שלמה מן | יום כ"ז אייר ה׳תשפ״א 09.05.2021

קבוצות למידה של חב"ד: מיזמים שנחשפו בכינוס השלוחים הארצי

במהלך המושב המרכזי בכינוס הארצי, הוצגו בפני שלוחי הרבי 4 מיזמים מפתיעים וחדשים בנושא לימוד תורה בבתי חב"ד • דרכים יצירתיות: כך יתקיימו השיעורים בגמרא, בנביא, בחומש ובליקוטי שיחות. COL עם כל הפרטים
קבוצות למידה של חב
צילומים: יחזקאל איטקין

ארבעה מיזמים מפתיעים וחדשים הוצגו בפני שלוחי הרבי בארץ הקודש, במהלך המושב המרכזי של 'כינוס השלוחים הארצי' שהתקיים השבוע ב'ניר עציון'.

המיזמים הללו מצטרפים לקודמיהם בהפקת 'אגף מבצע תורה' בצעירי אגודת חב"ד ("360"), בניהולו של הרב ישראל אשכנזי.

המיזם הראשון עוסק בשיעורי גמרא. "כשהרבי דיבר על 'איינעמען די וועלט מיט לימוד התורה'", מסביר מנהל הפרויקט ל-COL, "הרבי הסביר שהכוונה היא, לכל לראש, לשבת עם יהודים ולהתווכח אתם, ב'קול תורה' אמיתי, על 'תפיסה לאחר שנולד הספק' ו'חזקה שאין עמה טענה'. לזה שאפנו בפרויקט הנוכחי".

הרב דוד אולידורט, מרכז פרויקט ה'גמרא', מסביר: "שיעורי הגמרא החדשים הם סוגיות עיוניות תלמודיות מהשורה הראשונה. רק שאנחנו לא יושבים עם גמרא גדולה ומנסים להבין את הארמית, אלא במקום זאת מקבל התלמיד ספר מואר, שמציג את הבעיה מתוך הגמרא כפי שמתבטאת בחיים היום יומיים, כמובן עם לשונות הגמרא והראשונים. המרצה לעומתו מקבל ספר עב כרס, הלוקח את הסוגיה לעומקה, לאור שיטות הראשונים בצורה שתקח את השיעור ותהפוך אותו לדיון מעמיק, ממנו יצאו כולם בתחושת התעלות ולימוד תורה אמיתי".

מיזם נוסף הוא שיעורים בחומש. על הפרויקט הזה מופקד הגאון הרב לוי אפשטיין, רב קהילת ליובאוויטש בחריש. במסגרת השיעורים הללו, נכנסת 'קבוצת הלמידה' אל תוך עומק סיפורי המקרא, ושוב, עם שיטות הראשונים, כאשר הם מקבלים תמונה מעמיקה, תלת מימדית, של ספר בראשית.

מיזם חדשני במיוחד הוא שיעורי הנביא, עליו מופקד הרב שמואל רסקין.

במהלך המושב הסביר הרב רסקין: "סקרי עומק שעשינו, והוצגו בעבר בפני השלוחים, העלו שהעם כמה לשיעורים בתנ"ך. שיעורי ה'נביא' מבית '360' כוללים ספר תלמיד ובו פירוש חדשני, המבוסס כולו על שיטות הראשונים, לצד מפות מפורטות ומאירות עיניים, וקטעים מחז"ל על כל פרק בנביא. וספר מרצה עב כרס, המעניק למורה שיעור בנוי לתלפיות, המיוסד, מלבד מפרשני הנביא, גם על חסידות ו'יינה של תורה'".

לצד כל אלו, יש את 'שיעורים בליקוטי שיחות' שכבר פועל בהצלחה בקרב בתי חב"ד. את המיזם הנפלא הזה הציג עורך התוכנית הרב ישראל אריה ליב רבינוביץ. הרציונל של ה'שיעורים' הללו, הוא הרצון לחשוף את באי בתי חב"ד למשנתו החינוכית של הרבי. לא רק רעיונות ברש"י וברמב"ם, אלא לימוד שיטתי, בגובה העיניים, בלשון הרב, של רעיונות משני חיים, כמו כל אלו שעיצבו את זהותנו בישיבה, אומר הרב רבינוביץ.

"כל המיזמים הללו", מסכם הרב אשכנזי, "לצד המיזמים הקודמים, הם חומרי למידה ברמה הכי גבוהה שקיימת. מחובתי לציין שכל החומרים הללו נוסו בשטח, ושונו והותאמו בצורה המיטבית לצרכי השלוחים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.