מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשפ״א 10.05.2021

סטודנטים פרצו לבית חב"ד וגנבו פריטים. כך הגיב השליח בקמפוס

למרות שזהות הנערים שפרצו לבית חב"ד באוניברסיטת סן דייגו וגנבו פריטים נחשפה, השליח בקמפוס בחר לא לפנות למשטרה אלא להציע דיל • מלבד אחד, שדיווח עליו נמסר לרשויות, כולם יישרו קו עם השליח
סטודנטים פרצו לבית חב
צילום: פייסבוק R Chalom Boudjnah

לפני כשבוע התרחשה גניבה בבית חב"ד שבאוניברסיטת סן דייגו בקליפורניה. נגנבו תמונות של השליח לצד סטודנטים ושלל פריטים הקשורים לפעילות.

"הפריטים שנגנבו", מספר השליח הרב שלום בודג'נה, "לא היו בערך בעלי ערך ממוני רב. אולם יש בהם ערך סנטימנטלי ודתי גדול בעבורנו כסטודנטים יהודים וכאנשי חב"ד באוניברסיטה".

תיעודים ממצלמות האבטחה, כולל תמונות ברורות שבהן נצפים הגנבים בעת הגניבה, הופצו ברשתות החברתיות. בתוך שעות ספורות זוהו כל הגנבים. חלקם נערים מקומיים, חלקם סטודנטים, בודדים מהם גרים מחוץ לעיר. אחד הגנבים אפילו פרסם תמונת התרברבות שלו בגניבה בחשבון ברשת החרבתית שלו.

כשהבינו הגנבים שזהותם ידועה, הגיעו לבית חב"ד ביום חמישי והחזירו את מה שלקחו.

מספר השליח: "לפני ניצבו שתי ברירות. יכולתי לפעול כנגדם באופן קשה, לפנות למשטרה ולדווח עליהם להנהלת האוניברסיטה. סביר להניח, בטח לאחר אירוע השנאה שהתרחש לא מכבר באוניבסיטה סמוכה, שהם היו מואשמים פלילית ואף מגורשים מן האוניברסיטה.

"אבל בחרתי קודם כל, לפני שאני פועל, לשמוע מה יש להם לומר. פגשתי אותם שוב ביום שישי. הם הגיעו מפוחדים, היה ניכר שמצטערים על הגניבה. הסברתי להם את חומרת העניין ואת העובדה כי באם אפנה למשטרה חייהם ישתנו לנצח אחרי שיואשמו.

"הוספתי ואמרתי להם שבשלב זה אני בוחר לא לגשת למשטרה ולא לפרסם א התמונות שלהם. אמרתי להם שאני מוכן לבוא לקראתם אר את יכתבו מכתב התנצלות ויביעו צער על מה שעשו. בנוסף ביקשתי שיתנדבו במשך עשר שעות בפעילות שלנו".

רוב הגנבים החשובים עטו על הצעת השליח כמוצאי שלל וסיפקו את מכתב ההנתצלות. מלבד אחד, שפרסם באינסטגרם שלו תמונה משעת הגניבה. הלה דווח למשטרה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.