מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשס״ה 26.07.2005

הכינוס הארצי השנתי של ארגון נשי ובנות חב"ד

בשבוע שעבר נערך הכינוס הארצי השנתי של ארגון נשי ובנות חב"ד בארץ הקודש. בכינוס נערך ב'בניני האומה' בירושלים, והשתתפו בו אלפי נשים מכל רחבי הארץ. הנשים קיבלו בכניסה לאולם אלבום גדול ומרשים המכיל את כל ההרצאות, הראיונות והרעיונות מהכנס אשתקד. הכנס כולו היה שזור באווירה המאפיינת ימים אלו: ימים של מלחמה על שלמות ארץ ישראל. דעתו של הרבי נשמעה בבירור על המרקע ושירת "עוצו עיצה ותופר…" חיזקה את האמונה. אווירה מיוחדת שררה באולם בשעה שכל אחת מהמשתתפות הוציאה מהשקית אותה קיבלה בכניסה, קטע קטן מספר התהילים. המשך הדיווח וגלריית תמונות ב'כתבה מלאה'
הכינוס הארצי השנתי של ארגון נשי ובנות חב
גיליון מהודר של המוסף 'משפחה חסידית' יצא לאור לקראת הכנס, כולו מלא בתכנים מתאימים לכנס זה, וברכות לבביות מחברות מסחריות שונות לנשי ובנות חב"ד ביום חגן. בגיליון נמצאו כמובן גם התוכנייה, מכתב הרבי לכנס והצעות ההחלטה של הכנס וכן מכתב תוכנית העבודה של הרבי אל ארגון נשי ובנות חב"ד.

על הבמה מסכי ענק. המסך המרכזי נראה היה כספר תורה ענק פתוח, כשלצדו עצי החיים. לצד המסכים הקטנים יותר, עמדו ספרי רמב"ם, שולחן ערוך, ליקוטי שיחות – כל אחד מהם בגובה שניים-שלושה מטרים. לאורך היום כולו התחלפו התמונות על המסכים בתזמון מדויק, במגוון מדהים ובהתאמה מושלמת לתכנים. היום כולו עסק ב'נשים במה זוכות?' – שייכותה וחלקה של האישה החסידית בת זמננו אל התורה.

מנחות הכנס: חנה מדוויל מנשי חב"ד בלוד, שהנחתה בעדינות וברגש רב את המושב הראשון, ומאירה נחימובסקי מנשי חב"ד בבאר שבע, שהנחתה בשלווה ובמקוריות את המושב השני.

טקס סיום המבצע והגרלה על פרסי המבצע נערכו בכנס. הוענקו גם תעודות הוקרה לנשים שדיווחו על 'פעולה נמשכת' מהמבצע אשתקד, והתמידו בלימוד שנוסף, לאורך השנה כולה.

לאישה ניתן עצם התורה – את שיחת הרבי העוסקת בנושא זה העביר בהסברה בהירה, בסבר פנים יפות ובשפה קולחת, הרב מנחם מענדל דונין מחיפה, בדבריו נגע בהבדלים כלליים בין מהות האיש והאישה ובאופן בו מתבטאים הבדלים אלו בלימוד התורה.

חלק חשוב הוקדש לתקנת לימוד הרמב"ם. במסגרת פרק זה הושק קו 'הרמב"ם שלי' - קו שהקים הארגון בחסות 'קול החסידות'. בחיוג למספר 5381111 02, הקשת 2 ואחר כך 9, ניתן ללמוד את השיעור היומי. הקו הוקם לאחר בירור עם רב, שלימוד כזה אכן נחשב לימוד, גם כשהלומדת אינה אומרת בפיה כל מילה.

לימוד זה הוא גם חלק מהצעות ההחלטה של הכנס, שהוקראו מאוחר יותר על ידי יו"ר ועדת הכנס, הינדה גרליצקי.

מסירות נפש למען התורה נדרשו פעם וגם היום. קטעי דרמה בטכניקות חדשניות וייחודיות, החזירו אחורה, אל מסירות נפשן של נשים צדקניות ברוסיה, על לימוד התורה של בניהן. סיפור אחד מתוך הספר 'סוערות בדממה' (בעריכת ר' מנחם זיגלבוים) הומחש בשילוב של דרמה חיה על הבמה וצילום מקצועי על המסך. סיפורה של הגב' שווי האלמנה ששלחה את שלושת בניה לסמרקנד, לבדם, כדי ללמוד תורה, הומחש בטכניקת 'תיאטרון-סיפור' – קריינית המקריאה את הטקסט, והשחקניות כבובות – ממחישות את המסר בתנועה, צליל ומחול. את קטעי הדרמה הפיקה במקצועיות הגב' רלה גורליק מנשי חב"ד בנהריה.

על מסירות נפשן של נשים בנות זמננו לגדל ילדים השוקדים על התורה, שמעו המשתתפות מקטעי ראיון עם ילדים – חלקם עדיין צעירים, וחלקם כבר מאלה שגדלו והפכו בעצמם לתלמידי חכמים המחנכים בנים ותלמידים ללימוד התורה. הם סיפרו על אימהותיהם שדחפו אותם ללימוד.

גם הגב' ברכה טברדוביץ נתנה הרצאה בנושא זה, בה ענתה על השאלות: למה חשוב דווקא בדורנו לחנך את הילדים ללמוד תורה, וכיצד ניתן לעשות זאת בהצלחה.

הכנס כולו היה שזור באווירה המאפיינת ימים אלו: ימים של מלחמה על שלמות ארץ ישראל. דעתו של הרבי נשמעה בבירור על המרקע ושירת "עוצו עיצה ותופר…" חיזקה את האמונה. אווירה מיוחדת שררה באולם בשעה שכל אחת מהמשתתפות הוציאה מהשקית אותה קיבלה בכניסה, קטע קטן מספר התהילים. כל הנשים אמרו בצוותא את הקטע האישי, ותוך דקות ספורות הושלמו באולם שנים עשר ספרי תהילים(!), למען שלמות הארץ. לאחר מכן אמרו כולן ביחד בקול את פרק כ' בתהילים.

קטע וידאו שהרעיד לבבות היה הקטע מהצונאמי. שוב נראו המראות נוראי ההוד, המזכירים לנו שהימים הם ימי ערב הגאולה. השליחה נחמה וילהלם מתאילנד, הגיעה כדי לספר לנשים על החלק של החב"דניקים במערך.

מעמד מיוחד מסוגו היה טקס הענקת הדולר של הרבי לאורחת הכבוד לינדה בן שושן, סמנכ"ילת בנק דיסקונט. אישה, שעוסקת כל ימיה בניירות ערך ובהשקעות, החליטה להשקיע השקעה חכמה ולהעניק חסות חלקית לכנס נשי ובנות חב"ד. לינדה סיפרה שהיא אם ארבעה ילדים, שהקטן בהם נולד לפני חודשיים בלבד...

היא סיפרה שנהנתה מתוכני הכנס והרגישה הזדהות עם רעיונות רבים. את הדולר של הרבי העניקה חדווה סגל, מהחברות הוותיקות בוועד הפועל של ארגון נשי ובנות חב"ד וגב' בן שושן העידה בפה מלא: "זו המתנה היקרה ביותר שקיבלתי בחיי".

עוצמה מיוחדת נתנו הניגונים והשירים, אשר קיבלו השנה מקום מיוחד. התוועדות חג הגאולה סיימה את המושב הראשון. דמות קודשו של הרבי נראתה על גבי מסכי הענק, מחייך ומעודד. ברקע נוגנו ניגוני התוועדות, וביחד עם מיכל לוויטין, שהיא כבר חלק בלתי נפרד מכנסי נשי ובנות חב"ד, הצטרף הקהל כולו לנגינה, כשבלב כולן מתנגנת התפילה לראות כבר את הרבי בעיניים גשמיות.

את המושב השני סיימה מחרוזת שירי נשי ובנות חב"ד – 'השירים שלנו'. השירים היפים ביותר מהכנסים בשנים האחרונות, שירים שכבר חדרו לתודעת ציבור הנשים, גם הודות לתקליטור שחולק כשי בכנס אשתקד. השירים הושרו על ידי מקהלת בנות ביה"ס העל יסודי 'בית חנה' בנחלת הר חב"ד ובנות מרחובות, בהפקתה של טלי אברהמי מ'הרוח החיה', שהפיקה את מופע הפתיחה ואת מופעי השירה כולם בכנס זה. הקהל כולו הצטרף להמנונים, ולבקשתו נשנה המופע שוב.

ביחד עם שירי הארגון, עלתה לבמה שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד. המסר שלה הוא שכל אחת ואחת מהמשתתפות היא סניף של הארגון, היא שגרירה של נשי ובנות חב"ד במקומה. זאת שליחות, זאת זכות, וכמובן גם אחריות. לאחר צפייה בסרטון קצר על פעילות בסניפי הארגון, סרטון שהוא בעצם חלק מסרט רציני ומקיף שנמצא בתהליכי הפקה, שוחחה הגב' זילברשטרום על 'האתגר הבא של נשי ובנות חב"ד', המוזכר במכתב תוכנית העבודה של הרבי לארגון: "להשתדל בחיזוק מוסדות החינוך הכשר בכלל, ובפרט לקחת חלק פעיל בכל מוסדות חינוך חב"ד אשר באה"ק ת"ו".

סרטון קצר של אימהות פעילות של תלמוד-תורה 'אור-מלכה' חב"ד בראשון לציון, וכן של אמהת פעילות בנצרת, העובדות בתיאום עם הנהלות המוסדות, הראה שאפשר להגיע לשיתוף פעולה פורה. בשנה הקרובה יקדיש הארגון אי"ה זמן ומשאבים לאתגר זה, ומקווה לשיתוף פעולה של כל הצדדים, על מנת ליישם את דברי הרבי.

הכנס נחתם בנושא 'לחיות עם משיח'. הרב לוי גורליק, המרצה האורח שהגיע מניו יורק, דיבר בהתלהבות ובחיות מיוחדת ועורר את הנשים ללמוד אודות הגאולה, כדי להיות מוכנות.

הנשים יצאו מהיום שמחות, מלאות בכוח ובתכנים ומחוזקות באמונה כי הנה הנה נזכה לקבל את פני המשיח.
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
5.
לטלי הגדולה!!!
י"ט תמוז ה׳תשס״ה
ברכות עד בלי די על הפקה אדירה זו...הצלחות בהמשך הדרך...
6.
כל הכבוד!!!
י"ט תמוז ה׳תשס״ה
לרבנית גערליצקי כזה כנס עוד לא ראינו
7.
תמונות מדהימות!
י"ט תמוז ה׳תשס״ה
איזו חדות של תמונות!!!

מי הצלם???
8.
סימה יזדי הכיראוגרפית
י"ט תמוז ה׳תשס״ה
יישר כח על הריקודים המהממים שאת יוצרת, על ההשקעה באימון הבנות ובהכנת הפלייבקים באולפן שעות רבות, כבר השנה השלישית ברציפות!!!
את פשוט מדהימה!
14.
מיכל לויטין ה-ג-ד-ו-ל-ה
י"ט תמוז ה׳תשס״ה
היית ענקית על הציבור התרגש עד דמעות עם הניגונים שמחממים את הלב תמיד כייף לראותך שאת יודעת לשמח ולרגש גם יחד את כל הקהל עלי והצליחי ותמשיכי לשמח עד ביאת גואל צדק במהרה בימנו אמן
15.
תגונה ל-7
כ' תמוז ה׳תשס״ה
הצלם שהנציח את הכנס של נשי חב''ד ודאג לא לפספס שום פרט הוא אלינסון ישראל מכפר-חב''ד שתזכה לצלם את ביאת משיח צדקנו בקרוב ממש
16.
כל הכבוד.אבל...
כ' תמוז ה׳תשס״ה
ישר כח גדול על ההשקעה.
אבל אנא תתקנו את הכיתוב בקטע שמספר על הסרטון של אמהות שמשקיעות.
כתבתם שהן מראשון לציון ומנצרת. אנא מכם הוסיפו את המילה "עילית".
לידיעתכם : נצרת היא עיר ערבית.
אנחנו תושבי "נצרת עילית".
בשם כל השלוחים
בנצרת עילית !!!
17.
מעניין מי הצלם
כ' תמוז ה׳תשס״ה
תמונות מדהימות ביופיין, מיהו הצלם המסתורי ????

גלו נא לנו מיהו הצלם המוכשר !!!
18.
כזה קצת תמונות
כ' תמוז ה׳תשס״ה
איפה עוד תמונות צילמו כזה קצת??
19.
לטלי המדהימה
כ' תמוז ה׳תשס״ה
יישר כוח
20.
כנס נפלא אבל...
כ"א תמוז ה׳תשס״ה
הכנס היה מהם באירגון, ביופיו ובתכניו, מהתחלה ועד כמעט הסוף. מדוע היה צריך לשלב את החברה עם המוצרים שלא הוסיפה טעם טוב בפה באירגון שלה. אנא ותרו עליהם לפעם הבא או שילמדו להתארגן נכון עם ציבור נפלא כמו שלנו.
24.
ברכי עשית את זה בענק!
י' אב ה׳תשס״ה
את הרי עומדת מאחרי אירגון הערב הזה! נשיקות!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.