מתכוונים להמשיך למרות הכל?

"זה צו השעה, שמו אותנו עם הגב לקיר. בתקופות הכי קשות של עם ישראל שאף אחד לא הגן, תמיד קמו לשמור על הבית. לא נותרה לנו ברירה אחרת". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.