מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשס״ה 26.07.2005

סיום מבצע 'ושננתם' בתלמוד-תורה חב"ד במגדל העמק

המתנ"ס העירוני שבמגדל העמק אינו רגיל לאירועים מעין זה שהתקיים בו בשבוע שעבר, כאשר מאות תלמידי הת"ת עם הוריהם ובני משפחותיהם התכנסו לחוג את סיום מבצע "ושננתם". המבצע כלל שינון של 12 מסכתות משנה נבחרות, 13 פרקי תניא ו-100 דפי גמרא. גולת הכותרת של המבצע היו מבחנים בכתב, אליהם ניגשו התלמידים שסימו לשנן מסכתות שלימות. למבחן במסכת ברכות נגשו למשל 70 תלמידים, שגילו בקיאות מדהימה בכל המסכת למילותיה. בפתיחת הטקס, הביא מנהל התלמוד-תורה הרב משה איזנברגר בפני הקהל את ההשגים הנדירים של המבצע: 600 מסכתות משנה, 400 פרקי תניא ו-2200 דפי גמרא שנלמדו במשך חודשים ספורים. המנהל תיאר את רוח ההתלהבות בה עסקו התלמידים בשינון החומר בע"פ: הייתי נכנס בהפסקות לכיתה, ורואה ילדים רבים שויתרו על ההפסקה ויושבים ומשננים משניות. הורים רבים עדים לכך שבנם איחר לישון והשכים קום, כדי להספיק לשנן עוד ועוד עד היציאה לת"ת.
סיום מבצע 'ושננתם' בתלמוד-תורה חב
הרב ישעיהו הרצל רבה של נצרת עילית בירך את התלמידים ששקדו ושיננו משניות כה רבות, ובהתרגשות גדולה קרא לתלמידים: "הנכם עשירים, זכיתם באוצר שאף אחד לא יוכל לקחת מכם! רק השמרו לא לאבד ולשכוח את מה שלמדתם!"

במשך הערב, חולקו פרסי ספרים יקרי ערך ותעודות הוקרה לתלמידים המצטיינים!

בתואר "חתן המשנה" זכה תלמיד כיתה ז' לוי אבלסקי. סגניו היו: אלנתן אהרון ואלאור עזריה קארה, שניאור שמולביץ, אוריה עמרני ושניאור יהושוע.

בתואר "חתן הגמרא" זכה תלמיד כיתה ח' ישראל סגל, וסגניו היו: שמואל דייטש, מנחם מענדל בורש, דוד ברוך, ישראל וולוסוב, יהושוע בן יוסף ומנחם מענדל דורון.

כיבדו את המעמד בנוכחותם הרבנים:

הרב ישעיהו הרצל - רבה של נצרת עילית, הרב יוסף יצחק וולוסוב - רבה של רמת ישי, הרב יצחק גולדברג - ראש ישיבת תומכי תמימים במגדל העמק, הרב ישראל יוסף הכהן הענדל - רבה של קהילת חב"ד במגדל העמק, הרב יוסף יצחק סגל - משפיע הישיבה, הרב יוסף רוזנבלאט - רב ישובי הגליל התחתון, הרב לוי וילימובסקי - מנכ"ל מוסדות חב"ד במגדל העמק. הרב בורשטיין - ראש מדרשיית הגליל.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
בן דוד
י' אב ה׳תשס״ה
ישראל כל הכבוד גם לפני שנתיים חתן הציצית, תתן המשנה בכיתה ו, חתן המשנה כיתה ז, וחתן הגמרא כיתה ח, כבוד למשפחה עלה והצלח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.