צבי סופר | יום כ"ח אייר ה׳תשפ״א 10.05.2021

צה"ל: "התגובה תהיה חריפה, נערכים למבצע שייארך ימים"

כלי תקשורת בעזה: בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד עבדאללה פיאד - חוסל בתקיפות של חיל האוויר • דובר צה"ל: "חמאס ירגיש את התגובה החריפה. היא לא תארך דקות בודדות אלא ימים”
צה
מסוק תקיפה של חיל האוויר (צילום: מאיר דהן)

 

דובר צה”ל תא”ל הדי זילברמן שוחח הערב (שני) עם הכתבים הצבאיים וסיפר על תקיפות צה”ל ברצועת עזה – בתגובה לשיגור עשרות הרקטות ששוגרו מאז השעה 18:00 לעבר ירושלים, אזור מטה יהודה ויישובי עוטף עזה.

“מדובר בשלב נוסף בהסלמה שחמאס גורר את האזור אליה”, אמר זילברמן והדגיש כי האירועים האחרונים “חמורים ולא יעברו בשתיקה”.

זילברמן: “האירוע משולב וכולל שלושה דברים – ירי לעבר ירושלים, ירי לעוטף שממשיך בדקות אלה וירי נ”ט לעבר רכב שעמד במרחב של עוטף עזה. זה לא כל כך משנה מי נוטל אחריות, יש לנו כתובת ברורה בעזה, הארגון ישלם ואנחנו נגיב תגובה חריפה”.

הוא הוסיף: “אם בחמאס לא הבינו עד עכשיו, הם יבינו אחרי שנפעל ברצועה. המסר ברור. מבחינתנו על הפרק גם יציאה למבצע רחב וגם כל פעולה אחרת מול חמאס. הכנו תכנית ברורה. יהיה פה מחיר כבד, זו פגיעה בלתי נסבלת בריבונות של ישראל. אם הירי יימשך אחרי התגובה שלנו – נגיב שוב”.

זילברמן פירט על הפעולות הישראליות בתגובה לשיגורים: “התחלנו לתקוף ברצועה כמה דקות אחרי הירי לכיוון ירושלים, עד עכשיו הצלחנו לסכל חוליה של 3 מחבלי חמאס. ביצענו תקיפה פעילים שעסוקים בפח”ע נגדנו ויש לנו אור ירוק לעשות את זה לאורך הרצועה כולה. להבנתנו יש שם 3 הרוגי חמאס.

“אנחנו חושבים שההרתעה נשמרת באופן חלקי. יש פה קבלת החלטות שהצטברה ביממה האחרונה. ברגע שהבנו לאן זה הולך שינינו את דפוס הפעולה אצלנו. לפגוע באופן קשה בחמאס כדי להביא למצב שהארגון הזה חוזר למצב של השקט שהיה לפני כן. אנחנו הולכים לקראת ימים שבהם חמאס ירגיש את זרועו העוצמתית של הצבא, וירגיש את התגובה החריפה. היא לא תארך דקות בודדות אלא ימים”.

על השאלה עם צה”ל יחזור לסיכולים ממוקדים – השיב דובר צה”ל: “כל מנעד התכניות על הפרק כרגע. אנחנו לא מתכוונים על אירוע כל כך חמור שלא להגיב בצורה חריפה”.

כלי תקשורת בעזה דיווחו כי בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד עבדאללה פיאד, חוסל בתקיפות של צה”ל הערב.

תיעוד התקיפה מהאוויר. צילום: דו"צ

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.